A digitális finanszírozási termékek jelentik a jövőt
A koronavírus alapjaiban forgatta fel a világot, a pandémia gazdasági következményeivel minden szektornak számolnia kellett, nincs ez másként a hazai kis- és középvállalkozások életében sem. Válság idején a cégek folyamatosan keresik azokat a plusz védőhálókat és forrásokat, amelyek segíthetnek átvészelni a nehezebb időszakokat.
A hosszú határidejű számlafizetés okozta kihívásokkal hónapról-hónapra meg kell küzdenie a cégvezetőknek, sőt mi több, a bevételek időbeli eltolása megnehezíti az egészséges működést és korlátozza a fejlődés lehetőségét is.
Magyarországon az átlagos fizetési határidő 30 nap, de vannak olyan iparágak, ahol ez a 60 napot is meghaladja, nem beszélve azon esetekről, amikor késik a kifizetés. Felmérések szerint a kiállított számlák 35%-át késve fizetik ki a vevők, ami azt jelenti, hogy minden harmadik számla határidőn kívül kerül kifizetésre.*
Válságidőszakban ezen számlák és kintlévőségek még nagyobb kockázatot jelenthetnek, hiszen a vezetők sok esetben már nem a növekedést tartják szem előtt, hanem a válság előtti állapot megtartására törekszenek. Számos nagyvállalat ráadásul megemelte a fizetési határidőket, ami plusz kihívást jelentett beszállítóiknak. Ilyen esetekben sokszor egy külső forrás bevonása képes a legjobb és leggyorsabb megoldást nyújtani, akár faktoring, akár online hitelezés formájában.
A digitális faktoring lényegében megelőlegezi a cégek bevételeit, így nem kell megvárniuk, míg a vevők kifizetik a számlát. Ebből is adódik a faktoring népszerűsége, hiszen így a vállalkozások azonnal hozzájutnak bevételükhöz, amelyet a likviditásuk megőrzése mellett a fejlődésükhöz szükséges kiadásokra is fordíthatnak.
A digitális faktoringra és online hitelezésre specializálódott Péntech finanszírozási oldalán 2020 március óta több mint 400 százalékkal nőtt a regisztráló KKV-k száma. A vállalkozások összesen több mint 6 milliárd forint értékben igényeltek finanszírozást az oldalon keresztül, a legnépszerűbb termékük pedig egyértelműen a faktoring.
A pandémia során sok vállalkozásnak kihívást jelentett a hagyományos faktoring folyamat, mivel számos faktorcégnél és banknál még manuálisan, sok esetben papír alapon működik a folyamat. A járványidőszakban ráadásul a vállalkozók is igyekeznek csökkenteni a személyes interakciót, ezért pénzügyi menedzsmentjükben is egyre inkább digitális csatornákat preferálják. A teljesen online ügyintézés pedig gyors és egyszerű megoldást nyújt, hiszen a szükséges dokumentumok online bekérése sokkal átláthatóbb folyamatot tesz lehetővé.
A Magyar Faktoring Szövetség adatai szerint 2020 harmadik negyedévében 6%-os visszaesés volt a teljes piac tekintetében a 2019-es azonos évi időszakhoz képest, azonban a Péntech online szolgáltatásai egyre több vállalkozás működését segítették. „Igazán szerencsésnek tartjuk magunkat, hiszen a digitális megoldásainknak köszönhetően egy csökkenő piacon is növelni tudtuk piaci részesedésüket. Elsődleges célunk, hogy a hazai kis- és középvállalkozások felismerjék a faktoringban rejlő lehetőségeket, és nem csupán likviditásuk optimalizálása során, de a növekedésükhöz vezető úton is segítsük őket” – mondta Berényi Benjámin, a Péntech társalapító–ügyvezető igazgatója.
______________
* Forrás: Bisnode
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- Hogy fejlődtek a KKV-k a vállalatirányítási szoftverek bevezetésében?
- 250 milliós befektetést kapott a digitális faktoring megoldást fejlesztő magyar fintech startup
- A kkv-k globális helyzetéről szóló jelentés, 2020
- Az erős online lábakon álló cégek jobban ellenálltak a koronavírusnak
- Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- Ne az embert facsarjuk ki!
- KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.
Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.
Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak
A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit.