A Black Friday a magyar vásárlók szemével

forrás: Prím Online, 2019. november 22. 14:20

Magyarország mely részén a legnépszerűbb a Black Friday? Másként készülnek, vásárolnak-e a nők és a férfiak? Vajon mennyit szán az akciózásra egy átlagos magyar vásárló? És melyek a legnépszerűbb termékek? A Picodi.com elemzői ezekre a kérdésekre keresték ezúttal a választ.

 

Magyarországon is feszülten várják a fogyasztók az akcióhullámot

Minden évben ezrek követik árgus szemekkel a boltok kínálatait, akcióit – kifejezetten igaz ez az év legnagyobb kiárusítására, Black Friday eseménysorozatra. Nemcsak a vásárlók, de a kereskedők is hónapokig készülnek gőzerővel a rohamra, hogy november 29-én minél csábítóbb ajánlatokkal várják az érdeklődőket.

 

A Black Friday Amerikából ered, de az elmúlt években világhódító útjára indult és Magyarországot is beleértve, több országban is hagyománnyá vált – a magyarok legnagyobb örömére. Ők ugyanis alig várják, hogy részt vehessenek a vásárlási maratonon.

 

Az eladások királya

 

A Fekete Péntek nem az egyetlen vásárlási ünnep novemberben. Bár még nem túl népszerű Magyarországon, de több országban is felütötte a fejét a “Szinglik napja”, amelyet november 11-én ünnepelnek – nem véletlenül. November (11.hó) 11-e (a sok “egyesnek” köszönhetően) az egyedülállók napjává nőtte ki magát, mely Kínából ered. Az elképesztő leárazásoknak köszönhetően ekkor – kifejezetten az ázsiai országokban – hosszú sorok kígyóznak a boltok előtt.

 

Kérdőíves felmérésünkből kiderült, Magyarországon még mindig a Black Friday uralja a piacot. Azon válaszadók, akik a novemberi akciózásban részt vettek, 84%-uk jelölte meg Fekete Pénteket, emellett csak 10 százalék vásárolt Szinglik napján is és mindössze 6 százalék vásárolt csak a Szinglik napján.

 

Vásárlási láz a magyar városokban

 

Annak ellenére, hogy a Black Friday országos szinten ismert úgy tűnik, egyes városokban, nagyvárosokban mégis nagyobb az érdeklődés ez után a nap után. A Picodi.com belső adatai szerint egy átlagos pénteki online forgalomhoz képest jócskán megugrik a látogatások és a vásárlások száma ekkor.

 

A legnagyobb érdeklődést Miskolcon mutatnak a vásárlók, de Nyíregyházán és Győrben is élénkül az esemény iránti kereslet.

 

Férfi és női vásárlók

 

Felmérésünkből kiderült, a Black Friday mind a női-, mind a férfi vásárlók körében nagy népszerűségnek örvend Magyarországon. A megkérdezett nők 62 százaléka azt mondta, részt kíván venni az akciózásban – mindez 12 százalékkal alacsonyabb részvételi arány a férfiakhoz képest.

 

Mindkét nem képviselői körülbelül ugyanannyi termékre (3 darab) kívánnak lecsapni, ugyanakkor a férfiak többet szánnak elkölteni. Míg a szebbik nem képviselő 45 ezer, a férfiak 65 ezer forint költéssel számolnak.

 

Az eltérés lehetséges okai között a preferált termékek árkategóriája lehet számottevő. A férfiak leginkább az elektronikai termékeket részesítik előnyben, azoknak az árai pedig általában magasabbak. Elemzésünkből az is kiderül, hogy a háztartási eszközök mind a női-, mind a férfi vásárlók körében igen népszerűek.

 

A Black Friday a promóciók és akciók jegyében telik – melyekben mindkét nem érdekelt és hasonló preferenciákkal rendelkeznek. A kérdőívünkre válaszoló nők és férfiak egyaránt a kedvezményekre jogosító kuponokra voksoltak, amikor a legkedveltebb akciózási formára kérdeztünk. A második helyen a magasabb árengedmény végzett (bizonyos, kiválasztott termékek esetén), a dobogó harmadik helyére pedig a minden termékre érvényes árleszállítás, valamint ingyenes termékminta végzett.

 

Nincs vesztegetni való idő

 

Évről évre egyre nagyobb teret hódít magának az online vásárlás, valószínűleg az olyan akciózási hullámoknak köszönhetően, mint a Black Friday és a Szinglik napja. A megkérdezett magyarok 57 százaléka válaszolta, hogy webshopokban fog vásárolni, 31 százalék mind online, mind a hagyományos boltokban és mindössze 12 százalék voksol csak a hagyományos, offline boltokra.

 

A plázák és a hagyományos bolti értékesítés ellen leginkább a hosszú sorokat és a tömeget hozták fel a megkérdezettek. Bár Magyarországon az erre az időszakra tehető tumultus nem mondható extrémnek, egyes országokban azonban soha véget nem értő sorbanállás kíséri a Black Fridayt. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy cikkek tucatjai és “hogyan éld túl a sorbanállást” videók is születtek a témában. A kényelmetlen tömeg mellett nem elhanyagolható a sorban állással elvesztegetett idő. A magyar válaszadó nők 38, a férfiak 26 százaléka mondta, hogy inkább a boltban hagyja a kiválasztott termékeket, csak várakozni ne kelljen a kasszáknál.

 

Azok, akik az internetes vásárlás mellett döntenek, nem aggódnak a sorok és a záróra miatt. A magyar netes vásárlók reggel 8 és este 8 között adják le a legtöbb rendelést – otthonról, utazás közben, sőt, akár munkahelyről is: a megkérdezettek 61 százaléka ismerte el, hogy munkahelyen bizony szokott online szörfölni és vásárolgatni.

 

Adatgyűjtés

Cikkünk a Picodi.com oldal korábban összegyűjtött adatai alapján készült (október 9 és 20 közötti időtartamot felölelve)

 

Forrás: Picodi.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul

A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.

2024. április 25. 16:31

Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust*  szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről**  és szén-dioxid méréséről***  szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.

2024. április 25. 14:53

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.

2024. április 25. 11:38

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50