Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei

forrás: Prím Online, 2020. június 4. 14:44

Lezárult a DigiGirlz AI Challenge, a Microsoft Magyarország és a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványának közös versenye. Több mint kétszáz, a digitális technológia és mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fiatal lány vett részt a többfordulós online megmérettetésen, bebizonyítva, hogy a kódolás lényege a kreativitás, amelyben a legkevésbé sem maradnak el a fiúktól.

Egy 10 és 12 éves zenész testvérpár legóból épített olyan okos robotot, ami a mesterséges intelligencia (MI) segítségével képes táncra perdülni, ha zongoráznak neki. Csillag Aranka és Csillag Mária ezzel el is vitték a 7-11 éves kategóriában a DigiGirlz AI Challenge fődíját. A 12-18 évesek között Illés Boglárka csillogtatta meg tudását és kreativitását: saját kézzel rajzolt animációban mesélte el ötleteit a MI jövőbeli felhasználásairól.

 

A Microsoft Magyarország tavaly év végén hirdette meg a DigiGirlz AI Challenge többfordulós online versenyt a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványával közösen, amelyben fiatal lányok oszthatták meg az ötleteiket arról, mi az, ami inspirálja őket a mesterséges intelligencia világában. A zsűri nem volt könnyű helyzetben, hiszen nagyon sok tehetséges fiatal ötletdús pályázatai közül kellett a nyerteseket kiválasztania. A tizenegyéves Fenyőházi Panna például 3D robotot nyomtatott és programozott be, hogy kérésre vicceket meséljen, Szöllősy Réka pedig novellát írt egy kis robotról a 7-11 évesek kategóriájában. Az idősebbek között Habuda Zsófia a koronavírus elleni hatékony védekezést szolgáló applikációval állt elő, Tóth Jázmin pedig saját fejlesztésű áramkörét mutatta be egy videóban. Ők mindannyian dobogós helyen végeztek.

 

 

„Fantasztikus volt látni, hogy a lányok mennyire tudatosan és kreatív módon használják a mesterséges intelligenciát. Szerencsés az az ország és bízhatunk abban, hogy jó kezekbe kerül a jövőnk, ahol ennyire sok a fiatal tehetség. DigiGirlzAzonban a mi felelősségünk, felnőtteké, hogy inspiráljuk és segítsük őket a tehetségük kibontakoztatásában” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország Marketing és operációs igazgatója. Hozzátette: a DigiGirz globális kezdeményezést épp azért indította az útjára a Microsoft, hogy a lányokat is meggyőzzék arról, hogy a digitális szakma és a programozás egy olyan izgalmas világ, amelyben ők is megtalálhatják a számításaikat. Az ő tehetségükre és tudásukra is szükség van ugyanis ahhoz, hogy Magyarország a 21. századi technológia forradalom nyertesei között lehessen. A DigiGirlz olyan példaképeket mutat a lányoknak, akik – az előítéletekre rácáfolva – bebizonyították, hogy képesek helytállni a technológia világában és kedvet csinálhatnak más lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A mostani verseny legjobbjai is ilyen példaképekké válhatnak.

 

„Nagy örömmel vettünk részt a DigiGirlz AI Challenge lebonyolításában, amelynek céljai tökéletes összhangban vannak az alapítványunkéval” – mondta Breuer Anita a Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumának elnöke.

 

„Meggyőződésünk, hogy a programozás elengedhetetlen képesség lesz ahhoz, hogy valaki a jövőben sikeres lehessen, függetlenül attól, hogy végül programozóként helyezkedik-e el. Azért dolgozunk, hogy a gyerekek felnőttként ne csak passzív felhasználói, hanem aktív alkotói legyenek a jövő digitális világának. Akár a mesterséges intelligencia alkalmazásával, ami iránt egyre nagyobb az érdeklődésük.” – mondta Csanak Gabriella a Microsoft Magyarország marketing és operációs igazgatója

 

A DigiGirlz AI Challenge nyertesei – a díjak mellett – május 23-án egy olyan online élménynapon vehettek részt, ahol tovább fejleszthették tudásukat: női példaképekkel, fiatal tehetségekkel találkozhattak. Részt vehettek egy applikációfejlesztő workshopon, ahol a PowerApps segítségével kézmosást számláló saját applikációt fejleszthettek és micro:bit robotokat építhettek, továbbá élőben, online tesztelhették a Microsoft HoloLenst.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Európában csökkent, Magyarországon változatlan a tévénézésre fordított idő

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet tévézik. Az európaiak majdnem egy órával többet, átlagosan 3 óra 22 percet, míg mi, magyarok az ezredforduló óta töretlenül legalább négy órát ülünk a televízió képernyője előtt egy átlagos napon – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss elemzéséből.

2024. április 16. 14:55

A Stanford Egyetem professzora szerint példaértékű a Széchenyi-egyetem és az ipar együttműködése

Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert, az amerikai Stanford Egyetem Hoover Intézetének professzora, aki az ellátási láncok biztonságossá tételéről tartott telt házas előadást a Győri Innovációs Parkban április 9-én. A kutató szerint az intézmény példaértékűen működik együtt az ipari szereplőkkel, segítve a hallgatók gyakorlatorientált képzését.

2024. április 16. 13:14

Májusban indul az első SMP Marketing Masters kurzus!

A Magyar Marketing Szövetség elhozza a hazai szakemberek és marketingtevékenységet végzők számára a legszínvonalasabb stratégiai, kreatív, digitális, illetve technológiai tudásbővítő kurzusokat. Az SMP Masters magyar nyelvű, programsorozat összesen 5, egyenként 2 napos tematikus kurzusból áll.

2024. április 16. 11:41

Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül

A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók. 

2024. április 16. 10:10

Dizájnkiállításon és konyhai szakkiállításon is megmutatja magát a Samsung

A Samsung két milánói eseményen vesz részt idén áprilisban. A vállalat az EuroCucina 2024 konyhai szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Milánói Design Hét Fuorisalone 2024 eseményén rendezett dizájnkiállításán pedig művészileg is megmutatja a látogatóknak a vállalat formatervezési filozófiáját.

2024. április 15. 19:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09