Automatizációval csökkenhet a munkaerőhiány a könyvelőszakmában

forrás: Prím Online, 2018. november 19. 18:19

Magyarország vezető BPO (business process outsouring) vállalata, a Process Solutions évek óta dolgozik azon, hogy a könyvelő szakma jövőjét, az automatizációt segítségül hívva könnyebbé és zökkenőmentesebbé tegye a munkát.

A könyvelő szakma a digitalizáció és az automatizált munkavégzés kapcsán a különböző ágazatok közül szinte elsők között került fókuszba az elmúlt évek során, hiszen ezen a területen több olyan elkerülhetetlen adminisztratív munkafolyamattal találkozhatunk, amelyek jelentős energiát és időt vesznek igénybe. A PS szerint erre a jelenségre a könyvelőknek nem fenyegetésként, hanem innovatív potenciálként érdemes tekinteni.

 

A vállalat szakemberei nagyszerű lehetőséget látnak a számviteli automatizációban, hiszen az ez által használatba kerülő digitális rendszerek képesek arra, hogy erőforrásokat szabadítsanak fel és a munkatársak magasabb szintű, nagyobb értéket teremtő folyamatokat lássanak el. A hatékonyabb munkavégzés biztosítása mellett kiküszöbölik az emberi hibákat és mulasztásokat, valamint költségeket takarítanak meg az érintett cégeknek, miközben a döntéshozatal és értékítélet feladatkörét továbbra is a dolgozók szakértelmére bízzák. Például az asszisztensi pozícióban dolgozó könyvelők, bérszámfejtők számára jelentős könnyebbséget jelenthetne az, ha a munkaidejük közel felét képező monoton feladatok helyett alkalmuk nyílna arra, hogy komplexebb és intenzívebb számviteli projektekben vegyenek részt, gyorsabban elsajátítva így a szakismeretet. 

 

A PS a téma kapcsán kiemeli azt is, hogy az automatizáció a munkafolyamatok eredményesebbé alakítása mellett a könyvelői szakmát érintő súlyos munkaerőhiány csökkentésére is megoldás lehet. A munkavállalók, illetve az egyetem után állást kereső fiatalok lojalitását, motiváltságát többek között a rájuk kiszabott feladatkör, illetve a szakmai fejlődés lehetősége határozhatja meg, amelyet jelentősen befolyásolhatnak az automatizált rendszerek. Az a vállalat, amelyben a dolgozók a modern fejlesztések felhasználásával végzik el munkájukat, új szakmai lehetőségeket tud nyitni azzal, hogy adatfeldolgozói feladatok helyett a könyvelői szakma mélyebb rétegeibe, vagyis az egyedi eljárások vizsgálatába, a könyvelői tanácsadásba is bevonja a pályakezdőket, valamint egy új típusú munkaerőcsoportot, a gazdaságinformatikusokat, vagy a technológiai affinitású könyvelőket is képes megszólítani. Így nem csupán izgalmas feladatokat kapnak az ambiciózus könyvelők és bérszámfejtők, hanem garantált számukra az esély egy olyan karrierút végigjárására, amely során kihívásokat, és értékes tapasztalatokat szerezhetnek. 

 

A Process Solutions esetében egy éve tart az olyan automatizációs folyamatok tervezése és bevezetésének előkészítése, amelyek a gyakorlatban is megvalósíthatják a vállalat számára megfelelő struktúrát. Egy könyveléssel és bérszámfejtéssel foglalkozó vállalat számára az ideális automata rendszer nem csupán a beérkezett adatok bevitelében és feldolgozásában, hanem a könyvelés elvégzésében is széleskörű segítséget nyújtana. Reményeik szerint a vállalaton belül megalkotott egyedi fejlesztések és kidolgozások, valamint a piacról beszerzett részletek segítségével 1-2 éven belül élesben is alkalmazhatják az általuk betanított, automatizált rendszert. 

 

 

„ A PS-nél elsődleges céljaink között szerepel az, hogy aktívan alkalmazzuk az automatizáció legújabb módszereit, amelyek nem csupán megkönnyítik, hanem sokkal eredményesebbé és koordináltabbá teszik majd vállalati működésünket. Bízunk abban, hogy azok az eljárások, amelyeket rövid időn belül beépítünk dolgozóink életébe, jelentős előrehaladást és versenyképességet biztosítanak majd számunkra.”  - mondta el Sahó Dániel, a Process Solutions Senior managere. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05