Az innováció csapatmunka
Online fotóarchívumot építenek, harcolnak az élelmiszer-pazarlás ellen, új technológiák alkalmazásával keltik életre a klasszikus művészeteket és mesélik el történeteiket.
Néhány megoldás azok közül, amelyek felkerültek a New Europe idei százas listájára, amely évente a közép-kelet európai régió kiemelkedő innovátorait mutatja be. Az idei listát a mai napon tették közzé a bulgáriai Szófiában és a régió további négy országában.
A start-up ökoszisztéma alapja a társadalmi együttműködés. Ez magában foglalja a kölcsönös bizalom szintjét, az interperszonlális készségeket, a csapatszellemet, ugyanúgy, mint a kockázatvállalás és a kudarc tapasztalatait. Ez azt jelenti, hogy a nyitottság és a kapcsolatok kiépítése kulcsfontosságú az egyes országok és a közép-kelet-európai régió egészének gazdasági fejlődéséhez.
A New Europe 100 célja, hogy az innovátorok olyan régiós hálózatát hozza létre, amely kölcsönös támogatást és ezáltal fejlődést eredményezhet. A 100 leginnovatívabb személyt és csapatot tartalmazó idei listát a mai napon Szófiában tették közzé. Ezzel párhuzamosan a New Europe hálózat innovátorainak szervezésében több eseményt is tartanak Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon.
Az idei döntősöket jellemzően csapatok alkotják – nem magánszemélyek. A szervezők szerint ez azt mutatja, hogy az innovációk jövőjét és sikerességét nagyban megatározza a hálózati együttműködések minősége és gyakorisága. „A növekedés az összefogás képességén alapul. Nem tudunk hosszútávú hatást elérni együttműködések nélkül. A New Europe 100 célja éppen ezért az, hogy összekösse a közép-kelet-európai régió legsikeresebb digitális vállalkozóit, aktivistáit és köztisztviselőit. A Res Publica partnereivel együtt elősegíti az innovátorok közötti együttműködést, így egyéni sikereik egy nagyobb globális történet részévé válhatnak” – mondta Wojciech Przybylski, a Res Publica Alapítvány elnöke, a projekt kezdeményezője.
Ebben az évben 6 magyar szerepel a New Europe 100 listán. Közülük a leginnovatívabb csapatmedoldások közé tartozik a Fortepan - archív fotók online galériája, bárki által ingyenesen hozzáférhető és szabadon felhasználható képekkel; a Platio csapata (Sziszák Imre, Ilyés Miklós, Cseh József), akik újrahasznosított anyagokból készülő burkolatok fejlesztenek; vagy Békéssy László és P. Tóth András közös projektje, az anyanyelven online programozási kurzusokat kínáló CodeBerry.
- Tamási Miklós, Fortepan
- Divák Ádám, Ottlik Dávid, Synetiq
- Békéssy László, P. Tóth András, CodeBerry
- Sziszák Imre, Ilyés Miklós, Cseh József, Platio
- Feledy Botond, Kitekintő.hu
- Szabó Balázs, Nyikos Gergő, Varga Péter, Konetik
Immár negyedik alkalommal álítják össze a New Europe százas listáját. „Az idei kiadás középpontjában a csapatjáték állt: ahhoz, hogy az innovációk a digitális gazdaság fenntartható mozgatórugójává váljanak regionális együttműködések és kapcsolatok kiépítésére van szükség. Régiónk globális sikere a technológiai erőfeszítések összehangolásával, a tudás és a tapasztalat megosztásával, valamint a közép- és kelet-európai érdekek közös képviseletével segíthető elő. Mindez nagy mértékben hozzájárulhat a régió innovációs sikereihez, támogatva az ambíciózus vállalkozók kísérletezésre való nyitottságát és kockázatvállalási kedvét” - mondta Marta Poślad, a Google kelet-közép-európ közpolitikai és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője.
A New Europe 100 célja a közép-kelet-európai régióban dolgozó innovátorok megerősítése, hogy lehetővé tegyék számukra az együttműködés és fejlődés hatékonyságát. „Rendkívül inspiráló számunkra, ennyi kreativitást, innovációt és vezetői szakértelmet látni Közép-Európában. A New Europe 100-as listájának negyedik kiadása is ezt igazolja. A kezdetektől fogva hittünk abban, hogy az innovatív ötleteket állítsuk a regionális együttműködések közáppontjában. Meggyőződésem, hogy minél többet fektetünk a hazai innovátorokkal kialakított partnerségbe, annál erősebbek és sikeresebb leszünk mint közösségek és régiók” - mondta Beata Jaczewska, a Nemzetközi Visegrádi Alap ügyvezető igazgatója.
A New Europe 100 célja, hogy régiószerte azonosítsa és bemutassa a pozitív változások éllovasait. A projekt a Res Publica, a Google a Nemzetközi Visegrádi Alap és a Financial Times szervezésében, továbbá számos jelentős régióbeli intézmény és partner együttműködésével valósult meg.
A közép- és kelet-európai régió innovátorainak teljes százas listája és a korábbi kiadások nyertesei a www.ne100.org oldalon érhetők el. További információ: LinkedIn, Facebook, Twitter.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- December közepétől igénybe vehető az angyalbefektetői adókedvezmény
- A gasztronómiát is felforgatják a magyar startupok
- Szárnyal a magyar Flight Refund
- Ustream alapító: nehéz egy cégnek néhány év alatt csecsemőből felnőtté válni
- Közel 18 milliárd forintnyi befektetés vár a hazai startupokra
- Győztes start-up kerestetik a düsseldorfi :agile acceleratorba
- Pénzügyi, oktatási és képalkotó vállalkozások kerültek a Telenor startup programjába
- Elindult az áruszállítók Ubere, a Fuvar.hu!
- Boatly néven indított „hajómegosztó” szolgáltatást egy magyar startup
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.