A Sziget üdvözli az új szabályozást
Kötelező lesz nyilvántartani a jövőben azok személyes adatait, akik nagyobb zenei rendezvényekre lépnek be - derül ki a Gulyás Gergely, Kocsis Máté fideszes, és Nacsa Lőrinc KDNP-s képviselő által benyújtott törvényjavaslatból.
A Sziget Zrt. üdvözli a tegnapi napon benyújtott "A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény módosításáról" szóló törvényjavaslatot, amely szerint kötelező lesz nyilvántartani a jövőben azok személyes adatait, akik 25 000 főnél nagyobb létszámú zenei rendezvényekre lépnek be. Miután az ágazatban ezt megelőzően nem volt speciális és kötelező szabályozás, a potenciális biztonsági problémákat különbözőképpen lehetett értelmezni. Ennek vet véget ez a javaslat, mely megerősíti a mi korábbi törekvéseinket és gyakorlatunkat is. Miután azonban a törvényjavaslat legkorábban csak a véleményezést és esetleges módosító indítványok elfogadását követő 15 napon belül lép életbe, és a NAIH nemrégiben elmarasztalta cégünket az eddigi gyakorlatáért, a két közelgő fesztiválunknál – azaz a Telekom VOLT Fesztivál és a Balaton Sound esetében - még nem tudjuk a már jól bevált rendszert alkalmazni, ennek ellenére mindent megteszünk látogatóink biztonságáért és a jegyekkel való visszaélés ellen is. A Szigeten pedig már az új, a reményeink szerint elfogadásra kerülő törvénynek minden szempontból megfelelő, hatékonyan működő chek-in rendszerrel ellenőrizzük a látogatóink személyi azonosságát.
Kapcsolódó cikkek
- Kevesen tudnak az adatból értéket kovácsolni
- Kilenc uniós országban indul kampány az online reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében
- A nem személyes adatok szabad áramlása az EU-ban
- IAB Europe: Május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz
- Új Commvault HyperScale célgépeivel a Fujitsu még több lehetőséget kínál a biztonsági mentés terén
- Jelentős változások jönnek a biztonsági kamerákra vonatkozó szabályokban
- Megjelent az in nuce DPO készlet
- Ne csak a kibertámadásoktól védjük adatainkat!
- Fontos a munkavállalói adatok felelősségteljes kezelése
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.