Egymilló magyar készül a Black Friday-re
A Black Friday (fekete péntek) promóció hazánkban sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72%-a hallott már róla. Az NRC és a Media Markt reprezentatív kutatásából az is kiderül, hogy a korcsoport 22%-a tervezi is, hogy vásárol, elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és közép-, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.
Az áruház kiválasztását befolyásoló tényezők kapcsán a kutatásból kiderült, hogy a hazai 18-59 éves internetező lakosság számára elsősorban az ár (82% számára nagyon fontos), a széles választék (67% számára nagyon fontos) és a garanciális feltételek (63% számára nagyon fontos) a legfontosabbak.
Az összevont kategóriák alapján elmondható, hogy a vizsgált mintába eső hazai fogyasztók ott fognak vásárolni, ahol széles választékot, jó árat és a termék személyes kipróbálását, kiváló garanciális feltételeket, könnyű megközelíthetőséget és magas színvonalú kiegészítő szolgáltatásokat (személyes tanácsadás, házhozszállítás, üzembe helyezés) biztosítanak számukra.
A listákon elsősorban elektronikai termékek (ezen belül is leginkább számítástechnikai), könyv, ruházati és szépségápolási cikk, valamint sportszerek és sportruházat szerepelnek. A vásárlás módját illetően kiderült, hogy a többség (54%) elsősorban online tervez vásárolni, 35%-ot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban azonban csak a válaszadók 11%-a tervez vásárolni. Érdekesség, hogy a csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és kelet-magyarországi férfiak a felülreprezentáltak. Ugyanez az áruházra vonatkoztatva 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki hölgyeket jelent.
A csak online vásárlók elsősorban számítástechnikai terméket (56%), mobiltelefont (36%) és TV/audió terméket (33%) keresnek, a csak áruházban vásárlók vonatkozásában ugyanakkor a CD/DVD/Blu-ray korong (33%), a mobiltelefon (28%) és a számítástechnikai termék (27%) a sorrend.
Kapcsolódó cikkek
- Red Friday: féláras szolgáltatások és ÁFA kedvezmény a Media Marktnál
- Egyesült az eMAG és a Fashion Days
- Nagy durranást ígér az eMAG a november 27-i Black Fridayre
- Fekete péntek: ami jó a vásárlónak, az nem biztos, hogy jó a boltoknak is
- Kína online vásárlással ünnepli a Szinglik Napját
- Digitális újdonságok a CES 2016 eCommerce Piacterén
- November 6: többszáz webáruház akciózik az Internetes Vásárlás Napján
- Új befeketetőhöz került a Mall.hu
- Az online kiskereskedelem idén várhatóan 16 százalékkal bővül
- Idén 30 százalékos bővülés várható az internetes vásárlásban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.