Kiderült, hogy moziznak gyermekeikkel a magyarok
Öt-hét éves kora körül vinné el moziba a gyermekét első alkalommal a magyarok többsége – mutat rá az ETELE Cinema és Opinio piackutató közös reprezentatív felmérése. A legkisebbek első jó mozis élménye leginkább a film kiválasztásán múlik, de sokat számít a családbarát terem, illetve a kedvenc snack és üdítő is.
A kisgyerekes (4-10 év) szülők fele legalább egyszer elvitte mozizni a család legkisebb tagját az elmúlt egy évben, negyedük pedig 3-4 alkalommal is eljutott a filmszínházakba. A moziba járó családok általában maximum 5 ezer forintot költenek el egy-egy alkalommal fejenként.
A magyarok közül relatíve sokan (20%) már a négyéves, vagy fiatalabb gyerekeket is elég érettnek tartják a mozizáshoz, de a megkérdezettek többsége szerint (52%) öt és hét éves kora között érdemes elvinni egy kisgyereket először egy előadásra. A válaszadók negyede (23%) viszont úgy véli, a legjobb, ha ezzel 8 éves korig várnak.
A vetítés alatt a megkérdezettek leginkább azon aggódnának, hogy a gyermek nem üli végig a műsort (50%), hangoskodik (33%) vagy túl hangos lesz számára a film (29%), illetve nem tudnak kijutni a vetítésről időben a mosdóba, ha a szükség úgy hozza (25%). Sokan attól is tartanak, hogy nem látja jól a filmet az előtte ülőtől (22%) vagy túl ijesztő lesz számára a tartalom (21%).
A mozi kiválasztásánál a filmkínálat (48%) mellett a vetítési időpontok (34%), a kényelmes, gyerekbarát ülések (31%), valamint a jegyárak (29%) a legfontosabb szempontok, de számít, hogy van-e pelenkázó vagy játszóház a közelben (20%), könnyen elérhető-e a mosdó (19%) és tiszták-e a termek (19%).
A válaszadók szerint a gyerekek első mozis élménye leginkább a megfelelő film kiválasztásán múlik (75%), de fontos az is, hogy közösen megbeszéljék, vetítéskor mire számítsanak (35%). Emellett érdemes a gyermek kedvenc ételét és italát is kiválasztani a büfében (33%), továbbá figyelni arra, hogy egy családias teremben (33%) induljon a vetítés.
„Az első mozizás meghatározó pillanat a kicsik életében, így a film mellett érdemes olyan termet választani, ahol a barátságos fények, a visszafogott hangzás és a változatos kialakítású, gyerekekre méretezett ülőhelyek zavartalan szórakozást biztosítsanak a gyermekes családoknak” – hangsúlyozta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Plaza asset managere. A bevásárlóközpontban található mozi az új, kifejezetten a gyerekek számára kialakított, második KIDS terem megnyitásának apropóján mérte fel a magyarok moziba járási szokásait.
A felmérés szerint a gyerekfilmekről leginkább a programajánlókból (34%), reklámokból (30%), online értékelésekből (30%), és baráti, családi ajánlásokból (30%) értesülnek a magyarok, de az is gyakran előfordul, hogy a gyerek javaslata (24%) alapján választanak.
A kutatásról
A felmérés az Etele Plaza megbízásából az Opinio piackutató mobilapplikációval készült 2024. május 26-30. között, 1060 fős mintán. A fent bemutatott eredmények országosan reprezentatívak a 16-59 éves korú lakosságra, nem, kor, iskolai végzettség, lakóhely településtípusa és régiója szerint. A felmérés statisztikai hibahatára 3,1%, azaz a fent bemutatott %-os eloszlások maximum ennyivel térhetnek el attól, amit a teljes magyar lakosság lekérdezése eredményezett volna.
Kapcsolódó cikkek
- A Mozi24 már Windows Phone-on is elérhető
- NMHH-kutatás: így segíti a tévé a mozifilmek népszerűségét
- Mozi vagy kanapé? Kihívások előtt a mozi- és filmpiac
- A játékipar és a VR hajtja a szórakoztató- és médiaipar fejlődését
- A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét
- Rékasi Károly újra Tom Cruise bőrébe bújt
- Győrben nyitja meg következő 4DX moziját a Cinema City
- Premier előtti magyar filmekkel, széleskörű filmkínálattal indul az ötödik Cinema City FilmÜnnep
- NMHH: Tíz film ért el legalább százezres nézőszámot a mozikban a második negyedévben
- Ma este dupla filmélmény a Paramount Tetőmoziban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.