Ultra HD minőségben nézhetik a FIFA világbajnokságot a holland sportrajongók
A Canal Digitaal, az M7 Group holland piacon működő műholdas televíziós platformja UHD-felbontásban közvetíti a labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit az Astra keleti 23,5 fokos orbitális pozícióban elhelyezkedő műholdján keresztül.
A SES műholdüzemeltetővel és a holland NPO/NOS közszolgálati televízióval kötött megállapodás értelmében az M7 Group, Európa egyik vezető előfizetéses televíziós szolgáltatója, Ultra High Definition, azaz UHD minőségben, élőben sugározza a FIFA világbajnokság meccseit június 14. és július 15. között valamennyi Canal Digitaal előfizető számára.
A világbajnokság mérkőzéseit az M7 Group Canal Digitaal csatornájára előfizető ügyfelei élőben, natív Ultra HD minőségben nézhetik a külön ez alkalomból létrehozott NPO UHD csatornán. A világbajnokság idején az NPO UHD csatornát egy erre a célra elkülönített transzponder közvetíti a keleti 23,5 fokos orbitális pozícióban elhelyezkedő ASTRA műholdról, amely a Canal Digitaal elsődleges műholdas pozíciója a vezető csatornák sugárzásához.
A világbajnokság UHD-közvetítését a holland NPO és NOS közszolgálati műsorszolgáltatók kezdeményezték, akik még jobb élményt kívántak biztosítani a focirajongók számára. Az innováció élvonalába tartozó NPO és NOS az UHD-közvetítésben jó lehetőséget lát arra, hogy felmérje és jobban megértse, hogy mekkora igény van a holland háztartásokban az új televíziós technológia bevezetésének felgyorsítására.
A Canal Digitaal előfizetőinek mindössze egy okoskártyát és egy megfelelő CI+ modult kell behelyezniük UHD-s televíziókészülékükbe ahhoz, hogy UHD-felbontásban élvezhessék a FIFA világbajnokság összecsapásait. Mivel szinte valamennyi UHD-televíziókészülék rendelkezik beépített műholdvevővel, ezért nem szükséges külön UHD-vevőt is beszerezni. A közvetítés kódolásához az M7 Group a Harmonic Inc. legújabb generációs enkódereit használja.
„Nagyon örülünk, hogy részt vehetünk az NPO/NOS egyedülálló kísérletében, és kifejezetten elégedettek vagyunk mind a SES, mind pedig a Harmonic által nyújtott támogatással, ami lehetővé teszi a kiváló minőségű UHD-közvetítést a keleti 23,5 fokos ASTRA pozícióból. Ez egy remek lehetőség arra, hogy megmutassuk, milyen páratlan közvetítő képességekkel rendelkeznek a műholdak az élő UHD-adás megvalósításában, és biztosak vagyunk benne, hogy Canal Digitaal előfizetőink is értékelni fogják, hogy kiváló kép- és hangminőségben élvezhetik a világbajnokság mérkőzéseit” – nyilatkozta Bill Wijdeveld, az M7 Group üzletfejlesztési alelnöke.
„Az M7-nek köszönhetően a holland futballrajongók valamennyi mérkőzést kristálytiszta képeken élvezhetik, és így szurkolhatnak kedvenc játékosaiknak. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy lehetővé tehetünk egy ilyen magával ragadó nézői élményt. A sportesemények mindig is segítették az új technológiák megjelenését, és ezt a trendet a FIFA világbajnokság és az UHD-közvetítés összekapcsolódása is jól példázza” – emelte ki Ferdinand Kayser, a SES Video vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- HDR és Ambilight a Philips idei UHD tévéiben
- A Telekom Srbija és a SES Video új TV-csomagot indít Európában
- Tévévásárlási szokások a Samsung felmérése szerint
- Mi a közös JFK-ben, a Linkin Parkban és a Falcon 9-ben?
- Ünnepi tévéválasztó tippek a szakértőtől
- A SES Video bemutatja: virtuális valóság és a legújabb Ultra HD technológia az IBC-n
- Továbbra is a műhold a válasz a jövő kérdéseire
- SES: változások a SES-12 és a SES-14 műholdak pályára állításában
- A SES Video jóvoltából Európa-szerte látható a 2017-es Világjátékok közvetítése
- A SES Video és a szerbiai Telekom továbbítja az RTS csatornáit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.