A magyarok evés közben beszélgetnek és mobiloznak
Az IKEA regionális kutatása igazolja: életünk központja a konyha
Az IKEA „Élet otthon” elnevezésű regionális kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a magyar vendégszeretetnek valóban nincs párja, ám nem csak a házigazdák tesznek ki magukért ̶ a vendégek kifejezetten szeretnek segíteni a házimunkában, ha látogatóba mennek. Az otthoni és vendégvárási szokásokat feltérképező reprezentatív adatok rámutatnak arra is, hogy a Z generáció 80 százaléka okostelefonját nyomkodja vacsora közben, míg a 30 év felettiek inkább beszélgetnek a közös étkezés során. A megkérdezettek 36 százaléka szerint nem illetlenség felszolgálni a földre ejtett ételt.
30 alattiaknak a kezük, a 30 felettieknek a szájuk jár
Az IKEA kutatása megcáfolja azt a szólást, hogy a „magyar ember evés közben nem beszél”. Arra a kérdésre, hogy mit csinálnak, miközben esznek, a kutatás megkérdezettjei 78 százalékban első helyen a családdal, barátokkal történő beszélgetést jelölték meg, melyet a tévénézés követ, 53 százalékkal. Bár a kutatás résztvevői a teljes korcsoportban 37 százalékban sorolták harmadik helyre azt, hogy okostelefonjukkal foglalatoskodnak a vacsora során, ez a Z generáció körében 80 százalék, így a 18–29 év közöttiek korcsoportja gyakrabban nyúl a telefonja, mint a szalvéta után. A többi vizsgált országban mások a szokások. Bár a szlovákok esetében szintén a beszélgetés a legnépszerűbb, a cseheknél már a tévézés szerepel az első helyen még a Z generáció körében is.
Felszolgálni a földre ejtett ételt?
A kutatás kitért arra is, hogy mi számít illetlenségnek az asztalnál. Mindhárom országban egyöntetűen állítják, hogy nem illik másokat megelőzve elkezdeni az étkezést; a magyar, szlovák és cseh megkérdezettek háromnegyede gondolkodik így. A földre ejtett étellel kapcsolatban azonban már nincs teljes egyetértés: míg itthon csupán a megkérdezettek 74 százalékát zavarja, ha valaki felveszi és megeszi vagy felszolgálja a földre esett falatokat, Szlovákiában és Csehországban ez tízből kilenc ember számára elfogadhatatlan. Megnyalni a kést az asztalnál a magyarok 62 százaléka, dobozból inni 56 százaléka szerint illetlenség. Emellett mindössze 7 százalék állítja, hogy nem illik főzés közben belekóstolni az ételbe, ám a csehek és a szlovákok közül három-négyszer többen gondolkodnak így.
A segítőkész vendégseregben rejlik a magyar vendégszeretet ereje
Bár a kutatás arra is rámutat, hogy a magyar vendégszeretetnek valóban nincs párja, nem csak a házigazdák tesznek ki magukért. Hogy mindenki elégedetten állhasson fel az asztaltól, a vendégek gyakran segítenek, sőt, a válaszadók 67 százaléka első helyen említette, hogy kifejezetten szeret hozzájárulni az előkészületekhez. Hasonló az arány fordított helyzetben is, ugyanis a házigazdák 69 százaléka fogadja szívesen, ha akad segítő kéz az utolsó simításoknál. A magyarok többsége emellett szívesen veszi, ha a vendégek ajándékkal, borral vagy egy csokor virággal érkeznek.
Kapcsolódó cikkek
- A fiúk játszanak, a lányok chatelnek
- Rekordmennyiségű rendelés érkezett a Galaxy Note7-re Európában
- Férfiak, nők, telefonok és a FOMO
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre
- Személyre szabható konyha és többfunkciós bútorok az IKEA válasza az urbanizációra
- A Blackberry bejelentette a világ egyik legbiztonságosabb androidos okostelefonját – a DTEK50-t
- Egy év alatt hatszorosára nőtt a roaming adatforgalom a Telekom lakossági ügyfelei körében
- Vodafone: úgy, mint otthon – a világ egyre nagyobb részén
- A Balatonnal a nyári hónapokban az átlagos havi mobil adatforgalom ötszörösét, hatszorosát várja a Telekom
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: