Célegyenesben a CEE Lift Off!: 23 ország 148 startupja jelentkezett a 150.000 euróért
Idén közel másfélszer annyian jelentkeztek a CEE Lift Off!-ra, mint tavaly: 2016-ban összesen 23 ország 148 startupja indult el az egyik legnagyobb regionális versenyen.
A megmérettetés 2. fordulójába bejutott 35 induló vállalkozásnak most egy videóinterjúban kell meggyőznie a bírákat, melynek eredménye május 23-án kerül nyilvánosságra, a 10 legígéretesebb kiválasztott cég pedig június 3-án szállhat ringbe a 150.000 eurós fődíjért.
Többek között orosz, szerb, horvát, szlovák, bolgár, román, olasz, francia, dán, ukrán és lengyel cégek is jelentkeztek a CEE Lift Off!-ra, így a hazai rendezvény minden valószínűség szerint a legsokszínűbb startup-palettát fogja felvonultatni június 3-án, a Brain Bar Budapest keretében megrendezett döntőn.
„A versenyre nevező cégek fókuszpontjain jól tetten érhetők a világban bekövetkezett változások: a tavalyihoz képest szignifikánsan megugrottak a terrorizmussal és a menekültekkel foglalkozó, társadalmi témák megoldását katalizáló projektek, ugyanakkor az egészségügy vagy a környezetvédelem területén és az üzleti szférában működő cégek hatékonyságnövelését célzó ötletek is nagy számban jelentkeztek” – mondta el Oszkó Péter. A zsűri által kiválasztott első körös shortlistre, amelyre összesen 12 országból 35 cég jutott be, többek között a fenntartható nagyvállalati működést támogató applikáció, a gyerekek olvasási szokásait fejlesztő program, jelszavainkat védő IT megoldás, intelligens evezőgép, a gyermekek egészségi állapotát felügyelő app és a WC-be helyezhető vizeletelemző (és ezáltal egészségességünket mérő) megoldás kapott helyet. A videós anyagokat az Indivizo által biztosított platform segítségével a Balogh Péterből, Késmárki Lászlóból, Botond Szabolcsból, Domonkos Andrásból, Peresztegi Zoltánból, Kátay Zoltánból, Makai Bencéből, Pongrácz Dávidból és Oszkó Péterből álló zsűri fogja kiértékelni, és választja ki a 10 legjobbat.
A győztes az OXO Labs által biztosított fél éves akcelerátor program mellett a hazai befektetők szupercsapataként aposztrofált Power Angelstől kap 150.000 eurós befektetési ajánlatot, és a co-working terek hazai pionírjának számító Lofficeban tölthet el 6 hónapot. Továbbá a tavalyi évhez hasonlóan egy közönség által választott különdíjas az Oppenheim ügyvédi iroda csapatának támogatását is élvezheti. Emellett újdonság, hogy a Kreatív magazin PR toplistáján 2015-ben második alkalommal is az év PR ügynökségének választott kommunikációs ügynökség, az UNIOMEDIA COMMUNICATIONS a verseny különdíjasának crowdfunding kampányához biztosítja majd teljes körű PR szolgáltatásait. „Bár a crowdfunding projektek aranykorukat élik, az, hogy egy PR kampány konkrét, számokban is kifejezhető módon hozzájáruljon az üzleti sikerhez nem új elvárás - minden ügyfelünkkel ezért dolgozunk. Új generációs PR ügynökségként számunkra természetes, hogy nagy lelkesedéssel támogatjuk az ébredező magyar start-up kultúrát.” – mondta el Balatoni Zsófia, a cég ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Adj energiát ötletednek! ClimateLaunchpad 2016
- SMART 2016: Milyen magyar startupokra figyeljünk 2016-ban?
- Versenyben a versenyzőkért
- Két magyar csapat is bejutott a Challenge24 döntőjébe!
- Taroltak a kísérletek az interneten zajló kémiaversenyen
- A legnagyobb hazai turisztikai kezdeményezés újra elindult
- Rendi: terjeszkedik és nevet vált a magyar online takarításközvetítő startup
- Falakat készülnek ledönteni magyar fiatalok innovatív ötleteikkel
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: