Katasztrófavédelmi gyakorlatot tartott a Magyar Vöröskereszt a Telenor segítségével

forrás: Prím Online, 2018. október 2. 16:33

Katasztrófa-készenléti és válaszadási gyakorlatot szervezett szeptember 28-30-a között Dunaújvárosban a Magyar Vöröskereszt. Az eseményen a legnagyobb hazai humanitárius szervezet munkatársain és önkéntesein kívül a partner-szervezetek és a környező országok vöröskeresztesei is részt vettek. 

A harmincórás gyakorlat alatt orkánerejű vihar okozta élethű katasztrófahelyzetben próbálhatták ki magukat, elsősorban elsősegélynyújtást, magasabb szintű egészségügyi ellátást, pszichoszociális segítségnyújtást, személykeresést, vízi és a műszaki mentést kellett végezniük. A feladatok sorát még „módosult tudatállapotú fesztiválozók” kimentése is színesítette.

 

Komplex, harmincórás katasztrófa-válaszadási gyakorlatot kellett teljesíteniük a vöröskereszteseknek a Dunaújvároshoz tartozó Szalki-szigeten. A gyakorlaton a magyar szervezet munkatársain és önkéntesein kívül bolgár, szlovák, ukrán, bosnyák, szerb és horvát vöröskeresztesek is részt vettek. 

 

 

Az élethűen szimulált katasztrófa ezúttal egy extrém erejű vihar és jégeső okozta helyzet volt. A feladat szerint a hajnali órákban orkánerejű széllel tomboló jégeső és vihar csapott le a szigetre, ahol a leömlő víz szinte azonnal felduzzasztotta a folyót, az áradás megrongálta a hidakat és megszakadt a kapcsolat az egyes területek között. Számos épület megrongálódott, az infrastruktúra helyenként nem működött. A hirtelen érkezett viharban sokan megsérültek, többen eltűntek. Jónéhány „bódult fesztiválozó” pedig az egyik elzárt részen rekedt.

 

Az irányító törzs felállítása után a vöröskeresztesek, magyarok és külföldiek vegyesen, csapatokba rendeződve láttak neki a munkának. Kitelepítést, befogadóhelyek üzemeltetését, élelmezést, kárfelmérést, segélyszállítmányok extrém terepviszonyok közötti helyszínre juttatását, vízi mentést, élőláncos személykeresést és mentőkutyás keresést, valamint elsősegély-nyújtási és pszichoszociális segítségnyújtási feladatokat kellett megoldaniuk az életszerű helyzetekben. Az imitátorokkal eljátszatott sérülteket nem csak a helyszínen kellett ellátniuk, hanem biztonságban el kellett juttatniuk őket egy távolabbi településen felállított mobilkórházba.

 

A katasztrófahelyzetben létfontosságú kommunikáció technikai hátterét és megnövekedett infrastrukturális igényét most is a Telenor biztosította, hiszen a telekommunikációs vállalat már öt éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek.

 

 

„Katasztrófahelyzetben jellemzően megnövekszik a lakosság telekommunikációs igénye, illetve a helyszínre érkező mentőalakulatok hálózati igényét is ki kell szolgálnia az érintett mobilcellának. Ezt a helyzetet fokozhatja, ha a krízishelyzet befolyásolja a helyszíni bázisállomások működését. A Magyar Vöröskereszt stratégiai partnereként a szervezettel szoros együttműködésben minden eshetőségre fel kell készülnünk, hogy biztosítsuk az ilyenkor létfontosságú mobilhálózati feltételeket. A mostani gyakorlat is a csapatmunkáról szólt, a gyakorlat részeként a helyszínen demonstráltuk a hálózat működését egy lehetséges katasztrófahelyzetben” – mondta el dr. Drozdy Győző, a Telenor Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

„Az évente, megrendezett katasztrófa-készenléti és válaszadási gyakorlatunk célja az, hogy a Magyar Vöröskereszt egyik alaptevékenysége, a katasztrófa-segítségnyújtás hatékonyabbá tételével a lehető legfelkészültebbek legyünk. A közös gyakorlattal a partnerszervezetekkel való együttműködés fontosságára is szeretnék felhívni a figyelmet, hiszen igen nagy a valószínűsége annak, hogy mind a hazai társszervekkel, mind pedig külföldi vöröskeresztes kollégáinkkal a valódi helyzetekben is igen szorosan együtt kell működnünk” – mondta Sáfár Brigitta, a Magyar Vöröskereszt országos katasztrófavédelmi szakmai vezetője.

Mobilszolgáltatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05