Lemaradásban a biztosítási szektor a digitális átalakulásban

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 27. 09:03

A McKinsey& Company amerikai tanácsadó cég legutóbbi tanulmánya szerint a biztosítási ágazat vált a digitális átalakulás egyik utolsó állomásává. Ennek okai a pénzügyi szolgáltatókra vonatkozó szigorú szabályozások, a biztosítási szolgáltatások összetettsége, a kárrendezés, az ajánlattétel és az elektronikus aláírási folyamat bonyolultsága, az iparági vezetők magas tőkekövetelménye és a bankrendszerhez hasonlóan, az ügyfelek bizalmának elvesztése. 

Ezek az elemek akadályozták a biztosítótársaságokat abban, hogy az elsők között modernizálják üzleti tevékenységüket. A lemaradás miatt azonban olyan gyors technikai innovációkra van szükség, amelyek megbízhatóak, az érzékeny adatok védelmében rendkívül biztonságosak és egyénre szabható digitális élményt nyújtanak az ügyfeleknek, magyarázza Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.

 

Többcsatornás megközelítés a biztosítási analitikában

Ha megfigyeljük, az innovatív biztosítótársaságok már nemcsak előrejelző, analitikus elemző módszerekkel vizsgálják a lehetséges ügyfelek szerződési szándékait, illetve a pénzügyi megtérülések modelljeit, hanem ún. multichannel, azaz többcsatornás online platform segítségével képesek az ügyfelek igényeit figyelemmel kísérni. “A modern biztosítás korában joggal várják el mind az üzleti élet szereplői, mind a magánszemélyek, hogy személyre szabott szolgáltatásokkal jelentkezzenek náluk a szolgáltatók és a megvásárolt biztosítási csomagokat bármilyen platformon keresztül kezelhessék” - fogalmazza meg Balogh Zsolt.

 

Így modernizálnak az innovatív biztosító társaságok

A Liferay digitális élményplatform DXP változatával könnyebbé válhat az ügyfelek kezelése, többek között a közvetítők, biztosítási ügynökök, brókerek és partnerek számára. A platform segítségével egyszerűsödik az információk gyűjtése, kezelése és megosztása. A moduláris elemeknek köszönhetően egyszerre több informatikai rendszer és adatforrás integrálható, majd kezelhető együttesen. Így kiküszöbölhetők a papíralapú folyamatok és egyszerűsödik az ajánlatadás folyamata is. 

 

“A Forbes szerint, a biztosítási ágazatban a folyamatok automatizálása akár 65 százalékkal csökkentheti a működési költségeket. Az Amazon egy jó példa arra, hogyan lehet költséghatékonyan összhangba hozni a felhasználók igényeit a cég kínálatával, de nézzünk saját példákat is:

 

1) A kenyai Britam Biztosító például a Liferay segítségével alakította ki új partnerszolgáltatási portálját, amelynek segítéségével szinte önkiszolgálóvá vált az ügyintézés, az ajánlatadás és az információszerzés folyamata. “Az új platform továbbfejlesztésével a társaság jövedelmezőségét támogatjuk” - fűzi hozzá Balogh Zsolt. 

 

2) Miután az ügyfelek már nem szeretnének időt tölteni ügyintézéssel, azonnali hozzáférést várnak az űrlapokhoz, például a nyilatkozatokhoz, számlákhoz, ajánlatokhoz vagy a tranzakciókhoz. “Egy vezető biztosítótársaságnál az ügyfelek önkiszolgálását támogattuk meg a multichannel módszerrel, ebben az esetben webhelyen és mobiltelefonon keresztül” - mondja Balogh Zsolt. Ennél az esetnél a különböző készletrendszereket integrálta a platform, hogy a papíralapú ügymenetet elhagyhassák.

 

3) “Három társadalombiztosítási csoport egyesülése után létrehoztunk egy olyan belső intranetet, amelyen keresztül megosztott tartalmakhoz férhetnek hozzá a munkatársak. A három különböző rendszert egy 8000 fős felhasználói szervezetre integráltuk” - sorolja Balogh Zsolt.

 

4) Az ötödik legnagyobb francia biztosítási csoport, az Apicil, a Liferay segítségével 15 nyilvános weboldalt egyesített. Az egyes oldalak már mind elavultnak számítottak, ezért olyan megoldást kellett keresni, amely egyszerűsíti a hozzáférést és megkönnyíti a napi adminisztratív munkát. “Az összevonás után egy méretezhető és könnyen kezelhető webhely jött létre, amely mintegy 120 000 felhasználó ügyeit képes egyszerre papíralapú dokumentumok nélkül kezelni, amellett, hogy könnyen integrálható a meglévő üzleti alkalmazásokba is” - teszi hozzá Balogh Zsolt.

 

5) “Az 1925-ben alapított CopperPoint Biztosító a Liferay platformon keresztül célzott tartalmakkal szólítja meg a CSR szféra képviselőit és a biztosítási ügynököket, illetve személyre szabott élményeket kínál a felhasználói számára” - foglalja össze Balogh Zsolt.

 

6) Az Allianz Biztosító értékesítési és internetes marketing stratégiáját fiatalította meg a Liferay platformon kialakított “Az Én Biztosítási Portfólióm” szolgáltatás, amely lehetőséget kínál a meglévő online ajánlatok kezelésére. “Az új ügyfélportál például megjeleníti az ajánlatok részleteit, figyelmeztet a kötvény megújítására, illetve riasztásokat küld a számlázással kapcsolatban. Az ilyen típusú összehangolt ellenőrzés bizalmat kelt az ügyfelekben a biztosítási vállalatok felé” - emeli ki Balogh Zsolt.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50