A Facebook 3 millió dollárt fektet az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapba
A sajtó munkatársai rendkívüli körülmények között dolgoznak, hogy folyamatosan tájékoztassák az embereket a COVID-19 járvány idején. Mivel az emberek a helyi újságírókhoz fordulnak, hogy fontos információkat kapjanak arról, hogyan lehet megvédeni barátaikat, családjukat és közösségeiket, ezeket az újságírókat különösen súlyosan érinti a jelenlegi gazdasági válság.
A Facebook Újságírói Program (FJP) és az Európai Újságíró Központ (EJC), egy nonprofit szervezet, mely Európa-szerte számtalan kiadóval működik együtt, ma bejelentik az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapot, hogy segítsenek az európai újságíróknak a fontos történetek megírásában, amikor mindannyiunknak a legnagyobb szüksége van rájuk.
Az EJC-nek eljuttatott 3 millió dolláros gyorssegéllyel a Facebook a leginkább rászoruló, kis-, és közepes méretű médiumok és újságírók munkáját támogatja a járvány által legfőképp sújtott európai országokban annak érdekében, hogy segítse működésüket és a koronavírussal kapcsolatos tudósításaik fennmaradását a helyi közösségek számára.
Az EJC meghatározott kritériumok alapján dönt arról, hogy ki kap finanszírozást és a Facebooktól függetlenül kezeli a támogatásokat, tehát egy támogatás megítélése nem függ attól, hogy egy hírmédium milyen mértékben használja a Facebook eszközeit és termékeit. A támogatás felhasználható olyan kezdeményezésekre, mint például egy dedikált koronavírus-hírlevél elindítása, fizetések emelése, több szabadúszó újságíró felvétele vagy közösségi csoportok, helyi szintű adatjelentések, online események és egyéb, hasonló kezdeményezések létrehozása.
A Facebook ezen kötelezettségvállalásának gerince egy 100 millió dolláros pénzügyi alap, amellyel a vállalat kifejezetten a hírmédiát támogatja a COVID-19 járvány alatt. Ezen kívül a vállalat egymillió dolláros támogatást nyújt helyi hírek előállítására, egymillió dolláros támogatást nyújt a tényeket ellenőrző szervezetek számára, és további egymillió dollárral támogatja a Nemzetközi Tényszerűség-ellenőrző Hálózatot (International Fact-Checking Network). Az FJP mostanáig összesen 300 millió dollárt fordított az újságírók támogatására világszerte, változatos témákat lefedő hírprogramok és együttműködések keretében.
“A helyi hírszervezetek Európa-szerte a túlélésért küzdenek” - mondta Adam Thomas, az Európai Újságírói Központ igazgatója. “A világjárvány kereskedelmi hatásai mélyen érintik az újságírókat is, akik mininális forrásokkal kénytelenek végezni létfontosságú munkájukat. Azonnali támogatás nélkül a helyi és közösségi sajtó nem lesz képes tájékoztatni az embereket és felvenni a harcot az álhírek ellen. Az Európai Újságíró COVID-19 Támogatási Alap célja az újságírók védelme, akik a válság idején szorosan együttműködnek a közösségükkel.”
Kapcsolódó cikkek
- Biztonságos megoldás vírustesztelésre az OnRobot grippereivel
- A Zyxel technikai segítséget nyújt az otthonról dolgozóknak
- Kríziskezelést feszegető műsor indul az E.ON támogatásával
- Többet és többször rendelünk online
- Az ABB és a munkavállalói adománnyal segítik a Vöröskereszt Nemzetközi Bizottságát
- A koronavírus 4 napon át életben maradhat a mobiltelefonokon
- Telenor-szubjektív a tavaszi szünetre Koren Balázstól, a HiperSuli szakmai vezetőjétől
- Az EIT Health kapcsolatteremtő felületet indított a koronavírus leküzdésének érdekében
- Közösen gyűjt adományokat a Vatera, a Meska.hu és a Foxpost
- Többszörösére nőtt a Viber üzenetküldő – és hívó alkalmazás használata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.