A Fujitsu mesterséges intelligenciával alakítja át a vevőutat és fokozza a bolti hatékonyságot
Az idei New York-i NRF kiállításon a Fujitsu bemutatta azokat az innovatív megoldásokat, amelyek új technológiák, pl. az MI alkalmazásával segítenek a kiskereskedelmi cégeknek legyőzni a legnagyobb kihívásokat.
A Fujitsu kulcsrakész technológiái teljes körűen támogatják az ügyfélutat, és – az élelmiszerboltoktól a divatüzletekig – a kiskereskedelmi vállalkozások minden típusánál jól használhatók. A megoldások elősegítik a vevők bolti élményének javítását és – például az önkiszolgáló pénztáraknál keletkező veszteségek visszaszorításával – a működési költségek csökkentését.
A Fujitsu támogatásával a kiskereskedelmi vállalatok áttörést érhetnek el 2019-ben az MI-ben rejlő lehetőségek hatékonyabb kiaknázásával, és a napjaink vevői által elvárt többcsatornás élmény optimalizálása érdekében csökkenthetik a különbséget a fizikai és online üzleteik között. A mesterséges intelligenciát mélyen integráló, új megoldások kiváló innovációs lehetőségeket nyújtanak, és lehetővé teszik a kiskereskedelmi szektor számára a bolti vásárlási élmény javítását. Szintén az MI az alapja az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalások visszaszorítását célzó, új innovatív megoldásnak – amely anélkül csökkenti a visszaélések gyakoriságát, hogy bármilyen kényelmetlenséget okozna a becsületes vevők számára.
„Úgy gondoljuk, elérkezett az idő, hogy az MI a túlfűtött várakozások szakaszából továbblépve elkezdje érdemben átalakítani a bolti élményt. Így a vevők és a kiskereskedelmi cégek is kézzelfogható előnyökhöz jutnak. Az idei NRF kiállításon azokat az új technológiákat mutatjuk be, amelyeket már ma is bevezethetők a bolti élmény javítására. Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorításától a próbafülkék használatának továbbfejlesztéséig sokféle folyamatba mélyen integráljuk az MI-t a vevőknek nyújtott bolti élmény tökéletesítésére – ráadásul megoldásainkkal a kiskereskedelmi vállalatoknak is költségmegtakarítási lehetőséget nyújtunk” – nyilatkozta Richard Clarke, a Fujitsu alelnöke és globális kiskereskedelmi üzletágának ügyvezető igazgatója.
A Fujitsu kiskereskedelmi demói szemléletesen bemutatják, hogyan teremt értéket a Fujitsu, miként teszi hatékonyabbá a bolti környezetet és segít kibővíteni a meglévő többcsatornás kiskereskedelmi megoldásokat. Ízelítő a bemutatott megoldásokból:
Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorítása
Az MI innovatív, újszerű alkalmazása segít észlelni és megelőzni az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalásokat anélkül, hogy ez bármilyen módon negatívan befolyásolná a becsületes vevők fizetési folyamatát. A technológia a meglévő önkiszolgáló pénztárgépeket kamerákkal kiegészítve, gépi tanulás és MI alkalmazásával összeveti a vevők által leolvasott vonalkódokat a termék fizikai megjelenésével. Így többé nem lehet majd valamilyen viszonylag olcsó termék (pl. banán) vonalkódját azonos súlyú, de magasabb értékű termékre (pl. steak vagy alkohol) átragasztani.
Okos próbafülke
A Fujitsu okos próbafülkéje a divatüzletek sikeres eladásainak arányát javítja. A vevők a próbafülkében részletes adatokat tekinthetnek meg az épp próbált ruháról, és kényelmesen, a fülke elhagyása nélkül kérhetnek más méretet vagy színt belőle. A kérést közvetlenül az eladók hordható eszközeire továbbítja a rendszer, így a vevőknek kevesebb időt kell a próbafülkében tölteniük, és könnyebben megtalálják a számukra tökéletes ruhát, így nagyobb arányban hajtanak végre sikeres vásárlást.
Automatikus bolti készpénzszámoló megoldás
A Fujitsu a kiskereskedelmi üzletek hagyományosan költséges, manuális pénzszámlálási folyamatát továbbfejlesztő megoldását is bemutatja az NRF látogatóinak. Az új rendszer csökkenti a hibák előfordulási gyakoriságát, és felszabadítja a bolti személyzetet számos készpénzkezelési feladat elvégzése alól.
A kiskereskedelem szereplői számára szükséges megbízhatóság, agilitás és rugalmasság ismeretében megalkotott, innovatív Fujitsu-megoldások támogatják az ügyfélutat és zökkenőmentes többcsatornás élményt nyújtanak mobilon, online és az üzletekben. Az üzletek jobb élményben részesíthetik vevőiket, fokozhatják működésük hatékonyságát és növekedésük ütemét. A megoldások közül több menedzselt szolgáltatásként is megrendelhető, telepítéssel, felügyelettel, karbantartással és támogatással együtt. Mélyreható felhőszolgáltatási szakértelmét bevetve a Fujitsu használat alapján fizetendő (pay-as-you-go) és szolgáltatásként nyújtott (as-a-service) modell szerint is kínálja az új megoldásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligenciával küzdenek az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalások ellen
- Schneider Electric: ezek lesznek 2019 meghatározó technológiai trendjei
- Stratégiai együttműködésre lép az LG és a Landing AI
- A Samsung ismerteti a csatlakoztatott életmódról alkotott elképzeléseit
- „Mesterséges intelligencia egy még jobb életért”
- Már a svéd lengőhinta is ABB technológiát használ
- Az LG feltekerhető tévéje 65 hüvelykes méretben érkezik
- Nyolc új, innovatív saját és nyolc külsős projektet mutat be a C-Lab
- A Honor 10-re a mai naptól elérhető az EMUI 9
- Az LG 2019-es hangprojektorai új csúcsot jelentenek a házimozi hangrendszerek között
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.