A személyre szabott megoldásoké a jövő
Az Oracle bemutatta “The Era I Enterprise: Ready for Anything” című tanulmányát, amelynek keretében 10 iparágból 300 vállalatvezetőt kérdezett meg arról, hogyan készülnek fel a szervezetek a megváltozott fogyasztói igényekre.
Manapság egyre komolyabb igényként, sőt elvárásként jelenik meg, hogy a fogyasztók saját szokásaiknak megfelelően jussanak hozzá a termékekhez és szolgáltatásokhoz, legyen szó üzleti ügyek lebonyolításáról, kommunikációról, munkáról vagy a szabadidő eltöltéséről. A jelentés szerint a szervezetek többsége foglalkozik a változással: a válaszadók 84%-a érzékelte az egyedi felhasználói igények megjelenését, 70%-a a munkavállalók körében is találkozott a jelenséggel, azonban csak 20%-uk adna saját vállalatának „A” – vagyis kiváló minősítést az ilyen típusú szolgáltatások nyújtására.
A személyre szabott megoldások hiánya csökkenti a versenyképességet
A válaszadók közel kétharmada – többek között a kommunikációs, oktatási és kutatási, mérnöki és építőipari, pénzügyi, egészségügyi, vendéglátó ipari, közszféra, valamint a kiskereskedelmi szektor képviselői – úgy vélik, hogy a váltás nagy kihívást jelent a versenyképességük szempontjából. A szervezetek becslése szerint, ha sikeresen tudnának személyre szabott megoldásokat biztosítani ügyfeleik és munkavallóik számára, az további 18 százalékos éves bevétel-növekedést eredményezne.
A felhő segíthet a vállalatoknak a felkészülésben
Az Era I (Era I - Age of the Individual), azaz az egyének korszakában szükséges rugalmasság megteremtésében a válaszadók szinte mindegyike (97%) az informatikai beruházások fontosságát emelte ki, amelyek köre az üzleti információs megoldásoktól, a felhasználói élményeket biztosító megoldásokon át, az iparág-specifikus alkalmazásokig terjed. Ezek a beruházások fontos szerepet játszanak a vállalatok azon képességeiben, hogy személyre szabott felhasználói és munkavállalói élményeket kínálhassanak. Továbbá 81 százalék szerint kapcsolat van a felhő alapú informatikai megoldások, és a személyre szabott megoldások nyújtásának képessége között.
A menedzserek szerint a perszonalizáció jelentősen megnöveli az ügyfelek és munkavállalók megtartásának arányát. A szervezetek szerint a munkavállalói elégedettség 94 százalékkal növelhető a személyre szabott élmények, és a munkavégzést megkönnyítő rugalmas, és iparág-specifikus alkalmazások segítségével.
A rugalmas vállalatvezetők előnye
A rugalmasság kulcsfontosságú az üzletmenet szempontjából, és ezt a tanulmány eredményei is kimutatták: azok a szervezetek, akik több mint 10 százalékkal növelték bevételeiket a tavalyi évben, jelentős előnyben vannak a személyre szabott megoldások biztosításában. Az Era I vezetőinek 49 százaléka reagál a felhasználói visszajelzésekre (szemben a hagyományos vezetők 18 százalékával), illetve 38 százalékuk hatékonyan reagál a megváltozott piaci körülményekre (a hagyományos vezetők körében ez az arány csak 10 százalék).
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
- A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
- EPAM-suli a Digitális Témahéten
- Összeomlik a hazai IT szektor, ha nem kapcsolunk időben
- Felhős szoftver szolgáltatókat venne az S&T Hungary
- Jubileumi konferencián találkoztak a hazai Oracle felhasználók
- Minden eddiginél nagyobb szükség lesz informatikusokra a jövőben
- Nagyon hiányoznak a lányok az informatikából
- Az állami és társadalmi szférában, valamint az üzleti életben fontos szerepet kap a vizualizáció
- Új felhőszolgáltatások, fejlesztői, hatékonyság növelő megoldások a Microsofttól
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: