3D szelfikamerás okostelefont mutat be az LG és az Infineon

forrás: Prím Online, 2019. február 7. 12:10

Az LG Electronics (LG) és az Infineon Technologies bemutatta az LG G8ThinQ okostelefonba integrált, háromdimenziós képalkotásra képes Time-of-Flight (ToF) szelfikamera-technológiát. 

Az Infineon REAL3 képérzékelő chipje kulcsszerepet kap a 2019-es barcelonai Mobile World Congressen bemutatkozó LG G8ThinQ okostelefon előlapi kamerájában. Az Infineon és a pmdtechnologies 3D pontfelhő-feldolgozási algoritmusok (a 3D szkennelés során létrejövő térbeli adatpontok) terén megszerzett szakértelmére építve a szenzor teljesen új szintre emeli az okostelefonos előlapi kamera képességeit.

 

Míg más 3D technológiák bonyolult algoritmusokat alkalmaznak a tárgy és a kamera közötti távolság meghatározására, a ToF képérzékelő chip pontosabb számításokat képes végezni a tárgyról visszaverődő infravörös fény érzékelésével. Ennek köszönhetően más technológiákhoz képest a ToF gyorsabb és hatékonyabb szórt megvilágítás mellett, csökkentve az alkalmazásprocesszor működési idejét, ezáltal pedig az energiafogyasztást is. 

 

Gyors válaszidejének köszönhetően a ToF technológiát széles körben használják a biometrikus azonosításban, például arcfelismerésre. Mivel a ToF három dimenzióban látja a tárgyakat, és működését nem befolyásolja a külső forrásokból érkező fény, kiemelkedő felismerési arányt produkál beltéren és kültéren egyaránt, és ideális a kiterjesztett valóságra (AR) és a virtuális valóságra (VR) épülő alkalmazásokhoz.

 

Az Infineon az ipari félvezetők globális vezető gyártója, és elismert a szenzoros megoldások terén is. A német chipgyártó termékeit emellett magas megbízhatóságú autóipari, digitális biztonsági és energiamenedzsment-alkalmazásokban is használják. A vállalat az LG G8ThinQ telefonba épített ToF technológiát a felsőkategóriás, prémium okostelefonok és a középkategóriás készülékek számára fejlesztette ki.

 

„Az Infineon készen áll a piac forradalmasítására” — mondta Andreas Urschitz, az Infineon energiamenedzsment és multimarket divíziójának elnöke. „Bizonyítottuk, hogy az egyszerű termékeknél jóval magasabb szintű szolgáltatásokat tudunk nyújtani, főleg a telefongyártók, kameramodul-gyártók és mobildizájn cégek részére. Arra számítunk, hogy öt éven belül a legtöbb okostelefon 3D kamerát használ majd, az Infineon jelentős részesedésével ezen a piacon.”

 

„Az LG célja, hogy valódi értéket nyújtson a mobilfelhasználóknak. A kezdetektől fogva úgy terveztük, hogy legújabb zászlóshajó készülékünk már a ToF technológiát fogja használni. Így a felhasználóknak egyedi és biztonságos azonosítást kínálunk a kamera képességeinek feláldozása nélkül” — mondta Chang Ma, az LG mobilüzletágának szenior alelnöke és termékstratégiai vezetője. „A ToF technológiával felvértezett LG G8ThinQ ideális választás lesz azok számára, akik páratlan kamerás képességeket kínáló felsőkategóriás telefont keresnek.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05