A jövő programozói versenyeztek

forrás: Prím Online, 2024. december 3. 16:54

A régió legjobb egyetemista és középiskolás programozói mérték össze tudásukat a Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett Regionális Programozói Csapatversenyen. A résztvevők számot adhattak arról, rendelkeznek-e naprakész informatikai tudással és hogyan tudnak csapatban dolgozni.

A Debreceni Egyetem Informatikai Kara minden évben december elején rendezi meg a hagyományos Regionális Programozó Csapatversenyt, melyen az egymással vetélkedő egyetemisták és középiskolások számot adhattak programozói tudásukról. A megmérettetés célja egyrészt az, hogy eredményes csapatmunkára ösztönözze a tehetséges fiatalokat, másrészt pedig hogy éles versenyhelyzetben fejlessze algoritmikus programozói tudásukat. 

 

Az eseményre Hajdú-Bihar mellett Borsod-Abaúj-Zemplén, Jász-Nagykun-Szolnok és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyékben, valamint a fővárosban működő oktatási intézményekből érkeztek csapatok. 

 

 

Baran Sándor, a Debreceni Egyetem Informatikai Kar tudományos és pályázati dékánhelyettese a hirek.unideb.hu érdeklődésére elmondta: a verseny minden évben kiemelt szerepet tölt be az intézmény programjai között, hiszen a megmérettetéssel a leendő egyetemisták számára próbálják még vonzóbbá tenni a szakmát, megismertetni velük a IK-t és annak képzéseit, emellett pedig a jelenlegi hallgatók tudását is igyekeznek naprakészen bővíteni, felmérni. 

 

 

– Az informatika folyamatosan fejlődik, változik a rendelkezésre álló tudásanyag, ezért az oktatóknak és a hallgatóknak is minden esetben naprakésznek kell lenniük, hogy lépést tudjanak tartani a szakma újdonságaival is. Ez a verseny is részben ezt a célt szolgálja. Egyrészt az egyetemistáknak is megmutathatjuk, hogy az egyetemi szintű informatikai oktatás terén az ország legjobbjai között vagyunk és a legjobb felsőoktatási intézményekből is érkeznek hozzánk tehetségek, a középiskolások is testközelből láthatják a kari környezetet, az infrastruktúrát. Akik erre a versenyre eljönnek, tisztában vannak azzal, hogy milyen karriert szeretnének, érződik rajtuk, hogy nagyon komolyan veszik a feladatukat és van bennük elhivatottság. Az eredményesség és a tudásszerzés mellett az is lényeges volt a versenyen, hogy mindenkinek legyen sikerélménye, ez most teljesült – tette hozzá a dékánhelyettes.

 

 

A fiatalok két kategóriában mérhették össze tudásukat: az elsőben a középiskolák érettségivel nem rendelkező (tipikusan 9-12. osztályosok), illetve érettségivel rendelkező, technikumi oktatásban részt vevő diákjaiból álló, maximum három fős csapatok vehettek részt.

 

A második kategóriában az egyetemi alapképzésben tanuló (BSc-s vagy BA-s), nappali tagozatos, informatikai szakterületen diplomával nem rendelkező hallgatókból álló, szintén három fős csapatok versenyeztek. Ebben a kategóriában olyan csapatok is indulhattak, melyekben egyetemi hallgatók és középiskolás diákok együtt versenyeztek.

 

 

A verseny fő támogatói, az Informatikai Kar két szakmai partnere, a Morgan Stanley és a Neuron Software bemutatót is tartottak a fiataloknak.

 

A DEIK Regionális Programozó Csapatverseny végeredménye:

Középiskolai kategória

1. helyezett Fazekas_igazi csapat, Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium Csapattagok: Baran Júlia, Görömbey Tamás, Mudrony Kamilla

2. helyezett ${csapatnev} csapat, Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakgimnáziuma Csapattagok: Barna István, Horváth Dávid, Vad Márton

3. helyezett Informatikus ön? csapat, Huszár Gál Gimnázium Csapattagok: Fegyver Dávid Bátor, Ludánszki Áron, Nagy Zsombor

 

Egyetemi/főiskolai kategória

1. helyezett jlns csapat, Eötvös Loránd Tudományegyetem Csapattag: Kocsis Péter

2. helyezett JEM csapat, Eötvös Loránd Tudományegyetem  Csapattagok: Andai Márk, Csoma János Chanu, Fórizs Emma

3. helyezett Bohócok csapat, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Csapattagok: Dancs Balázs, Gallik Zoltán György

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elérkezett a pillanat – December 14-én érkezik a The Last Three!

Két év intenzív (kb 3000-óra) fejlesztés után, örömmel jelentem be, hogy a The Last Three, a 2.5D indie platformer, 2024. december 14-én Epic Games Store exkluzívjaként elérhető lesz az Epic Games Store-ban. Ez a játék nem akar többet mutatni, mint ami: egy nehéz de érzelmes kaland, amely egy apa és fia küzdelmét meséli el egy pusztuló világban. De ha valaha is érezted, hogy valakiért bármit megtennél, akkor talán ez a játék neked szól.

2024. december 13. 20:23

K&H: Hogyan költenek a magyarok e-sportra?

Az e-sport népszerűsége továbbra is töretlen, emellett gazdasági hatása is rendkívül jelentős. A hazai e-sport-piac becsült éves forgalma eléri a 80 milliárd forintot, amelybe beletartoznak a hardver- és perifériavásárlások, a videojátékok beszerzése, a játékon belüli tranzakciók, valamint az előfizetések és kapcsolódó termékek költései is. A K&H e-sport kutatásából kiderül, hogy szívesen költenek e-sporthoz köthető eszközökre a magyarok. Az ünnepek közeledtével emelkedhet a videojátékozáshoz köthető felszerelések vásárlásának volumene.

2024. december 13. 19:44

20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését

Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.

2024. december 13. 18:15

Precízebb diagnosztika, biztonságos önvezető járművek

Minden eddiginél gyorsabb és pontosabb méréseket végző szenzorok tesztelésében vesznek részt a Debreceni Egyetem szakemberei. A CERN-nel való együttműködés keretében olyan speciális detektorok összeállítása a cél, melyekkel az orvosi képalkotás, a gyógyítás, valamint a távvezérlés is sokkal precízebben végezhető a jövőben. A kutatást a HU-rizont program támogatja.

2024. december 13. 16:39

Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!

A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.

2024. december 13. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14

Változások a Magyar Telekom felsővezetésében

2024. december 4. 13:04