Szelfi: a budapesti nők a legfüggőbbek

forrás: Prím Online, 2015. augusztus 16. 09:16

Megosztja a magyarokat a szelfizés: közel kétharmaduk tartja átmeneti divathóbortnak, és ugyanennyien gondolják felesleges magamutogatásnak. Ennek ellenére a magyarok csaknem fele szokott szelfizni, igaz, egynegyedüket zavarba hozza, ha ezt más is látja – derül ki a Samsung Selfie Guide kampány keretében készült kutatásból. A szelfi nem csak a legfiatalabbak körében hódít: az 50 és 75 év közöttiek negyede is szokta önmagát fotózni. A kutatásból az is kiderül, hogy a budapestiek magamutogatóbbak a vidékiekhez, a nők pedig a férfiakhoz képest. A 50-75 éves szelfizők egyötöde kimondottan Facebookra szánja a fotóit.

A Samsung Electronics megbízásából készült kutatás szerint magyarok közel fele (46%) szokott önfotót, azaz szelfit készíteni. Legnagyobb arányban a 18-29 évesek (63%) hódolnak a szelfizésnek, de még az 50 és 75 év közötti korosztályban is minden negyedik válaszadó szokott szelfit készíteni. A nők hajlamosabbak a szelfizésre, mint a férifak  (51% vs. 40%), és nagyobb valószínűséggel csinál fotót magáról az, aki okostelefonnal rendelkezik (56%). A felmérés alapján fővárosiak körében népszerűbb ez a műfaj, mint vidéken (a budapestiek 51%-a készít szelfit, míg a községben élők csupán 39%-a). A Samsung Selfie Guide kampányban az is kiderült, hogy melyek a fővárosiak népszerű szelfi helyszínei: a legtöbben a Bazilika és a Deák tér környékéről osztják meg Instagrammon, és ezzel együtt a www.selfieguide.hu oldalon a fotóikat. A magyarok 33%-a csak alkalmanként nyúl a kameráért, hogy önmagáról fotót készítsen, legalább havonta a válaszadók 9%-a, hetente pedig 4%-a csinál szelfit. Utóbbi csoportban a 18-29 évesek felülreprezentáltak, akik közül minden tizedik heti rendszerességgel szelfizget.

 



A szelfizők többsége (70%) saját magának akar megörökíteni egy-egy jó élményt, de egyharmaduk számára az is fontos, hogy megossza azt barátival. Utóbbi főként a fiatalokra jellemző: a 18-29 éves korosztály 46%-át ez (is) motiválja a fotózásnál. Képeit a szelfizők közel egyötöde szánja a Facebookra, ami 18-39 évesekre ugyanúgy jellemző, mint a 50-75 éves korosztályra. Az Instagram viszont egyértelműen a legfiatalabbak körében népszerű, a 18-29 évesek 7%-a tölti fel ide képeit (míg az összes válaszadó körében 3% ez az arány). A képekkel minden nyolcadik szelfiző szeretné gondolatait, érzéseit kifejezni – utóbbi inkább jellemző a nőkre.

Vitathatatlan népszerűsége ellenére még a szelfizők többsége is csupán átmeneti divathóbortnak tartja a szelfizést, és közel felük véli felesleges magamutogatásnak. Még kritikusabbak azok, akik sosem készítenek önfotót: közel háromnegyedük ért egyet ezzel a két állítással. Alighanem a szelfizéssel kapcsolatos negatív vélekedések is szerepet játszanak abban, hogy a szelfizők egynegyedét hozza az zavarba, hogy nyilvános helyen mások is látják fotózás közben – ráadásul ez jobban zavarja azokat, akik gyakrabban nyúlnak a kamerához.

A szelfi készítés szinte teljes mértékben a mobiltelefonhoz kötődik: csupán a szelfizők 13%-a használja elsősorban a hagyományos kameráját, 84% főként a mobiljára támaszkodik – utóbbi csoportban közel azonos számban használják az előlapi, illetve a hátlapi kamerát. A szelfi készítésnél a legtöbb válaszadót (38%) az zavarja, hogy nem tudja beállítani a megfelelő kameraszöget, így fontos részletek lemaradnak a képekről – ez főként azokkal fordul elő, akik a telefon hátoldali kamerájával fotóznak. Sokak számára a szelfibot hiányzik ahhoz, hogy jó képet készítsenek (29%) és gyakori probléma az is, hogy nem tudják beállítani jól a kamerát (27%), vagy nem megfelelő az előlapi kamera felbontása (23%).

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09