Hazánkban is egyre népszerűbb az eSport
A PayPal és a SuperData legújabb kutatása szerint az európai eSport piac bevétele 2018-ban elérheti a 325 millió dollárt, a teljes magyar piac értéke elérheti a 665.000 dollárt.
Oroszország a legnagyobb eSport piac
Az eSportból származó bevételek tekintetében a kutatásban résztvevő országok közül Oroszország 2017-ben 38 millió dollár összeggel vezető szerepet töltött be, míg az európai piacok bevételeinek teljes összege 253 millió dollárt volt.
Európában jelenleg 576 ezer dolláros 2017-es bevétellel Magyarország a legkisebb piac, de a szakértők 2018-ra a piac értékének 16%-os növekedését prognosztizálják. Ez a növekedési ráta alacsonyabb, mint a 2017-es európai átlag (29%), de magasabb olyan országokénál, mint például Olaszország (15%), vagy Írország (5%). Az európai eSportból származó összbevétel 2018-ban várhatóan eléri a 325 millió dollárt.
Európában az eSportban körülbelül 27 millió ember, Magyarországon 379 ezer fő vesz részt. Az elemzők szerint minden piacon további növekedésre lehet számítani, ami alól Magyarország sem kivétel: hazánkban az eSport közönsége 2017-hez viszonyítva 2019 végéig várhatóan 36%-kal nő, míg az európai átlagos növekedés várhatóan 21% lesz.
Az eSportot általában a fiatalabb korosztályhoz kötik, így nem meglepő, hogy a magyar eSport közönség 37%-a 18-24 éves korosztályból kerül ki, míg 23%-kal a második legnagyobb korcsoport a 25-34 évesek. A kutatás szerint ugyanakkor, bár elenyésző számban, de az 55 év feletti korosztályban is akadnak érdeklődők (4%).
A nők is érdeklődnek az eSport iránt
Bár az eSportot és videojátékokat általában a férfiak időtöltéseként tartják számon, úgy tűnik, a piac növekedésével egyre nő a nemek közötti egyenlőség is. 2017-ben a magyar eSport közönségének 18%-a volt nő, ami megegyezik az európai átlaggal. A nők aránya Svédországban a legmagasabb, ahol az eSport közönség 25%-át teszik ki. A nők legkevésbé Bulgáriában (11%), Olaszországban (12%), és Spanyolországban (13%) érdeklődnek az eSport iránt. A kutatás szerint a Egyesült Arab Emírségekben a közönség 14%-át teszik ki nők.
„Ahogy egyre többen ismerkednek meg az eSport világával, úgy bővül a piac is, ezért várhatóan a következő években minden országban látványos fejlődést fogunk tapasztalni” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „A PayPal lehetővé teszi az online játékosoknak, hogy egy biztonságosabb fizetési platform segítségével megvásárolhassák a legújabb skineket és egyéb játékelemeket, továbbá, hogy segítséget kapjanak, ha valamilyen oknál fogva probléma merülne fel egy tranzakció kapcsán”.
Kapcsolódó cikkek
- Friss PayPal és SuperData kutatás készült az európai eSport piacról
- Megérkeztek a UPC nagy wifi kutatásának eredményei
- eTrends Monitor: Hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac
- A Fujitsu kutatása szerint átlagosan 330 ezer euró veszteséget okoztak a kiskereskedelmi cégeknek a bukott digitalizálási projektek
- A nemek közötti egyenlőség megteremtéséhez megfelelő vállalati kultúrára van szükség
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
- A netezők digitális trendekkel kapcsolatos elképzelései
- 1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
- Felkészültek a KKV-k az online számlázásra?
- Katowicében mutatja be speciális kiadású ívelt AGON monitorját az AOC
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.