Egy éve indult el az ÉletMentő alkalmazás

forrás: Prím Online, 2021. február 19. 13:19

Tavaly január végén indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációja, amely a digitalizáció segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást. Az applikáció társadalmi hasznosságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt egy évben 530 ezren töltötték le és már közel 3000 esetben nyújtott segítséget. 

Az alkalmazás a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően koronavírus infógombbal, push értesítésekkel és chatbot funkcióval is bővült. Az app több jelentős szakmai díjat és elismerést is kapott az elmúlt egy évben, így többek között 2020-ban az év digitalizációs projektjének is megválasztották.

 

A 2020 januárja óta elérhető ÉletMentő applikációt az elmúlt egy évben több mint fél millióan töltötték le. Az alkalmazás az indulás óta eltelt egy évben közel 3000 esetben nyújtott segítséget a bajbajutottaknak. 

 

„Sokan a saját rosszullétükhöz hívtak egyetlen gombnyomással mentőt úgy, hogy az adataik azonnal megjelentek a mentésirányító számítógépén, de előfordultak olyan balesetek is, ahol a gyors segélyhívásban és a pontos helymeghatározásban jelentett hasznos és értékes segítséget az ÉletMentő applikáció” - számolt be a tapasztalatokról Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

 

Az applikáció működése, kezdeti funkciók

Az ÉletMentő applikáció a mentőhívást is megkönnyítő, számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmazó mobilapplikáció. Az alkalmazás egyebek mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználók a fontos adataikat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység, stb.) előre megadják, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál. A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem telefonjának töltöttségi szintjét is látják, ami a készülék lemerülése esetére hasznos információt jelenthet. Ezek mellett számos hasznos funkció is elérhető az ÉletMentő alkalmazásban: többek között tartalmazza a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertár, kórház, defibrillátor helyét, valamint része egy elsősegélynyújtó kisokos is.

 

 

Koronavírus infógomb és push-értesítő

Az applikáció tavalyi indulását és a veszélyhelyzet elrendelését követően két fontos funkcióval bővült az alkalmazás. A Koronavírus infógombra kattintva közvetlenül elérhető a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldala. Az applikáció másik fontos fejlesztése a push üzenetek küldésének lehetősége, melynek köszönhetően egyes információkról szükség esetén azonnal értesülhetnek a felhasználók.

 

Chatbot funkció

A tavaly nyáron elindult chatbot funkciónak köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdések esetén gyorsabban és hatékonyabban jutnak információhoz a felhasználók, emellett kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja.

 

„A Vodafone Magyarország Alapítvány tevékenységének alapvető célja, hogy a technológiát a közjó szolgálatába állítsuk, segítségével jobbá, könnyebbé tegyük az emberek mindennapjait. Jól példázza mindezt az Országos Mentőszolgálattal közös ÉletMentő applikációnk, amely a teljes társadalom számára hasznos, hiszen a legkritikusabb pillanatokban nyújt segítő kezet. Úgy gondolom, hogy az applikáció hiánypótló voltát és társadalmi hasznosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy 2020-ban Az év digitalizációs projektje lett az IVSZ által életre hívott Gyúrós Tibor-díjon, emellett pedig az EffekTeam Effekt 2030 versenyének első helyezettje lett az Esélyteremtő Üzlet kategóriában.” – mondta el Dr. Orbán Anita, a Vodafone Zrt vezérigazgató-helyettese.

 

„Ma már a legkorszerűbb digitális megoldásokat használjuk az életmentés számos területén, ezek közé tartozik a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal tavaly januárban útjára indított ÉletMentő applikáció is. Az alkalmazást eddig 530 ezren töltötték le, és már közel 3000 segélyhívás az appon érkezett mentésirányító bajtársainkhoz” - mondta Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója. 

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50