A nyomtatóipar trendjei 2015-ben
Erőre kapott a dokumentumkezelési iparág tavaly és a Xerox előrejelzései szerint ez a biztató trend idén is folytatódik. AA kutatócég azt jósolja, hogy az elkövetkező három évben közel 3 százalékkal növekszik a dokumentumkezelési piac és ezen belül az irodai szegmensben lesz a legszembetűnőbb a bővülés, mivel felhő – és mobilnyomtatási megoldások egyre jobban előtérbe kerülnek a vállalatoknál világszerte.
Az elkövetkező években fokozatosan kiszorulnak a piaci versenyből az egy funkciós berendezések. Azok a vállalkozások is, amelyeknél ma még egyfunkciós nyomtatók működnek, rövidtávon áttérnek a nyomtatásra, szkennelésre és faxolásra alkalmas multifunkciós készülékekre. Ugyanakkor a Xerox globális trendelemzése szerint nem csökken a jövőben sem a kereslet a fekete-fehér berendezések iránt. Bár a színes gépek előretörésre egyre látványosabb, azért az irodai feladatokra továbbra is inkább mono készülékeket használnak. A prognózisuk alapján 2018-ban a dokumentumkezelési feladatokat ellátó berendezések két harmada még mindig fekete-fehér lesz.
Nem változik a formátumok népszerűségi rangsora sem. A Xerox előrejelzése szerint az A4-es berendezések előnyben maradnak az A3-al szemben. Ez részben az A4-es dokumentumok nagyobb elterjedtségének és az ezeket előállító készülékek kedvező fenntartási, üzemeltetési költségeinek tulajdonítható.
A Xerox szakértői úgy látják, hogy a közeljövőben még jobban megnő az igény világszerte a felhő-megoldásokra, illetve az alkalmazásokra a dokumentumkezelés terén is. Ehhez kapcsolódóan a mobilnyomtatás és menedzselt nyomtatási szolgáltatások mindennapos megoldásokká válnak a vállalatoknál. Előbbi hozzásegíti a cégeket az üzleti folyamataik meggyorsításához az irodán kívüli munkavégzés biztosításával. Utóbbi révén pedig a vállalatok költséghatékonyabban, versenyképesebben menedzselhetik a dokumentumkezeléssel járó feladataikat. A Xerox a közelmúltban újította meg MPS szolgáltatását, amely három fő pillérre épül: a felmérésre és optimalizálásra, a biztonságra és integrációra, valamint az automatizálásra és egyszerűsítésre.
Kapcsolódó cikkek
- E-kiskereskedelem: már személyre szabott ajánlatokat várnak a vevők
- Átlagosan 76%-ot nőtt a mobilalkalmazások használata
- Bruttó 16,5 milliárd forintra nőtt az online napi ajánlatok piaca
- A Fidelity is az eszközök közötti kommunikációban látja a jövőt
- 7 trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
- Minden eddigi rekordot megdöntött a CES 2015
- Rendőrt riaszt, mentőt küld azonnal a Xerox üzleti intelligencia fejlesztése
- Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
- CES 2015 negyedik nap
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.