Intelligens jegykezelő és okos közlekedéstervező a Xerox-tól
A Xerox-nál idén is kiemelt figyelem összpontosul a közlekedést, utazást és parkolást megkönnyítő megoldások fejlesztésére. A vállalat szakemberei több innováción is dolgoznak, amelynek eredményeképpen a közelmúltban két nagyléptékű beruházásba is belefogtak Európában, illetve az USA-ban.
Februártól, tesztjelleggel működnek a francia vasútállomásokon a Xerox új, intelligens jegykezelő-és átengedő kapui, amelyek 3D-s szkennelést használva képesek megkülönböztetni a jeggyel utazókat a bliccelőktől. A kapukra felhelyezett LED fények az alapján változtatják meg a színüket, hogy az utas érvényesítette-e a jegyét, vagy sem. Amikor a rendszer potyautast észlel, aki jegykezelés nélkül akar átsurranni a kapukon, akkor erre hang-és fényjelzéssel figyelmezteti az állomás biztonsági őreit. A Xerox az új technológiákkal kompatibilis és az adatvédelmi követelményeknek maximálisan megfelelő rendszert fejlesztett ki, amely mindenféle jegykombinációt felismer beleértve ebbe a mágneses, az érintésalapú, az NFC telefonos, illetve a vonalkódos formátumokat is.
Hasonlóan jelentős fejlesztésre vállalkozott a cég az Egyesült Államokban is. A Xerox a közelmúltban mutatta be a GO LA névre keresztelt okostelefonos alkalmazását, amely abban a segíti az ingázókat, hogy Los Angelesben a lehető legolcsóbb, leggyorsabb módon jussanak el a legváltozatosabb közlekedési eszközök igénybe vételével az egyik helyről a másikra. Az applikáció egyaránt tartalmazza az autós, tömegközlekedési és az egyéni, például a biciklis útvonalakat, amelyek alapján mindenki kedve, ideje, illetve egyéb szempontjai alapján eldöntheti, hogy milyen módon akar odaérni a kiválasztott célállomására. A GO LA ugyanakkor számos hasznos kalkulációval is segíti az útra kelőket. Kiszámítja az utazással járó költségeket, időt, környezeti terhelést, illetve az egészségügyi előnyöket, ha az ember a sétálást, vagy a kerékpározást választja. Emellett külön opciókat kínál annak figyelembevételével, hogy a felhasználó elsősorban gyors, olcsó, vagy a környezetkímélő módon szeretne-e eljutni a céljához. Abban is innovatív az alkalmazás, hogy számol az olyan közösségi alapon szerveződő utazási megoldásokkal is, mint az Uber. Ennek köszönhetően pedig az ingázók kedvük szerint kombinálhatják a tömeg-és közösségi közlekedési eszközöket az egyéni utazással. A fejlesztők már dolgoznak az applikáció funkcionalitásának bővítésén is. Tervben van a helyfoglalási és a fizetési megoldás integrálása a GO LA-be. Emellett különböző megosztási lehetőségeket is szeretnének az alkalmazásba illeszteni, így olyan útvonaltervezővel is számolnak, amelynek révén az azonos irányban közlekedők a telekocsi igénybevételre, vagy a parkolásra vonatkozó információkat is megoszthatják egymással.
Kapcsolódó cikkek
- A Xerox segít megragadni a kulcsfontosságú piaci lehetőségeket az idei drupa kiállításon
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- Képalkotásban is remekelt a Xerox
- A Xerox leszámol a hamisítással és az illegális utángyártott kellékanyag tevékenységekkel
- Átlátszó kamion az utakon
- Azonosítják a kiberbűnözőket a Xerox kutatói
- Partnerségre lépett a Nomura és a Xerox kutatóközpontja, a PARC
- Több, mint print: menedzselt nyomtatási szolgáltatások
- A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz
- A klímaváltozás elleni küzdelembe aktívan bekapcsolódik a Xerox is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.