Új megoldások a Cisco Live! Digital konferencián

forrás: Prím Online, 2020. június 25. 15:23

A Cisco új megoldásokat jelentett be a több mint 100 000 résztvevővel lezajlott a CiscoLive! Digital konferencián. A virtuális eseményen bemutatott innovációk 3 fő területre - az üzletmenet folytonosságára és az ehhez kapcsolódó együttműködéses technológiákra, a szándékalapú hálózatokra és a biztonságra - fókuszáltak.

Mindemellett a Cisco egy sor olyan technológiát és megoldáscsomagot is bemutatott, amelyek a világjárvány és az azt követő időszak során az élet számos területén alkalmazhatóak:

  • Távoktatás: a koronavírus járvány következtében világszerte mintegy 1,2 milliárd diák a megszokott iskolai környezeten kívül folytatta tanulmányait. A Cisco számukra biztonságos távoktatási technológiákat és az ezek bevezetéséhez szükséges szaktudást kínál. 
  • Ideiglenes kórházak: integrált hálózatbiztonsági megoldásokat tartalmazó vezeték nélküli IT-infrastruktúra csomag, amely napokon belül telepíthető, biztosítva az ideiglenes létesítmények zökkenőmentes működését. 
  • Távoli ügyfélszolgálatok: technológiai és telepítési szolgáltatások, amelyek lehetővé teszik az ügyfélszolgálati munkatársak számára, hogy otthonról dolgozzanak, akár felhőmegoldások révén, vagy az irodai adatközpontok biztonságos elérésével. 
  • Rugalmas távoli hozzáférés: tanácsadást és a technológiát is magában foglaló termék- és szolgáltatási portfólió, amely lehetővé teszi a munkavállalók számára a vállalati hálózat, az együttműködési végpontok és az üzleti alkalmazások elérését. 
  • Biztonságos távmunka: a meglévő VPN-kapacitás elemzése, a biztonságos távmunkához szükséges VPN-hálózatok megtervezése, kialakítása és konfigurálása. 

 

Visszatérés az irodába

  • Távoli irodai kapcsolat: vezeték nélküli hálózatok bővítése külső helyszíneken, pl. további telephelyeken, a felhasználói igényeknek megfelelő sávszélességgel, gyors kapcsolódással és átfogó biztonsággal.  
  • A társadalmi távolságtartás monitorozását segítő technológiák: az újranyitó irodákban az egyik legnagyobb kihívás a megfelelő távolságtartás biztosítása. A Cisco DNA Spaces platformjára, illetve a vezeték nélküli infrastruktúrára épülő megoldás adatokkal támogatja a vállalatokat a biztonsági intézkedések meghozatalában.

 

A bejelentésről további részletek a Cisco oldalán olvashatók.

 

 

 

Hálózatok

A Cisco új, szándékalapú hálózati megoldásokat is bejelentett, amelyek célja az üzleti és hálózati műveletek optimalizálása az automatizáció, a hálózati szegmentációt támogató elemzési képességek és a Cisco DNA Center platformjához kapcsolódó fejlesztések révén. Az automatizáció területén bejelentett legfontosabb innovációk:

  • Cisco SD-WAN innovációk: A Viptela megoldására épülő Cisco SD-WAN most a Cisco Umbrella integrálásával nyújt teljes felhő alapú biztonságot az SaaS szolgáltatásokat, és az internet-hozzáférést érintő kiterjedt webes támadások ellen.
  • Cisco User-Defined Networks: A Cisco User-Defined Networks segítségével az IT részlegek a Cisco DNA Centeren keresztül monitorozhatják a vezeték nélküli hálózatokra csatlakozó felhasználókat. A végfelhasználók biztonságosan csatlakoztathatják eszközeiket a hálózatra, valamint a User Defined Network mobilalkalmazáson keresztül azt is felügyelhetik, hogy milyen eszközök csatlakozhatnak saját személyes hálózatukhoz.

 

A hálózati szegmentációt támogató elemzések területén bejelentett legfontosabb innovációk:

  • AI Endpoint Analytics: A megoldás segítségével a Cisco DNA Center képes azonosítani a korábban ismeretlen végpontokat, és az összefüggés alapú források, valamint a mesterséges intelligencia (AI) segítségével csoportosítja is ezeket. Ezek az információk segítenek az IT részlegnek megteremteni a skálázható és automatizált vállalati szabályozások alapjait. 
  • Csoport alapú szabályozásokhoz kapcsolódó elemzések: A Cisco DNA Center elemzi a végpontok közötti forgalmat a szegmentálási irányelvek kidolgozásához.

 

A Cisco DNA Center platformhoz tartozó legfontosabb innovációk:

  • Cisco DNA Spaces az üzletmenet újraindulásához: A Cisco valós idejű és visszamenőleges elemző eszközökkel bővítette platformját, amelynek célja, hogy segítse a szervezeteket a társadalmi távolságtartás szabályainak betartatásában. (ld. fenn)
  • Beltéri IoT szolgáltatások: Az iparág első Wi-Fi 6 hozzáférési pontokon elérhető IoT-as-a-Service szolgáltatása a Cisco DNA Spaces platformján. A megoldás révén a felhasználók gyorsan és költséghatékonyan telepíthetik beltéri IoT alkalmazásaikat. A Cisco DNA Spaces egyszerűsíti az IoT eszközök aktiválását, konfigurálását és kezelését, beleértve a Bluetooth (BLE) eszközöket is. 

 

A bejelentésről további részletek a Cisco oldalán olvashatók.

 

Biztonság

A napokban elérhetővé válik a felhasználók számára Cisco felhő alapú biztonsági platformja, a SecureX. A korábban már bemutatott koncepció jelentősen csökkenti a biztonsági rendszerek összetettségét és növeli az átláthatóságot, ami a biztonsági vezetők számára (CISO) az egyik legfontosabb szempont. A megoldás képes azonosítani az ismeretlen fenyegetéseket és automatizálni a munkafolyamatokat, növelve a biztonságot a hálózat egészében, a végpontokon, a felhőben és az alkalmazásokban egyaránt.

 

A Cisco SecureX legfontosabb tulajdonságai:

  • A biztonsági portfólió egészére teljes átláthatóságot nyújt, a Cisco és más, együttműködő gyártók megoldásait is beleértve.
  • A biztonsági elemzés révén akár 15 perc alatt üzletileg releváns információkkal szolgál. 
  • Elemzi a biztonsági incidenseket és adatokat, beleértve akár több, mint 150 millió végpontot, a kapcsolók és útválasztók titkosított hálózati forgalmát, valamint a Google, az AWS, az Azure, illetve magán adatközponti környezeteket.
  • A Cisco Talos csoporttól érkező valós idejű információk és elemzések alapján feltérképezi a fenyegetéseket. 
  • Perceken belül képes azonosítani a kiberbűnözők célpontjait, így lehetővé teszi a beavatkozást. 

 

A bejelentésről további részletek a Cisco oldalán olvashatók.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05