Büntetik a nem hitelesített oldalakat a webes óriások
SSL nélkül a magyar cégek lemaradhatnak az online versenyben
Robbanás előtt az SSL piac?
„A modern üzlet, különösen az online üzlet egyértelműen a bizalomra épül. Az SSL pedig az üzleti bizalom alapvető eszköze az interneten. Ha egy cég nem szeretne lemaradni a digitális evolúcióban, előbb vagy utóbb lépnie kell: az SSL hiánya egyértelműen online versenyhátrányt jelent. A szolgáltatás egyáltalán nem luxus kategória: éves szinten néhány ezer forintból megváltható” – mondta el Molnár Ferenc, a NETLOCK Kft. ügyvezető igazgatója. „A Google-nél már tavaly óta hátrébb kerülnek azok a weblapok, amelyeken nincs SSL hitelesítés. És ez fordítva is igaz: az SSL tanúsítvány javítja a találati arányt. Sőt, a keresőóriás most azt tervezi, hogy az összes hitelesítés nélküli weblapot „nem biztonságosnak” minősíti, és erre a böngészőkben vizuális jelzésekkel is felhívják a figyelmet.” De nemcsak a Google lép: a Microsoft júniusban alakította át a Bing keresőfelületét SSL alapúra, kifejezve ezzel elköteleződését a technológia iránt. A Mozilla pedig a friss böngészőverziókban már csak az SSL-lel védett weboldalakhoz engedélyezi az új funkciók használatát” – tette hozzá Molnár Ferenc.
Egyszerű és SEO-barát
Magyarország egyik vezető webáruház-fejlesztő cége, a ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője, Zajdó Csaba szerint – bár a magyar webáruházak nem kezelnek bankkártya adatokat – számos olyan üzletileg érzékeny adat kerül hozzájuk, amit a kommunikáció során fontos védeni az illetéktelen behatolóktól. Ezt nem lehetséges SSL nélkül hatékonyan megtenni. „Tapasztalataim szerint főként tévhitek, valamint az információhiány fogja vissza az SSL iránti igényt a kkv-k körében. Ilyen tévhit például, hogy az SSL árt a SEO-nak, azaz a keresőbeli helyezéseknek, holott az SSL használatát most már kifejezetten támogatja a Google és minden nagyobb kereső. Az a hiedelem is visszafogja a biztonságosabb vásárlás terjedését, hogy az SSL beüzemelése a már működő webáruházak esetén komoly technikai átalakításokkal jár együtt, pedig ez nem így van” – jelentette ki a ShopRenter.hu Kft. ügyvezető igazgatója.
Miben segít az SSL tanúsítvány?
Az SSL tanúsítvány a weboldal látogatóit védi. Az oldal és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosítása mellett egyéb fontos feladatokat is ellát: hitelesíti a weboldalt, és biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán), és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg.
Kapcsolódó cikkek
- Feszegeti a határokat, de nem sért szerzői jogot a Google Books
- Egy diák birtokolta rövid ideig a Google.com domaint
- Az androidos eszközök negyedén Lollipop fut
- Hackelők miatt változtatja algoritmusát a Google
- Egy kicsinek már sikerült: a SpaceIL csapatának szondája indul a Holdra
- 4%-kal csökkent a Google piaci részesedése
- Itt az LG és a Google által fejlesztett Nexus 5x
- Galapágosi teknőcöket mutat a Street View
- A Chrome-ban is letiltotta a Google a Flash-t
- Egységes kiberbiztonsági szabványokat sürget a Google
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.