Az Alibaba csalódást okozott
A kínai internetes kereskedelmi portált üzemeltető Alibaba Group Holding bevétele hiába nőtt éves szinten 40 százalékkal 2014 utolsó negyedévében, még így is kevesebb lett, mint amennyit a piaci elemzők vártak.
Tavaly a negyedik negyedévben az Alibaba oldalain a vásárlások 42 százalékát már valamilyen okostelefonról vagy táblagépről intézték. Ez az arány 2014 harmadik negyedévében 36 százalék volt, 2013 negyedik negyedévében 20 százalék. A mobileszközöket aktívan használó ügyfelek száma egy év alatt 265 millióra nőtt 136 millióról.
A vállalatnak még gondot okozhat, hogy Kínában a héten vitába keveredett egy kormányzati ellenőrzési szervvel, amely hamis áruk forgalmazásával gyanúsítja az oldalt. Az Alibaba elismerte, hogy nem tökéletes a működése, fel is lép a hamisítványok terjedése ellen, de kritizálta a kínai hatóságokat vizsgálati módszereik miatt.
Az Alibaba nyeresége a tavalyi év negyedik negyedévében 28 százalékkal csökkent éves szinten, 964 millió dollárra esett, és 37 cent lett a részvényenkénti nyereség. A korrigált részvényenkénti nyereség azonban már nőtt, 13 százalékkal, részvényenként 81 centre.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre jobban hízik felhasználóin a Facebook
- Vártnál jobban nő a Nokia nyeresége
- Csak a felhőben javít, gyengül a Microsoft
- Válik a Yahoo az Alibabától
- Magyar regionális vezető az Avnet TS-nél, a legnagyobb vállalati IT disztribútornál
- A Huawei 30 százalékkal növelte árbevételét tavaly
- Hasít az eBay, mégis leépít
- 13 éves fiú alapított Braille-nyomtatós céget
- Nyeresége lassabb növekedésére számít az SAP
- 57 millió előfizetőnél tart a Netflix
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.