A személyre szabott megoldásoké a jövő

forrás: Prím Online, 2016. április 15. 08:55

Az Oracle bemutatta “The Era I Enterprise: Ready for Anything” című tanulmányát, amelynek keretében 10 iparágból 300 vállalatvezetőt kérdezett meg arról, hogyan készülnek fel a szervezetek a megváltozott fogyasztói igényekre.

Manapság egyre komolyabb igényként, sőt elvárásként jelenik meg, hogy a fogyasztók saját szokásaiknak megfelelően jussanak hozzá a termékekhez és szolgáltatásokhoz, legyen szó üzleti ügyek lebonyolításáról, kommunikációról, munkáról vagy a szabadidő eltöltéséről. A jelentés szerint a szervezetek többsége foglalkozik a változással: a válaszadók 84%-a érzékelte az egyedi felhasználói igények megjelenését, 70%-a a munkavállalók körében is találkozott a jelenséggel, azonban csak 20%-uk adna saját vállalatának „A” – vagyis kiváló minősítést az ilyen típusú szolgáltatások nyújtására. 

 

A személyre szabott megoldások hiánya csökkenti a versenyképességet

A válaszadók közel kétharmada – többek között a kommunikációs, oktatási és kutatási, mérnöki és építőipari, pénzügyi, egészségügyi, vendéglátó ipari, közszféra, valamint a kiskereskedelmi szektor képviselői – úgy vélik, hogy a váltás nagy kihívást jelent a versenyképességük szempontjából. A szervezetek becslése szerint, ha sikeresen tudnának személyre szabott megoldásokat biztosítani ügyfeleik és munkavallóik számára, az további 18 százalékos éves bevétel-növekedést eredményezne. 

 

 

A felhő segíthet a vállalatoknak a felkészülésben

Az Era I (Era I - Age of the Individual), azaz az egyének korszakában szükséges rugalmasság megteremtésében a válaszadók szinte mindegyike (97%) az informatikai beruházások fontosságát emelte ki, amelyek köre az üzleti információs megoldásoktól, a felhasználói élményeket biztosító megoldásokon át, az iparág-specifikus alkalmazásokig terjed. Ezek a beruházások fontos szerepet játszanak a vállalatok azon képességeiben, hogy személyre szabott felhasználói és munkavállalói élményeket kínálhassanak. Továbbá 81 százalék szerint kapcsolat van a felhő alapú informatikai megoldások, és a személyre szabott megoldások nyújtásának képessége között.

 

A menedzserek szerint a perszonalizáció jelentősen megnöveli az ügyfelek és munkavállalók megtartásának arányát. A szervezetek szerint a munkavállalói elégedettség 94 százalékkal növelhető a személyre szabott élmények, és a munkavégzést megkönnyítő rugalmas, és iparág-specifikus alkalmazások segítségével.

 

A rugalmas vállalatvezetők előnye

A rugalmasság kulcsfontosságú az üzletmenet szempontjából, és ezt a tanulmány eredményei is kimutatták: azok a szervezetek, akik több mint 10 százalékkal növelték bevételeiket a tavalyi évben, jelentős előnyben vannak a személyre szabott megoldások biztosításában. Az Era I vezetőinek 49 százaléka reagál a felhasználói visszajelzésekre (szemben a hagyományos vezetők 18 százalékával), illetve 38 százalékuk hatékonyan reagál a megváltozott piaci körülményekre (a hagyományos vezetők körében ez az arány csak 10 százalék). 

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05