A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását

forrás: Prím Online, 2020. március 24. 18:13

A Siemens támogatást nyújt a Volkswagen számára a zwickaui járműüzem elektromos autók gyártására való felkészítésében. A vállalat már korábban is biztosított termékeket és rendszereket a két gyártósorhoz, és segített egy automatizálási sztenderd kidolgozásában különféle modellek különböző tömeggyártásához. 

„Célunk az automatizálás mértékének növelése gyártási folyamatainkban, miközben egyszerűsítjük a folyamatokat. Az ipari automatizálás és digitalizáció egyik éllovasának számító Siemens vállalatot – amellyel már régóta partneri kapcsolatot ápolunk – azért választottuk együttműködő partnerünknek, mert rendelkezik az alkalmazáshoz szükséges szakértelemmel ezen a területen” – nyilatkozta Thomas Zembok, a Volkswagen AG gyári automatizálásért és digitális termelésért felelős vezetője.

 

A várakozások szerint a Volkswagen 2025-re évi másfél millió elektromos autót fog gyártani. Az ilyen szintű tömeggyártás megvalósításához a zwickaui gyárban 2020 végére teljesen átállnak az e-mobilitásra és átfogó digitalizációt valósítanak meg. Az elektromos autó alapja az akkumulátort és két tengelyt magában foglaló MEB-platform (moduláris elektromos hajtásrendszermátrix); a kialakítástól függően legalább az egyik tengely elektromos hajtású. A MEB-platformmal rendelkező modellek gyártóüzeme a VASS-sztenderd (Volkswagen Audi Seat Skoda) 6. generációján alapul. A VASS-sztenderd hardverekkel, szoftverekkel és vizualizációval kapcsolatos automatizálási megoldásokat, valamint az alkalmazásra vonatkozó képzéshez és továbbképzéshez szükséges anyagokat foglalja magában. 

 

 

„A VASS-sztenderd révén építőkocka-szerű rendszert kínálunk a stabil gyártáshoz, illetve lehetővé tesszük különböző modellek tömeggyártását ugyanazon a gyártósoron. Egyúttal szilárd alapot biztosítunk a gyártási folyamatok további digitalizációjához” – fejtette ki a Volkswagen AG képviseletében Thomas Zembok.

 

A karosszéria és a végső összeszerelés első gyártósora már üzemel és a sorozatgyártás is elkezdődött. A második kiépítése jelenleg folyamatban van, a gyártósor a tervek szerint 2020 őszén kezdi meg működését. A TIA-portált (Totally Integrated Automation), a Simatic vezérlőket, a HMI-paneleket (Human Machine Interface) és az ipari PC-ket tartalmazó Siemens technológiát mindkét gyártósor esetében alkalmazni fogják. Ez az automatizálás fokozásának egyik fő mozgatórugója, amely a végső összeszerelésnél 17-ről 28%-ra, a karosszériánál pedig 85-ről 89%-ra emelkedik. Az értéklánc további szakaszaiba történő zökkenőmentes integráció a logisztika területén is megvalósul, például az automatikusan irányított járművek (AGV) révén. A csoport három márkájához tartozó, MEB-platformon alapuló hat modell gyártása a tervek szerint 2021-ben kezdődik Zwickauban. Az elektromos autók ezen új generációjához tartozó első jármű, az ID.3 gyártása már novemberben megkezdődött. 

 

Bernd Mangler, a Siemens Digital Industries járműipari megoldásokért felelős első alelnöke kifejtette: „A VASS-sztenderd nagy előnye, hogy a Volkswagen a más üzemeiben alkalmazott gyártási terv szerint méretezheti azt.” Az alelnök hangsúlyozta: „Az új VASS-sztenderd fontos lépés a Volkswagen gyártási folyamatainak további digitalizációját illetően. A sztenderd számos előnnyel jár: a gyártóberendezések működési paraméterei egységesen szabályozhatók, biztosított a berendezések közötti zökkenőmentes kommunikáció, végső célként pedig növelhető a termelékenység és a termelés hatékonysága.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05