Egy év alatt hatszorosára nőtt a roaming adatforgalom a Telekom lakossági ügyfelei körében
A lakossági ügyfélkörben a roaming adatforgalom tavaly júniushoz képest közel hatszorosára, az indított roaming hang forgalom pedig közel háromszorosára nőtt.
Az elmúlt évek során fokozatosan nőtt a roaming hang- és adatforgalom a Telekom ügyfelek körében. A belföldi forgalomhoz hasonlóan a roaming esetén is jóval nagyobb mértékű az adatforgalom növekedése, mint a hangforgalomé. A Telekom lakossági ügyfelei körében a roaming adatforgalom közel hatszorosára, az indított roaming hangforgalom pedig közel háromszorosára nőtt tavaly júniushoz képest. A kimenő SMS forgalom viszont minimálisan csökkent az előző év azonos hónapjához képest. A roaming hang- és adatforgalom ilyen arányú növekedéséhez nagyban hozzájárult a Telekom lakossági ügyfelei számára 2015 májusától elérhető, a Next díjcsomagokhoz választható EU Plusz opció bevezetése. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt három év során 2015 második felében volt a legmagasabb a roaming hang- és adatforgalom.
A roaming forgalomra az erős szezonalitás jellemző. A nyári szabadságok, utazások következtében júliusban és augusztusban kiugró a roaming forgalom. A nyári hónapoknál kisebb mértékben, de az éves átlagnál erősebb még a szeptember és az október a roaming forgalom tekintetében. A téli hónapokban a legalacsonyabb a roaming forgalom. A Telekom lakossági ügyfelei legtöbbet Németországban roamingolnak, ezt Ausztria, Olaszország és Franciaország követi. Az 5. helyen a roaming hangforgalomban Nagy-Britannia áll, míg a roaming adatforgalomban Horvátország. A nyári szezonban az országba látogató magyar turistáknak köszönhetően július-augusztusban a horvátországi roaming forgalom a többszörösére nő a többi hónap forgalmához képest.
Franciaországban idén júniusban négyszer annyi percet telefonáltak az ügyfelek, mint az előző év azonos időszakában, de ennek csak egy része írható a labdarugó Európa-bajnokság számlájára, hiszen más országok esetén is előfordult többszörös növekedés. Az adatforgalom tekintetében viszont ennél is jelentősebb a növekedés Franciaország esetében. Az elmúlt év során a Telekom lakossági ügyfelei 173 különböző országban roamingoltak, köztük olyan egzotikus országokban, mint Malawi, Szváziföld, El Salvador vagy a Brit Virgin-szigetek.
A kisvállalati ügyfelek körében is hasonló tendencia figyelhető meg, egyre többen merik külföldön is használni a mobiljukat. A kisvállalati előfizetők között az egy évvel korábbihoz képest 1-2 százalékkal volt magasabb azon üzleti ügyfelek száma, akik sms-t küldtek vagy telefonhívást kezdeményeztek külföldön. Radikálisan nőtt ugyanakkor a külföldön is mobilnetezők száma: májusban 84, júniusban majdnem 80%-kal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A növekedés hátterében az egyre kedvezőbb roamingolást biztosító csomagok, köztük az áprilisban bevezetett kisvállalati tarifacsomag, a Next Business Comfort áll, amely egyszerre biztosítja a korlátlan telefonálás élményét és a gondtalan mobilnetezést külföldön is.
Kapcsolódó cikkek
- A világ első transzkontinentális 5G próbahálózatát hozza létre az Ericsson, az SK Telecom és a Deutsche Telekom
- Adatláz a fesztiválokon
- Több mint félmillió next ügyfélnek duplázta meg adatkeretét a telekom
- Telekom VOLT fesztivál: duplázott az adatforgalom a tavalyihoz képest
- Vodafone: úgy, mint otthon – a világ egyre nagyobb részén
- Fesztiválozás helyben vagy akár távolból a Telekom 4G megoldásaival
- Szép volt fiúk, szép lesz, fiúk!
- Bitebird: hordozható 4G wifi hotspot segíti az utazás alatti netezést
- A Telekom újabb 13 városban felkapcsolta a 300 megabites mobilinternetet 4G hálózatán
- A Balatonnal a nyári hónapokban az átlagos havi mobil adatforgalom ötszörösét, hatszorosát várja a Telekom
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: