Nehezen találnak képzett informatikusokat a cégek
Egy friss kutatás az infokommunikációs ágazat súlyát vizsgálta a magyar gazdaságban. Eszerint a digitális gazdaság a bruttó hozzáadott érték húsz százalékát teszi ki, az ágazatban 450 ezer fő dolgozik, s az exportból 8,5 százalékkal részesül a szektor, amely 2010 és 2013 között átlagosan 4,7 százalékot növekedett. A beszállítók nagy része hazai kis- és középvállalkozás.
Ugyanakkor egyre több cég számol be arról, hogy nincs elég informatikus az országban.
Simon Attila, a Qualysoft Informatikai Zrt. vezérigazgatója a Kossuth Rádió G7 című műsorában hangsúlyozta: évről évre egyre nehezebb képzett és tapasztalt informatikusokat találni. A vezérigazgató véleménye szerint ennek az az oka, hogy az informatikai képzés a felsőoktatásban nincsen azon a minőségi szinten, amely az elvárásoknak és a piaci igényeknek megfelelne, s még mindig nem elég az informatikai szakot választó fiatalok aránya. A képzett, jó szakemberek pedig külföldön vállalnak munkát.
Simon Attila úgy véli, az informatika-oktatást sokkal korábban kell elkezdeni, már az általános iskola felső tagozatában – akár játékos, alkotó módon. Másrészt közel kellene vinni az informatikát az emberekhez, a képzett szakemberek számára pedig olyan környezetet kellene teremteni, amely itthon tartja őket.
Solymár Károly Balázs, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára hozzáfűzte: már történtek lépések annak érdekében, hogy a felsőoktatási intézmények képzési programját összehangolják a piaci elvárásokkal. Ősszel feláll a Felsőoktatási Informatikai Kerekasztal, ahol valamennyi jelentős egyetem, valamint a vállalkozások képviseltetik magukat.
Kapcsolódó cikkek
- Az IT szektorban és a szolgáltató központokban lehet a legjobban keresni
- Hogyan alakítsunk ki jövőálló munkahelyet?
- 5+1 dolog, amiért a hazai informatikus oktatás reformja nem várhat holnapig
- Tartós szakemberhiánnyal küzd az informatikai iparág
- IVSZ: Félrevezető a top 10 szakmák listája
- Elszívják az informatikusokat a termelőágazatok
- Európa munkaereje felkészült a drónok korszakára
- Vállalati karrier oldalak: nem a tegezésen múlik
- Szakmai kihívásokkal és képzéssel tarthatók itthon az informatikusok
- A Microsoft az informatikai szektorra készíti fel a nőket
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.