A 404 a győzelmet jelentette - Ericsson Programozó Bajnokság 8.0
A 8. alkalommal megrendezett Ericsson Programozó Bajnokságon összesen 136 csapat: 24 középiskolás, 74 egyetemista, 38 szenior csapat vett részt (összes résztvevő: 407 fő), akik 33 különböző oktatási intézményből (35 különböző szakról) kerültek be a döntőbe. Nagy meglepetésként a 12 döntős csapatból 4 középiskolás volt, akik ráadásul elvitték a 2. és a 3. helyet is. A döntősök mindegyike az Ericsson szakmai felvételi tesztjének megírása nélkül lehet ericssonos alkalmazott.
- A 8. Ericsson Programozó Bajnokság nyertese a 404 csapata lett - Kalla Mór, Tomán Dániel, Farkas Dávid
- A II. és a III. helyre két középiskolás csapat futott be, akik mindannyian a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulói - második az Mlet csapata (Tóth Ambrus, Hervay Bence és Albert Márton), harmadik helyezett a Csill (Kiss Gergely, Szabó Kristóf, Saár Patrik)
- Az első helyezettek stockholmi hétvégét nyertek, Ericsson Studioba szóló látogatással együtt, a második csapat tagjai okosórákkal, a harmadikok pedig egy-egy VR ajándékcsomaggal (VR szemüveggel, játéklehetőséggel) térhettek haza
Az első fordulóban a versenyzők az általuk választott programnyelv ( C, C++, Java vagy Python) segítségével és mesterséges intelligencia használatával irányították a Pac-Man-t a labirintusban. Feladatuk itt a szellemek kicselezésével az összes pont felfalása volt. A második fordulóba továbbjutóknak ezután több pályás kihívással, valamint a tanulékonyabb, komplikáltabb szellemekkel kellett megbirkózniuk, ráadásul a pontokért is harcolniuk kellett a többiekkel.
A verseny végig online zajlott egy erre a célra fejlesztett webes applikáció segítségével. A résztvevők az élő döntőn is itt írták a kódjukat, majd fordították azokat, itt tekintették meg az eredményeket is, valamint a grafikus megjelenítőn a saját Pac-Man-jüket is követni tudták. A bajnokság során a résztvevők közel 40.000 kódot fordítottak.
Budapesten van az Ericsson második legnagyobb európai K+F központja, ahol 1400 kutató-fejlesztő dolgozik, és amelyik szoros kapcsolatban áll az egyetemekkel, az IKT ökoszisztémával. Az Ericsson fontosnak tartja, hogy a pezsgő szakmai életet bajnokságokkal is támogassa, ezáltal is lehetőséget adva a diákoknak, szakembereknek arra, hogy tudásukat felmérjék, együttműködjenek más közösségekkel, inspiárciót, sikerélményt adjon nekik és változatos, innovatív környezetben biztosítsa számukra, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki magukból.
Kapcsolódó cikkek
- Egy ponttal győzte le a női különdíjast az Ericsson első egyéni c# programozó versenyének nyertese
- Óriási növekedés várható 2024-re az 5G előfizetések számában
- Az Ericsson az ENSZ békefenntartók bevetéseiben is részt vállal
- A kistudósok a jövőjükbe nézhettek be az Ericssonban
- Másfélszer többet kereshet, aki 4 hónap tanulás után programozóként helyezkedik el
- 300 millió forint tőkebefektetést kapott a Green Fox Academy
- Kézműves kódolást reklámoz a Codecool "Indokolatlan ügyféligény" söre
- Hogy lehet sikeres a jövő munkavállalója?
- Az Ericsson új fejlesztéseivel gyorsabb és rugalmasabb lesz az 5G bevezetése
- Egyre több kismama képzi át magát programozóvá
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban
Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.
Factor 4: a legújabb UltiMaker 3D nyomtató gyártósorok támogatására
Az UltiMaker április 22-én bemutatta az UltiMaker Factor 4 új, ipari 3D nyomtatót, amelyet kifejezetten gyártóüzemi felhasználásra, a gyártósorok működési hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére fejlesztettek. Az UltiMaker Factor 4 hazai bemutatójára az Ipar Napjain kerül sor a kizárólagos hazai forgalmazó, a FreeDee Kft. standján (A pavilon, 101F).
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A Thermaltake bemutatja a háromféle GPU-elrendezést támogató közepes toronyházát
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkájának, CTE E600 MX közepes toronyháza fekete, hófehér és hortenziakék változatban is elérhető. A CTE E600 MX a CTE-sorozat legújabb kiegészítése, egy kétkamrás közepes toronyház, amely a Thermaltake innovatív CTE-kialakítását örökölte, ami a központi hűtési hatékonyság (Centralized Thermal Efficiency) rövidítése, és a kritikus alkatrészek magas szintű hűtési teljesítményének biztosítására összpontosít. Ráadásul a CTE E600 MX háromféle GPU-elrendezési lehetőséggel és cserélhető, kettős előlapi kialakítással rendelkezik, maximális rugalmasságot kínálva a felhasználóknak gépük testreszabásához.