A Samsung az űr határára repíti a felhasználókat
A Samsung bejelentette legújabb, földön kívüli projektjét, az Űrszelfi küldetést, melyben egy Galaxy S10 5G okostelefont küld a sztratoszférába, amellyel a felhasználók a saját képüket is eljuttathatják az űrbe.
Az elmúlt 50 évben a Samsung kijelzőinnovációk sorát hozta el a felhasználóknak az ívelt tévéktől kezdve a keretmentes kijelzőkig és a kihajtható okostelefonig. A vállalat most pedig együttműködik a légi fotózással foglalkozó Flightline Films-zel, hogy legújabb technológiáit eljuttassa a világűr határára, ahol a felhasználói számára lehetővé teszi, hogy egy kis szerencsével elkészülhessen a saját „űrszelfijük” egy Samsung eszközzel.
A Samsung az űrszelfikkel is megmutatja a márkában rejlő folyamatos innovációt, és most pedig új mércét állít fel a mobiltechnológiában. Az atmoszféra határán eltöltött 200 óra alatt a Galaxy S10 5G megmutatja a vállalat innovatív megoldásainak erősségét, amelyekkel a felhasználók többet hozhatnak ki magukból. „Szeretnénk megünnepelni a nagyszerű élményeket, amelyek Samsung kijelzőkhöz kötődnek, ezért új szintre emeljük a szelfiket, és elvisszük a felhasználókat az űrbe – mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője. – A Samsung újításai folyamatosan újabb mérföldköveket érnek el, a SpaceSelfie pedig megmutatja, milyen lenyűgöző dolgokra vagyunk képesek a legújabb technológiákkal. Akár a világűr határán is.”
Hogyan működik a Samsung SpaceSelfie Küldetés?
Egy fél kosárlabdapálya nagyságú (10,5 m x 18 m), nagy magasságú ballonrendszer emelkedik fel a dél-dakotai indítóállásról, amely az S10 5G készüléket is tartalmazó csomagot viszi magával, egészen 20 kilométeres magasságba.
A rendszert úgy tervezték, hogy a lehető legjobb minőségű fotók készülhessenek el vele, figyelembe véve a Föld alakját és a visszaverődő napsugarakat is, amelyek egy napelem segítségével energiával is ellátják a szerkezetet és az okostelefont.
Eközben a Földön a felhasználóknak lehetőségük lesz saját fotóikat űrbéli környezetben viszontlátni. Ehhez elég egy szelfit készíteni az okostelefonjukkal és fel feltölteni azt az Irányítóközpont weboldalára.
Az Űrszelfi küldetés sikerét két, erre a célra fejlesztett alkalmazás is segíti. Az első a földi vezérlést támogatja, ezzel küldhet és fogadhat szelfiket az Irányítóközpont és a levegőben lévő eszköz.
A második applikáció egyedileg készült az S10 5G-hez, ez kommunikál a külső szerkezethez rögzített kamerával, amely fotót készít a telefon kijelzőjén megjelenő szelfiről. Az S10 alkalmazás ezután a földi irányításon keresztül visszaküldi a képet a földre, onnan pedig vissza a felhasználóknak, hogy megoszthassák azt a közösségi média felületeiken.
Hogyan készül fel az S10 5G az űrutazásra?
Az S10 5G okostelefont a Samsung úgy alkotta meg, hogy az szigetelés és különleges tokok nélkül is ellenáll a szélsőséges környezeti viszonyoknak és nyomásnak a világűr határán.
Az S10 5G a kilövés előtt szigorú teszteken esett át, amelyek során akár -65°C-os hőmérsékletet is kibírt. A telefon 6,7 colos Dinamikus AMOLED kijelzője azokat a teszteket is sikerrel vette, amelyek a törésállóságot, vagy a magasban történő párásodást vizsgálták.
Töltésmegosztási képességeivel, AI alapú teljesítmény optimalizációval és intelligens Wi-Fi technológiájával az S10 5G a Samsung egyik legintelligensebb, legerőteljesebb és legtartósabb eszköze.
Mostanáig az űrben készített szelfi az asztronauták kiváltsága volt. Most a Samsung technológiájával a felhasználók is láthatják magukat ebben a különleges környezetben a telefonjuk képernyőjén.
Az Irányítóközponton keresztül bárki jelentkezhet űrutazásra a saját szelfijével. A képeket a www.samsung.com/spaceselfie weboldalon tölthetik föl az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkek
- A mobiltelefonok az érzelmi biztonságunkban is fontos szerepet játszanak
- Újragondolt klasszikus műalkotások az Insta-generáció számára
- A Samsung Galaxy S10 telefonok szoftverfrissítésével már egyes Galaxy Note10 funkciók is elérhetők
- Jó választás a Samsung Galaxy Note10 sorozat
- A Samsung Galaxy Note10+ 5G első helyezést ért el a DxOMark kamera tesztjén
- Bemutatkozik a Samsung Galaxy Note10
- Boltokban a Samsung Galaxy A80
- Szeptemberre várható a Samsung Galaxy Fold
- NMHH: kitárul a kapu az 5G-s frekvenciák értékesítése előtt
- A várakozásokat túlszárnyalva terjed az 5G
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.