Egyesült az eMAG és a Fashion Days

MTI Sajtóadatbank, 2015. november 19. 08:39

Fuzionált a térség két jelentős forgalmú online kereskedője, a Romániából indult eMAG webáruház és a svájci gyökerű Fashion Days divatportál.

A Fashion Days a tavalyi pénzügyi évben 50 millió euró feletti forgalmat bonyolított le és ezzel piacvezető az online divatkereskedelemben abban a három országban - Romániában, Magyarországon és Bulgáriában - ahol jelen van. A cégnek 4 millió regisztrált vásárlója van, több mint ezer márka termékeit értékesíti.

Az eMAG - a Zf.ro román üzleti portál szerint - az előző évihez képest 50 százalékos növekedést jelentő 280 millió eurós forgalommal zárta a 2014-es évet.

 



Mindkét online kereskedő többségi tulajdonosa a dél-afrikai Naspers. A csoporton belüli fúzió a bejáratott márkaneveket nem érinti: megmarad a Fashiondays.hu, illetve a román és bogár nyelvű divatportál, ugyanakkor az általános e-kereskedelmi platformként működő eMAG-on belül a divatvertikumot a Fashion Days fogja átvenni, a divatportál pedig onnan is elérhetővé válik - magyarázta az MTI-nek Cseh Gábor, a Fashion Days csoport november elsején kinevezett új vezérigazgatója, aki eddig a csoport marketingmenedzsere volt, illetve annak magyarországi vállalatát vezette.

"Mi nagyon sok csomagot küldünk, viszonylag alacsonyabb értékben. A háztartási gépeket, elektronikát is forgalmazó eMAG viszont magasabb értékben szállít hasonló számú tételt. Most a méretgazdaságossági előnyök lehetővé teszik számunkra, hogy olcsóbban jussunk hozzá a logisztikai szolgáltatásokhoz" - részletezte a fúzióhoz fűzött reményeket a cégvezető.

Megjegyezte: a Fashion Days menedzsmentje korábban Svájcban működött, de a logisztikai központja és legtöbb alkalmazottja mindig is Bukarestben volt.

A cégfúzió hírét nem véletlenül időzítették az úgynevezett fekete péntek hetére - mondta Cseh Gábor. Online áruház lévén ez a leárazás mindig hatalmas esemény a cég életében, ilyenkor többszörösére nő a weboldal forgalma. A 90 százalékot is elérő kedvezményektől, és a mobiltelefonos vásárlást könnyítő applikáció most megjelentetett 3.0-ás verziójától az idei fekete pénteken negyedmillió termék értékesítését remélik - mondta a vezérigazgató.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09