Újabb szintlépésre készül a Magyar Marketing Szövetség
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május végi közgyűlésén a szokásos beszámolók megtartása mellett, melyet a tagság egyöntetűen elfogadott, elsősorban a stratégiai és szakmai minősítésekkel kapcsolatos tervek ismertetésére került sor.
„Nagyon örülök, hogy a második elnöki ciklusom is a fejlődésről és a növekedésről szól, mindez a bővülő tagságunk teljes támogatásával” – jelentette ki Hinora Ferenc, a szövetség elnöke.
Ahogy fogalmazott, az MMSZ stratégiai célja, hogy a marketingszakma első számú eligazodási pontjaként működjön, és ennek szellemében vezeti be 2018. júniusában a Marketing.hu komplex minősítő rendszert, mely újabb szintlépés lesz a szakma és a szövetség életében is.
Örvendetes módon, az elmúlt évtizedekben egyre bővült a marketing szakmai közössége, megerősödtek a képzőhelyek, a társadalom, a gazdaság egyre több terepén alkalmaznak marketingeseket, specialistákat, végeznek marketingmunkát.
A szakma egyre jelentősebb szerepe nemcsak nagyobb felelősséggel jár, de növekvő veszélyeket, etikátlanságra csábító helyzeteket, felkészületlenségből, kóklerségből eredő hibás megoldásokat is magával hozhat, melyek egyébként elkerülhető piaci károkat, kudarcokat okozhatnak a vállalkozásoknak, szervezeteknek. Ezek a szakmaiatlanságok ronthatják a marketing egészének megítélését.
A Magyar Marketing Szövetség szakmai minősítő rendszere részben ezen anomáliák megszüntetésére, minimalizálására is irányul. A Marketing.hu oldal olyan platform lesz, ahol ellenőrzött, minősített szakmai információbázis kialakítására lesz lehetőség, mely orientálja, segíti a marketingpiac szereplőinek döntéseit, tudatosítja a versenyelőnyöket, s csökkenti a döntési kockázatot a megbízók és megbízottak, a munkaadók és munkavállalók oldalán egyaránt.
A transzparensen működő minősítő rendszer 2018. június második felétől lesz elérhető a szakmai szereplők számára.
„Fontosnak tartom, hogy a Magyar Marketing Szövetség teret biztosítson és háttértámogatást nyújtson egy aktív, együtt gondolkodó, növekvő marketingközösségnek” – hangsúlyozta Hinora Ferenc. „Mindez még nagyobb felelősséget ró ránk” - tette hozzá.
Az MMSZ másik fontos stratégiai törekvése, az egyik legaktívabb szakmai szervezetként, hogy olyan projekteket valósítson meg, amelyek a szakma edukációját szolgálják. Mindezen célok elérését a szövetség projektalapú működési modellje biztosítja. Az MMSZ 2017-ben is 12 nagyszabású szakmai projektet valósított meg.
A szövetség életében fontos szerepet töltenek be az szakmai díjak, elismerések. Ilyen az Életműdíj is, amely már negyedik alkalommal került átadásra. Az idei évben a díjjal nem mást, mint a szövetség alapító elnökét, dr. Kandikó Józsefet tüntették ki , aki összesen három 4 éves mandátumon keresztül irányította a szervezetet. Az MMSZ az Életműdíjjal egy kiteljesedett, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat ismer el. Dr. Kandikó József elévülhetetlen érdemeket szerzett a szakma hazai elismertetéséért, presztízsének növeléséért, a marketingoktatás színvonaláért, neve elválaszthatatlan a marketingszakmától. Csak néhány fontos mérföldkövet kiemelve szakmai munkásságából: 1992-ben megalapította a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláját Tatabányán, majd később annak budapesti, székelyudvarhelyi és szlovákiai tagozatát is. 2005-ben Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki a marketing színvonalas oktatásáért végzett kimagasló munkásságáért.
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Digital Masters!
- Nemzedékek és okosodás
- Országos Marketinggyémánt Díj
- Már csak 1 hét van hátra az ’Az Év Honlapja’ pályázat lezárásáig!
- Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
- Már csak 5 nap van hátra ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezéséből!
- Már csak 3 hétig nevezhetsz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
- Újraválasztották Hinora Ferencet, a Magyar Marketing Szövetség elnökét!
- 6 + 1 aktuális marketing trend, ahogy a Marketing Döntéshozók Klubja látja
- Létrejött a Marketing Döntéshozók Klubja
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.