Újabb rekordot döntött a mobilinternetezés 2020-ban

forrás: Prím Online, 2021. január 8. 15:58

Ahogy az elmúlt években, úgy 2020-ban is növekvő tendenciát mutat a Vodafone Magyarország lakossági ügyfeleinek adatigénye. Az eredmény nem meglepő, hiszen tavaly a távoli munkavégzés és otthoni tanulás miatt a telekommunikációs infrastruktúrának minden korábbinál fontosabb szerep jutott. December második hetében interneteztek a legtöbbet az ügyfelek, amikor a korábbi év legforgalmasabb heténél 63%-kal több adatot használtak. Az adatfogyasztás mellett a hanghívások és SMS-ek gyakoriságát, népszerűségét is megvizsgálta a Vodafone 2020-ra vonatkozóan.

Az adatfogyasztás tükrözi a változó élethelyzetet

Az éves statisztikát figyelembe véve a tavalyi év több szempontból is felülmúlta a 2019-es számokat: megdőlt többek között a heti adatfogyasztási csúcs, de a teljes évre vonatkozó összevetés is növekvő tendenciát mutat. A megnövekedett adatfogyasztás nem meglepő, hiszen 2020 márciusától az egész ország átállt a távoli munkavégzésre, illetve az otthoni tanulásra – a telekommunikációs szolgáltatásoknak pedig minden eddiginél fontosabb szerep jutott. Mindazonáltal a növekvő adatforgalom az okoseszközök egyre jelentősebb elterjedésének is köszönhető, illetve annak, hogy a tartalomfogyasztási szokások egyre nagyobb részét teszik ki a videós tartalmak. Többek között az okoseszközök elterjedését támogatja az újgenerációs mobilhálózat, az 5G is, melyet a Vodafone Magyarország a hazai szolgáltatók közül elsőként indított el. A vállalat a 2020-as hálózatfejlesztésének köszönhetően Budapest majdnem teljes területén és több nagyvárosban is elérhetővé tette a lakossági ügyfelek számára a kereskedelmi 5G hálózatot. 

 

 

December második hetében interneteztek a legtöbbet

Míg 2019-ben a legmagasabb egy hét alatt elfogyasztott adatmennyiséget november utolsó hetében, a Black Friday idején használtak fel az ügyfelek, a tavalyi legforgalmasabb héten, december második hetén, a korábbi évnél 63%-kal több adatot fogyasztottak a felhasználók. Ez a kiemelkedő érték összefüggésben lehet a karácsonyi vásárlás online lebonyolításának növekvő tendenciájával. A karácsonyi időszakban is több adat fogyott: a 2019-es 764 millió MB-nál több mint másfélszer annyit, vagyis majdnem 1,2 milliárd MB-ot mobilneteztek a Vodafone ügyfelei. 

 

A szilveszteri tartalomfogyasztás másfélszerese az előző évinek

A növekvő tendencia a karácsonyi időszakot követően, az ünnepek között, illetve az év utolsó napján is folytatódott: a 2019-es 500 millió MB adatfogyasztással szemben 2020-ban több mint másfélszer annyit, 794 millió MB adatot fogyasztottak az ügyfelek, melyet részben a videós tartalomfogyasztás iránti igény növekedésével és az otthon töltött szilveszterrel magyarázhatunk. 

 

A hosszabb hanghívások voltak jellemzők a 2020-as évre

A korábbi évekhez hasonlóan az SMS 2020-ban is veszített népszerűségéből, az ügyfelek egyre kevésbé használják a kommunikáció ezen formáját – ez elsősorban a csevegőalkalmazások egyre szélesebb körű elterjedésének köszönhető. A hanghívások gyakoriságában 2020-ban minimális csökkenés volt megfigyelhető, ugyanakkor a hívások hossza folyamatosan növekszik. Utóbbi egyrészt annak tudható be, hogy a tavalyi évben, a veszélyhelyzet alatt sokan csak telefonhívásokkal tudták tartani a kapcsolatot szeretteikkel, másrészt a különböző korlátlan díjcsomagokkal a hosszú telefonbeszélgetések is mindenki számára elérhetővé váltak.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36