Az üzleti kommunikáció titkai

forrás: Prím Online, 2020. december 20. 10:11

A vállalkozóknak az idei év nagy kihívást hozott, és egyre többen fordulnak az internet adta lehetőségek felé. Aki eddig halogatta, hogy hírlevéllel érje el a meglévő ügyfélkörét, vagy átírja a weboldalának a szövegét, az ebben az évben biztosan nekivágott a feladatnak. Ezt a lényeges lépést már nem lehet tovább halasztani ezen a zsugorodó piacon. Ilyen körülmények között egyáltalán nem mindegy, hogyan van megfogalmazva egy weblap vagy egy hírlevél szövege. Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő tanácsokat ad, hogy ebben a nehézségekkel teli időszakban hogyan tűnjünk ki a kommunikációs eszközökkel a versenytársak közül. 

Ha nem énközpontú, hanem ügyfélközpontú szövegeket teszünk fel a weboldalunkra, amelyek az ügyfél problémáiról és vágyairól szólnak, akkor el tudjuk érni, hogy tovább olvassanak. 

 

Ma már a hírleveleket profin meg kell szerkeszteni, hogy ne a virtuális kukában landoljanak. Először is a tárgy sorába figyelemfelhívó címet kell írnunk. Ha rendszeresen kommunikálni szeretnénk a partnereinkkel, akkor az az egyik legfontosabb, hogy folyamatosan növekedjen a levelezőlistánk mérete: azon lehetséges ügyfelek száma, akik érdeklődnek a szolgáltatásunk iránt. Amikor a kiküldésre kerül sor, érdemes tesztelni, és kétféle változatot készíteni; először kiküldeni ezeket egy 100 fős listára, és megnézni, melyik hírlevelet nyitják meg többen. Így a teljes listára már azzal a tárggyal tudjuk eljuttatni, amelyik népszerűbb volt - kezdte Langmár Zsuzsanna, aki saját tapasztalatokat is megosztott. 

 

 

A legtöbb projektünk esetében hetente egyszer küldünk hírlevelet, hiszen minél több a kimenő kommunikáció, annál több a bevétel. Viszont lényeges, hogy ezek jó és izgalmas, tanító és sikersztorikat bemutató levelek legyenek. Ne azt érezze az ügyfél, hogy vásárlásra akarjuk bírni, inkább informáljuk. Az emberek 95%-a információt keres a neten, és csak 5%-uk akar vásárolni. Úgy kell felépíteni a szakértői státuszunkat, hogy az támogassa a marketing- és az értékesítési célokat. Akkor érünk el sikert, ha ötletesen fogalmazzuk meg az üzeneteinket, közben pedig felkeltjük a lehetséges vevők érdeklődését. Továbbá az is fontos, ha az ő vágyaikról, problémáikról úgy beszélünk, hogy közben tanítjuk. Meg kell világítani, hogy milyen előnyökre lehet szert tenni a portékánkkal - mondta a Langmár Kommunikáció vezetője.  

 

Ha van a weboldalunkon blog, akkor ott a vevők kérdéseire is lehet válaszolni. Ehhez ismernünk kell az ügyfelek vágyait, problémáit. Akármilyen kommunikációs csatornán találkoznak velünk (közösségi média, névjegykártya, szórólap, újság, rádió, tévé), mindig a weboldalra mennek fel, vagyis a honlap egyik legfontosabb feladata, hogy megragadja a figyelmet. Célszerű megmutatnunk az erősségeinket: miért vagyunk jobb alternatíva, mint a versenytársaink, és ha ezt olyan sikertörténeteken  keresztül tudjuk bemutatni, amelyek valóban a látogatókról szólnak, akkor ezzel felkelthetjük az érdeklődésüket. Célunk, hogy vissza akarjanak jönni a weboldalra, mert még több információra vágynak. 

 

 

A weboldalnak meg kell felelnie az aktuális elvárásoknak, vagyis mobilra, tabletre legyen optimalizálva, azaz ne csússzon szét, ha kisebb méretű képernyőn olvasnak minket. Mutassuk be az ügyfeleinknél elért sikereinket, az aktualitásokat, a trendeket, az új szolgáltatásokat. Hetente egyszer érdemes frissíteni a weblapot: legyen kreatív és színes a tartalom, ami vonzóvá teszi az oldalt. A kommunikációval foglalkozó weboldalunkon rengeteg ingyenesen letölthető, kreatív ötlet található hírlevélküldéshez. És mivel az a legfontosabb, hogy miként van megírva egy tárgysor vagy egy címsor, ezért működő mintákat készítettünk a vállalkozóknak. Ezzel javítani lehet a hírlevél megnyitási arányát, ami több bevételt hoz a cégeknek. Lényeges rászánni az időt arra, hogy kreatív legyen a tárgymező vagy a weblap érkezőoldala. Legyen érdekes a cím, az alcím és az első bekezdés. Hét másodperc áll rendelkezésünkre, hogy egy szöveg megragadja a látogatók figyelmét a neten. Ha ezek mind teljesülnek, akkor tovább tudjuk őket vinni, hogy olvassanak többet a tartalomból. Viszont ha rosszul vannak megírva a szövegek, akkor hiába költöttünk hirdetésre, a drágán megszerzett ügyfél gyorsan elhagyja az oldalt, és soha többet nem látjuk. Ezért nagyon fontos, hogy ha az ember megír egy webszöveget, egy érkezőoldalt, egy blogbejegyzést vagy egy hírlevelet, akkor az első néhány gondolat legyen a legütősebb. Ott dől el ugyanis, hogy megragadtuk a látogató figyelmét, vagy sem. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05