Folytatódik az e-kereskedelmi piac konszolidációja

forrás: Prím Online, 2019. április 24. 15:02

Az egyik legnagyobb, teljes mértékben magyar tulajdonban lévő, ruházati termékeket forgalmazó webáruház jött létre, miután a hdiShop tulajdonosa megvásárolta a Dressa.hu-t. A fúziót követően a Dressa márka alatt működő társaság forgalma néhány éven belül átlépheti az egymilliárd forintot, a középtávú tervekben pedig a külföldi megjelenés is szerepel. 

Április elsejével egyesült a hazai online ruházati piac két meghatározó szereplője, a hdiShop és a Dressa.hu. Az összeolvadásra azt követően került sor, hogy a hdiShop tulajdonosa, a ZV-IMPEX Kereskedelmi Bt. március elején aláírta a Dressa.hu megvásárlásáról szóló szerződést a webáruház korábbi tulajdonosával, a Wallis Csoport egyik kockázatitőke alapjának érdekeltségével, az Inventurio Zrt.-vel. A tranzakció pénzügyi részleteit az érintettek üzleti titokként kezelik. A fúzió végleges lezárása 2020 elején várható.

 

A szegedi központú hdiShop – korábban Harisnyadiszkont – webáruház minőségi fehérnemű és alsóruházat forgalmazásával foglalkozik. A 16 éves múltra visszatekintő webshop a múlt évben 45 százalékkal növelte forgalmát, ami így meghaladta a 300 millió forintot. A budapesti székhelyű Dressa.hu minőségi felsőruházati termékeket értékesít. A két webáruház tavalyi összesített forgalma meghaladta a félmilliárd forintot.

 

„A Dressa.hu megvásárlása fontos mérföldkő az életünkben, ami azon túl, hogy jelentősen megerősíti helyzetünket a piacon lehetőséget kínál arra is, hogy még szélesebb választékkal és magasabb színvonalon szolgáljuk ki vásárlóinkat. Úgy döntöttünk, hogy a jövőben a ruházati kereskedelemben jobban csengő Dressa márkanév alatt működünk majd tovább. A fúzióval a fogyasztók járnak majd a legjobban, mivel mindkét webáruházból megtartjuk majd a jó dolgokat, legyen az akár szolgáltatás, akár termék” - mondta el Csányi Zoltán, a ZV-IMPEX Bt. tulajdonosa. 

 

A két webáruház egyesítése lehetőséget kínál további fejlesztésekre és terjeszkedésre. „Jelenleg a fúzió lezárására, illetve az egységes márka bevezetésére fókuszálunk, azonban a középtávú terveink között szerepel a régió más piacain történő megjelenés is. Az idén további jelentős bővülésre számítok a forgalomban, és azzal számolok, hogy néhány éven belül a bevételünk átlépheti az egymilliárd forintos határt” - tette hozzá Csányi Zoltán. 

 

A GKI Digital adatai szerint a múlt évben a hazai online kiskereskedelem nettó 425 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 17 százalékos bővülést jelentett 2017-hez képest. Ezzel az internet részesedése a teljes kiskereskedelmen belül 4,5 százalék volt. Magyarországon a teljes ruházati piac a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a múlt évben 660 milliárd forintos volt, ebből az online értékesítés mintegy 33 milliárd forintot tett ki. A ruházati áruk az öt legnépszerűbb termékkategória között vannak az internetes kiskereskedelemben. 

 

A felmérésekből azonban az is kiderül, hogy a magyarok egyre többet költenek külföldi webáruházakban, és a külföldről vásárlók ruházati termékeket, cipőket táskákat rendelnek leggyakrabban. “A hdiShop és a Dressa.hu egyesítése azért is fontos számunkra, mert így olyan termékkört és szolgáltatást tudunk kínálni, ami sok esetben valós alternatívát jelenthet a külföldi vásárlással szemben. Bízom abban, hogy ezzel a lépéssel tovább erősödik a hazai online ruházati piac iránti bizalom, és még többen élnek majd az általunk kínált lehetőségekkel” - jelezte Csányi Zoltán. 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05