PayPal: Úton a virtuális próbafülke felé

avagy hogyan válasszuk ki a megfelelő ruhaméretet online?

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 11. 10:12

A ruházat az online kereskedelem egyik legnépszerűbb termékkategóriája, azonban sokan még mindig félnek az interneten történő vásárlástól, elsősorban attól tartva, hogy rossz méretet választanak. 

 

Az online áruházak termékválasztéka ugyanakkor összehasonlíthatatlanul nagyobb mint a környékbeli bevásárlóközpontoké és gyakran az árak tekintetében is előnyösebb ajánlatokat találhatunk a kínálatban. Az PayPal online fizetési platform szakértője, Mary Elyutin a következőkben foglalta össze, miként választhatjuk ki a tökéletes méretű ruhadarabot az interneten.

 

Elő a mérőszalaggal!

Először is mérje meg és jegyezze fel a pontos méreteit! A mérések akkor a legpontosabbak, ha ügyelünk rá, hogy ne húzzuk túl szorosra, de ne is engedjük túl lazára a mérőszalagot. Amikor a csípő-, vagy derékkerületet mérünk, ügyeljünk rá, hogy a hurkot a földdel párhuzamosan tartsuk. Ha nincs kéznél mérőszalagot, akkor sincs gond! Használhatunk bármilyen zsinórt, cérnát, madzagot, amit később egy vonalzóval megmérünk. A megfelelő méretű ruhadarab kiválasztásához a következő adatokra kell megmérnünk:
 

  1. Magasság: Nem szorul különösebb magyarázatra. 
  2. Mellbőség: A férfiak a mérést hónalj alatt végzik, a nőknél a mellkas legszélesebb részén.
  3. Derékbőség: A mérőszalagot a test legkeskenyebb pontjára kell helyezni.
  4. Csípőbőség:  A mérőszalagot a csípő legszélesebb pontja köré kell tekerni.
  5. Ujjhossz: Tartsa függőlegesen kezét a teste mellett és mérje meg a távolságot nyak közepe, és a csukló között.
  6. A nadrág hossza: Keresse meg a legjobban passzoló nadrágját és mérje le. Női ruha vásárlás esetére hasznos lehet feljegyezni a legkényelmesebb szoknya hosszát.
  7. A férfiaknak tanácsos megmérni a nyakukat is, jól jöhet, ha inget akarnak vásárolni.
  8. A ideális méretű melltartó: A megfelelő méretű fehérnemű kiválasztásához a  legjobb megoldás, ha egyszer elmegyünk egy jó üzletbe és kiválasztjuk az ideális darabot az eladó segítségével. Amennyiben az Egyesült Államokból rendel, a hüvelyk és centiméter közötti átváltást könnyedén elvégezheti az interneten.

 

Az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek lehetnek!

Az egyes országokban különböző méretrendszereket használhatnak, vásárlás előtt mindenképpen érdemes tájékozódni a különbségekről. Ha az XS és XL közötti méretrendszer ismerősnek is tűnik, az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek is lehetnek. A méretrendszerek hasonlóak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban, Japánban és Oroszországban. Ugyanakkor az egyes rendszerek eltérhetnek a férfiak, a nők és gyermekruhák méretezései tekintetében is. A legtöbb online bolt weboldalán találunk a különböző méretezéseket összehasonlító táblázatot, de ha ez nem áll rendelkezésre érdemes keresni egyet bárhol az interneten.

 

Gyártótól függően is nagy különbségek lehetnek!

A méretezés természetesen a márkáktól függően is eltérhet. A méretek közötti különbségek egyik oka a "vanity sizing", amit magyarul „hiúsági méretezésnek” fordíthatunk. A cégek tudják, hogy a vásárlók nem szívesen vásárolnak nagy méretű termékeket, ezért inkább kisebb méretet írnak a ruhákra. Emiatt gyakran a címkéken azonos méretűnek feltüntetett darabok között is nagy eltérés lehet gyártótól függően. 

 

Segítségünkre lehet az eligazodásban, hogy a legtöbb online áruházban találunk egy táblázatot, amely tartalmazza a centiméterben megadott méreteket is. Ezt minden vásárlás előtt érdemes ellenőrizni, előfordulhat ugyanis, hogy az általában M-es méretű ruhát viselő vásárlóknak, egyes márkák esetében az S méret is megfelelő lesz.

 

Bizonyos általánosítások további segítségünkre lehetnek a ruhák kiválasztásában. Az ifjúsági márkák (H&M, TopShop stb.) ruhadarabjai általában kisebbek, mint az idősebb korosztályt célzó gyártók darabjai. Az amerikai ruházat jellemzően mindig kicsit nagyobb. Az ázsiai (japán, kínai, koreai) termékeket a lakosság jellemzően alacsonyabb testmagassághoz tervezték, ezért érdemes a vásárláskor néhány mérettel nagyobbat rendelni. Kézműves termékek esetében, vagy használt árucikkeknél gyakran használják az eladók a más ruhadarabokkal való összehasonlítás módszerét. 

 

 

Olvassa az értékeléseket!

Sok online áruház lehetőséget kínál, hogy a vásárók értékeljék a termékeket. Ezeket mindenképp érdemes elolvasni, számtalan hasznos apróságot meg lehet tudni belőlük! Az értékelések gyakran tartalmaznak vásárlók által készített fotókat is a termékről, ami további hasznos segítség lehet a döntés meghozatalában. Végül, de nem utolsó sorban ne habozzon kérdéseket feltenni az eladónak!

 

Rendeljen több méretet, tartsa meg a megfelelőt

Ha még mindig nem teljesen biztos a dolgában, az is egy lehetőség, hogy több különböző méretű terméket rendel, majd a felesleges darabokat visszaküldi. A legtöbb webshopba a kiszállítástól számított meghatározott időtartamon belül – amely jogszabály szerint a kiszállítástól maximum 14 nap -  visszaküldhető az árucikk, vásárlás előtt azonban ellenőrizze az értékesítési szabályzatot. Továbbá, ha a PayPal fizetési opciót választja vásárláskor, a vállalat megtéríti visszaküldés postai költségeit. 

 

Használjon virtuális próbafülkét!

Mivel az online értékesített ruházati termékek értékesítése világszerte nő, a márkák folyamatosan dolgoznak rajta, hogy új megoldásokat találjanak a megfelelő méret kiválasztására. A Virtusize.com például virtuális próbafülkét kínál a kereskedőknek, amelyet egyre több oldalon használhatunk, úgyhogy bízhatunk benne, hogy hamarosan beköszönt a tökéletesen illeszkedő méretek kora! 

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05