Hasznos újdonságot vezetett be a Facebook
A Facebook egy olyan új eszközt tesz elérhetővé, amelynek segítségével a felhasználók szabályozhatják a hírfolyamukban vagy az általuk működtetett oldalakon megosztott bejegyzések kommentelhetőségét.
A felhasználók az erre szolgáló új felületen egy legördülő listából választva határozhatják meg, ki szólhat hozzá nyilvános bejegyzéseikhez. A választási lehetőségek köre a bejegyzést látó összes felhasználótól a felhasználó által megjelölt más emberekig és Facebook-oldalakig terjed.
A Facebook hírfolyamának célja, hogy összekösse a felhasználókat a számukra legfontosabb dolgokkal: ismerőseikkel, érdekes tartalmakkal, és a körülöttük lévő világgal. A felhasználók által felvett ismerősök, az általuk kedvelt oldalak, a csoportok, amelyeknek tagjai, illetve azok tartalmak, amelyekre reagálnak, mind-mind befolyásolják a hírfolyamban megjelenő tartalmak összetételét.
A hozzászólók körének meghatározásával a felhasználók jobban szabályozhatják, milyen beszélgetéseket szeretnének látni nyilvános bejegyzéseiknél. Az új funkció használatával korlátozhatják az esetlegesen nemkívánatos hozzászólásokat. Közszereplőként, tartalomkészítőként, vagy egy márka oldalát kezelve úgyszintén lehetőség van a hozzászólók körének korlátozására a nyilvános bejegyzéseknél, hogy a felhasználók biztonságban érezhessék magukat és tartalmasabb beszélgetéseket folytathassanak a célközönségeikkel.
Az új eszköz a legújabb példa arra, hogyan segít a felhasználóknak a Facebook szabályozni és összeválogatni a hírfolyam tartalmát, hogy az a felhasználók érdeklődési körének és prioritásait a lehető legpontosabban tükrözze. A vállalat azt is szeretné egyértelművé tenni a felhasználói számára, hogy miért látják azokat tartalmakat, amelyek megjelennek a hírfolyamaikban.
Így lehet szabályozni, mi jelenjen meg a hírfolyamban
Tavaly októberben a Facebook egyszerűsítette a hírfolyam rendezhetőségét annak érdekében, hogy a felhasználóknak több befolyása legyen arra, hogy mit látnak ott. A Kedvencek eszköz segítségével a felhasználók előrébb sorolhatják a számukra fontos ismerősök és oldalak bejegyzéseit a hírfolyamaikban. Legfeljebb 30 ismerőst és oldalt lehet hozzáadni a Kedvencekhez, az ő bejegyzéseik feljebb kerülnek a hírfolyam rangsorában, és a többi oldaltól és ismerőstől elkülönítve is listázhatók. Azok a felhasználók, akik gyakran használják a Kedvenceket, mostantól a hírfolyam tetején található szűrősáv menüben is megtalálhatják ezt az eszközt.
A hírfolyam szűrősávjából könnyebben elérhető a Legutóbbiak menüpont is, amellyel egyszerűen lehet váltani a Facebook algoritmusa által rangsorolt, és a kronológiai sorrendű, vagyis a legutóbbi bejegyzést elsőként megjelenítő hírfolyam között. Az androidos alkalmazást használók a hírfolyam szűrősávját a hírfolyamban felfelé görgetve találják meg. Ugyanezt a funkciót a következő hetekben fogjuk elérhetővé tenni az iOS alkalmazásban. Függetlenül attól, hogy milyen gyakran használják őket, a Legutóbbiak és a Kedvencek eszköz egyaránt megtalálhatók a Hivatkozások menüben.
Egy másik hasznos beállítási lehetőség még a Szundi eszköz, amellyel átmenetileg elrejthetők egy személy, oldal vagy csoport bejegyzései a hírfolyamból, de a Facebookon a politikai hirdetések megjelenítését is ki lehet kapcsolni.
Miért látsz ajánlott bejegyzéseket a hírfolyamban?
Annak érdekében, hogy a közösségi oldal segíthessen a felhasználóknak új és releváns tartalmakat felfedezni, bejegyzéseket javasol számukra olyan oldalakról és csoportokból, amelyeket még nem követnek, de a Facebook szerint érdekesek lehetnek számukra. A bejegyzéseket általában olyan tényezők alapján javasolja a közösségi oldal, mint a bejegyzéshez kapcsolódó aktivitás, kapcsolódó témakörök, vagy földrajzi közelség. A vállalat egyértelmű irányelveket követ azzal kapcsolatban, hogy milyen tartalmakat ajánl a felhasználóknak.
A „Miért látom ezt?” eszköz kibővítésével a Facebook szeretne több információt biztosítani a hírfolyamban javasolt tartalmakkal kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy az oldal által javasolt bejegyzések mellett mostantól a felhasználók által követett ismerősök, oldalak és csoportok bejegyzéseire is rákattinthatnak, hogy tájékozódjanak arról, miért jelennek meg ezek a tartalmak a hírfolyamaikban.
Több tényező is befolyásolja a javasolt bejegyzések megjelenését a hírfolyamban:
● Kapcsolódó aktivitás: a Facebook javasolhat egy bejegyzést, ha mások, akik aktivitást mutattak azzal kapcsolatban, korábban interakcióba léptek ugyanazzal a csoporttal, oldallal vagy bejegyzéssel, amelyikkel az adott felhasználó is.
● Kapcsolódó témakörök: ha egy felhasználó nemrégiben aktivitást mutatott egy adott témával kapcsolatban a Facebookon, a témával kapcsolatos további bejegyzéseket javasolhat neki az oldal. Ha például valaki nemrégiben kedvelte egy kosárlabdával foglalkozó oldal bejegyzését, vagy hozzászólást írt hozzá, az oldal javasolhat más, kosárlabdával kapcsolatos bejegyzéseket is.
● Földrajzi hely: megjelenhetnek javasolt bejegyzések az alapján is, hogy egy felhasználó hol tartózkodik, és a közelében lévő emberek mivel kapcsolatban mutatnak aktivitást a Facebookon.
Azt, hogy felhasználóként mit lássunk és hogyan osszunk meg tartalmakat a hírfolyamban, a Facebook alkalmazás hírfolyam beállításaiban és az adatvédelmi beállításokban lehet szabályozni igény szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Az életpályát is meghatározhatja, mivel játszik a gyerek
- Hazánkban is elindult a Facebook tényellenőrző programja
- Profil alkotás a közösségi média segítségével
- Magyar nyelvű kiberbiztonsági oktatóvideót mutat be a Facebook
- Online gyermekvédelmi kampányt indít a Magyar Telekom
- Kutatás: ezek a mobilappok a legnépszerűbbek a magyarok körében
- Az „általános Facebook adó”, a kkv-k új áfája
- A Messengerbe és Instagramra is érkeznek a megsemmisülő üzenetek
- Hazánkban is elindult a Facebook új szolgáltatása
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.