Folyik a verseny a fenntarthatóságért, és a témában elnyerhető címekért
Immár harmadik egymást követő évben választotta be az LG Electronicsot (LG) a világ 100 legfenntarthatóbb vállalata közé (Global 100 Most Sustainable Corporations in the World) a torontói székhelyű Corporate Knights.
Az LG emellett a Davosban megtartott Világgazdasági Fórumon kiérdemelte az arany fokozatot is a RobecoSAM befektető cég által összeállított 2016-os Fenntarthatósági Évkönyvben. A legfrissebb globális fenntarthatósági listán az LG 44. helyen végzett, vagyis hét helyet javított az egy évvel korábbi eredményén.
A Corporate Knights egy olyan átfogó rendszert alkalmaz a vállalatok fenntartható működésének mérésére, mely azok környezeti és társadalmi hatásait pénzügyi teljesítményükkel együtt vizsgálja. A kutató- és médiatársaság mintegy négyezer vezető globális vállalatot vizsgált, és közülük állította össze a világ száz legfenntarthatóbb társaságának végső listáját. Minden vállalatot tizenkét kulcs teljesítménymutató mentén térképeztek fel. Olyan jellemzők tartoztak ide, mint a kutatás-fejlesztésen alapuló innováció, az állótőke-menedzsment, a fenntartható energiafelhasználás, az üvegházhatású gázok kibocsátása, illetve a meglévő dolgozók számára stabil munkahely biztosítása az új dolgozók hatékony integrálásával párhuzamosan. A kihívásokkal teli globális üzleti feltételek dacára az LG évről-évre növelte k+f beruházásait azért, hogy a vállalat továbbra is a világ egyik vezető kutatási szereplője maradhasson. Az LG a k+f beruházások jelentős részét az új piacok megteremtésére, valamint tehetségkutatásra és -gondozásra fordította.
Az LG Electronics az iparág egyik legjobb pontszámát érte el, így kvalifikálta magát a RobecoSAM 2016-os Fenntarthatósági Évkönyvébe is. Az LG aranyfokozatú Iparági Vezető elismerésben részesült a fenntarthatóság terén elért teljesítményéért. A Fenntarthatósági Évkönyv 2004 óta minden évben a legfenntarthatóbb működésű vállalatokat rangsorolja iparáganként a RobecoSAM éves Vállalati Fenntarthatósági Minősítésén (Corporate Sustainability Assessment, CSA) elért pontszámaik alapján. A Fenntarthatósági Évkönyv a korábbi évekhez hasonlóan idén is bemutat néhány gondolatébresztő trendet, kihívást, illetve lehetőséget, amelyek összekapcsolják a fenntarthatóságot szolgáló vállalati célkitűzéseket és a fenntarhatóság érdekében tett beruházásokat.
Külön is elismerték az LG környezetvédelemi elkötelezettségét, az üvegházhatású gázok kibocsátásának és a vízfelhasználás csökkentését célzó tevékenységét. 2014 márciusában az ENSZ az LG-t az elektronikai vállalatok közül elsőként részesítette hitelesített kibocsátás-csökkentési tanúsítványban (Certified Emission Reduction, CER). Az LG szigorúan ellenőrzi a különböző gyártást végző telephelyeinek, illetve üzleti partnereinek munkaügyi, etikai, környezetvédelmi, munkabiztonsági és egészségügyi gyakorlatát, biztosítva, hogy azok megfeleljenek az EICC (Electronic Industry Citizenship Coalition – az elektronikai iparág vállalati felelősségvállalását összefogó szervezet) magatartási szabályzatának.
„Az előttünk álló év során is folytatjuk az olyan, innovatív termékek megalkotását, melyek javítják a vásárlóink életminőségét, miközben kitartunk a társadalmilag felelős üzleti gyakorlat iránti elkötelezettségünk mellett. Ezek az LG vállalati identitásának alapértékeit jelentik, és hiszünk benne, hogy ez a filozófia nagyban javítja a vállalatunk piaci ökoszisztémára gyakorolt hatását” - mondta Lee Choong-hak, az LG Electronics alelnöke.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2016: hamarosan új korszakba lép a digitális televíziós sugárzás
- Profi videókamera az LG legújabb okostelefonja
- LG: 27 százalékos eredménynövekedés
- Az LG további közel félmilliárd dollárt fektet a napelemgyártásba
- CES 2016: LG Signature néven új prémium termékcsalád mutatkozott be
- CES 2016: az LG csúcs-tévékészülékei
- CES 2016: az okos otthonok „agyának” ígéri az LG a SmartThinQ Hubot
- Okosotthon-menedzsment funkciót kínálnak az LG új okostévéi
- Az LG első Super Bowl reklámfilmjének fókuszában az OLED technológia áll
- Jövőre érkezik az LG webOS platformjának új verziója
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.