Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása, a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Klubrádió Zrt.-t. Ezen kívül a testület e heti ülésén többek között huszonöt, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsornak ítélt meg több mint 74 millió forintos támogatást.
2021. január 19-én - a médiatörvény előírásának megfelelve - a Médiatanács felfüggesztette a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárását, miután közigazgatási per iránti keresetet nyújtottak be az alakilag érvénytelen ajánlatokat benyújtó LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. és a Közösségi Rádiózásért Egyesület. Tekintettel arra, hogy az érintettek időközben visszavonták kereseteiket, így a pályázati eljárás felfüggesztésének törvényi oka megszűnt, ezért a testület folytatja a Budapest 92,9 MHz frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárását. A tanács feldolgozta az eljárásban egyedüliként bennmaradt pályázó hiánypótlását, és pályázati nyilvántartásba vette a Klubrádió Zrt.-t. Az eljárás a beadott pályázat tartalmi vizsgálatával folytatódik.
A testület elutasította az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. és a Közösségi Rádiózásért Egyesület által benyújtott ideiglenes hatósági szerződéskötési kérelmeket.
Huszonöt rádiós műsor kap több mint 74 millió forintos támogatást
A testület kihirdette a helyi és körzeti rádióknak szóló hírműsorok, tematikus és szolgáltató magazinműsorok készítését támogató pályázata negyedik fordulójának nyerteseit: huszonöt pályázat összesen 74,39 millió forint támogatást kap. Hírműsorokat készíthet az elnyert összegből a szigetszentmiklósi Lakihegy Rádió, a debreceni FM90 Campus Rádió, az egri 100,7 – Best FM, a miskolci Csillagpont Rádió, a Bajai Rádió, az Érd FM101.3, a székesfehérvári, a szolnoki, a tatabányai és a békéscsabai Rádió1, valamint a budapesti Karc FM, a 90,9 Jazzy Rádió és a Klasszik Rádió 92.1. A szolgáltató magazinműsor kategóriában sikeresen pályázott: a kiskőrösi Rádió 97, a soproni és a szegedi Rádió1, az egri 100,7 – Best FM, a székesfehérvári Táska Rádió, a debreceni Európa Rádió, a békéscsabai Csaba Rádió, a szekszárdi Rádió Antritt, a Sárvár Rádió, a Rádió Szarvas és a fővárosi Sláger FM. A szombathelyi CREDO Rádió tematikus magazinműsor készítésére fordíthatja az elnyert összeget.
Vidéki rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
Elfogadta és február 19-én teszi közzé honlapján a testület a Szolnok 97,1 MHz és a Veszprém 98,3 MHz helyi vételkörzetű frekvenciákra szóló pályázati felhívások tervezetét közösségi jelleggel. A tanács elvégezte a Pápa 95,7 MHz helyi vételkörzetű, illetve egy Székesfehérvár elvi telephelyű kisközösségi frekvencia használatára beadott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát, és mindkét esetben pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázókat: előbbinél a Pápai Platán Nonprofit Kft.-t, utóbbinál a Lánczos Kornél Gimnáziumot.
A Rádió Szarvas szolgáltatójára 20 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért kevesebb szöveget, hírt, közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, valamint több zenét és ismétlést sugárzott szerződéses vállalásaihoz képest, és a hatósági szerződéséhez képest nem csak saját készítésű műsorszámokat sugárzott. Figyelmeztette a tanács a Szolnok TV szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, miután október végén az ÉPI-TECH magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ez pedig jogszabályellenes.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.