Egy utazási startup nyerte a Women Startup Competition első elődöntőjét Prágában
A Women Startup Competition egy verseny sorozat, ami a női vállalkozókat, startuppereket és nemi egyensúlyban lévő vállalkozásokat segít és támogat. Az első elődöntő nyertesei a február 7-8 között, Prágában megrendezett eseményen kerültek kiválasztásra.
A fődíjat a Daytrip vitte el, ami egy olyan platform, mely összeköti az Európa nagyvárosai és főbb látnivalói között utazó turistákat helyi sofőrökkel, akik ismerik a környék eldugott értékeit is, ezáltal érdekessé és izgalmassá téve útjukat. Azáltal, hogy összeköti az utazókat helyiekkel, lehetővé válik a turisták számára, hogy olyan helyeket fedezzenek fel, amikre tömegközlekedéssel nem lett volna lehetőségük.
Az utazási startup továbbjutott a 2018. szeptember 15-én megrendezendő londoni döntőre, ahol egy 5 napos tréning és mentorálás után nemzetközi befektetők, nagyvállalati innovációs képviselők és legnagyobb startup szakmai támogatók előtt mutathatják be ötleteiket.
A prágai elődöntő az első volt a 12 különböző európai nagyvárosban megtartott esemény sorozatból a Women Startup Competition keretein belül. A most kiválasztásra került nyolc legtehetségesebb elődöntős nemileg diverzifikált csapatokkal vettek részt a mini bootcamp mentor programon. Női vállalkozók különféle szakterületekről lenyűgöző előadásokat tartottak startupjaikról befektetők, üzleti mentorok és szakértők előtt.
A második helyen a Minty végzett - egy networking platform, mely összeköti az illusztrátorokat kiadókkal, designerekkel és művészeti vezetőkkel. Őket a JAPŮ követte a harmadik helyen, mely egy egészséges, gluténmentes ételeket környezettudatos, újrahasználható csomagolásban szállító startup, aki a termékeit az étkezési kultúra váltási videótréning rendszerrel is megtámogatja.
Amellett, hogy izgalmas pitcheket hallgathattunk meg, az esemény másik fénypontja az volt, hogy az eseményt Miluše Horská elnök helyettes asszony a cseh kormány legmagasabb szinten lévő női politikusa nyitotta meg és mellette vállalkozói szféra kiemelkedő női szereplői is részt vettek rajta. Többek között Adriana Dergam, Vodafone Csehország vállalati kommunikációs igazgatója és Lenka Kucerova, a Starlift társalapítója és ügyvezető igazgatója is jelen voltak az eseményen.
Európában a nők által alapított startupok aránya 27% alatti, a női befektetők aránya pedig 7% alatti. A Women Startup Competition célja, hogy összehozza az ambiciózus és tehetséges nőket, és közösségeket alakítson ki. Cél, hogy inspirálják, tanítsák egymást, megosszák egymással ötleteiket, valamint lehetőséget kapjanak arra, hogy találkozzanak befektetőkkel és elismerést kaphassanak egy olyan területen, ahol hagyományosan férfiak vannak többségben.
Idén a WSC biztosította, hogy minden startup mentorálásban részesülhessen a pitch verseny előtt, ami nem csupán a prezentációk minőségét javította, de azt is lehetővé tette, hogy a startupok szakértői tanácsokat kapjanak.
“Jól látható, hogy a prágai esemény sikeres volt. A mini bootcamp nagyon hasznos és fontos volt a startupok számára, és a pitch előtti rövid mentorálásnak köszönhetően remek előadásokat láthattunk a színpadon” - mondta Müller Tamás, a Women Startup Competition alapítója. “Gratulálunk a Daytripnek, és sok sikert kívánunk a döntőben!”
A következő elődöntő Kolozsváron, Romániában kerül megrendezésre február 16-17-e között. Budapesti eseményre pedig április 27-28-án kerül sor. Olyan startupok jelentkezését várják itt, melyek alapító csapata legalább 50%-a nőkből áll, a csapatuk legalább felét nők teszik ki, vagy női vezetővel rendelkeznek. Az elődöntők helyszíneit és a jelentkezési információkat megtalálják a www.womenstartupcompetition.com weboldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Idén száz magyar középiskolás viheti sikerre saját startup-ötletét
- 115 ezer euró támogatás vár magyar zöld startupokra
- 10 országban kapnak lehetőséget a V4-es startup vállalkozások
- Magyar ötleteket is vár a Microsoft
- Megvannak Magyarország legjobb IT szakemberei
- Magyar startup forradalmasíthatja a sebészet oktatását
- Győztes start-up kerestetik a düsseldorfi :agile acceleratorba
- Különdíjjal tért haza a magyar csapat a Women Startup Competition Europe Londoni döntőjéből
- A befektetés a fő motiváció a Blastoff mezőnyében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.