A Microsoft az informatikai szektorra készíti fel a nőket
A Microsoft Magyarország DigiGirlz néven rendezvénysorozatot indított, melyen középiskolás és egyetemista diáklányok gyűltek össze azért, hogy megismerjék azokat a lehetőségeket és karrier utakat, amelyeket a technológiai szektor rejthet a számukra, egyúttal pedig betekintést kapjanak a legfejlettebb technológiák világába. A hazai rendezvény egyike annak a 18 DigiGirlz programnak, amelyeket a Microsoft közreműködésével rendeznek meg Közép-Kelet Európa különböző országaiban azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy az IT-szektornak több női munkaerőre van szüksége.
"Mind a mai napig élnek azok a nemi előítéletek, amelyek sajnos sok tehetséges fiatal nőt tartanak vissza attól, hogy felfedezzék a technológiai szektor számukra is sok izgalmat rejtő karrierútjait," mondta el Berzsenyi Márta, a Microsoft Magyarország HR-menedzsere. "A DigiGirlz kezdeményezés azért született meg, hogy felhívja a tanulók figyelmét a technológia világában rájuk váró lehetőségekre. Mi az esélyt és az eszközt adjuk, melyek révén mindenki megvalósíthatja saját elképzeléseit.”
A Microsoft Magyarországnál tartott DigiGirlz eseménysorozat a Nők a Tudományban Egyesülettel közreműködésben jött létre. Mind az egyetemisták, mind a középiskolások 3-3 napon keresztül nyerhettek betekintést a világ egyik legnagyobb számítástechnikai eszközszállító és szolgáltató vállalatának a működésébe, a rájuk váró karrierlehetőségekre, illetve a számukra is érdekes technológiai megoldásokba. Emellett pedig természetesen szabadon beszélgethettek a cégnél különböző pozíciókban dolgozó hölgyekkel, akik megosztották velük a karrierjükkel kapcsolatos személyes tapasztalataikat.
A DigiGirlz egyik fontos eleme a Mentoring program, melyben pályázat útján vehetnek részt azok a fiatalok, akik az eseménysorozaton megjelentek. A Microsoft munkatársai önkéntesen vállalnak mentor szerepet, támogatást nyújtva a mentoráltak részére.
A DigiGirlz, amely a Microsoft YouthSpark programjának része, a fiatal lányokat készíti fel a gazdasági környezet kihívásaira. „A DigiGirlz segítségével egy ígéretes utazás indult el, ami a fiatal lányokat segíti a pályaválasztással kapcsolatos döntésükben. Ennek fontos része az önismeret, a pályamodellek és példák bemutatása, valamint a lehetőség, hogy kipróbálják magukat. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy segítsük a fiatalokat a munkakeresés folyamatában, a legtehetségesebbek látókörét pedig kiszélesítsük annak érdekében, hogy a bennük rejlő potenciált az ország versenyképességét is javítva teljes mértékben kiaknázhassák." – tette hozzá Berzsenyi Márta.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar startupokat oktat a Microsoft
- Ingyenes Windows Azure tanfolyamok hazai informatikusoknak
- Virtuális Akadémiát nyit a Microsoft
- Szoros a verseny a magyar informatikus állásokért
- Új vezetők a Microsoft Magyarország menedzsmentjében
- Lányokat csábított az Ericsson
- Korszerű informatikai megoldások a magyar labdarúgásnak
- Microsoft YouthSpark: A változás első 99 szikrája
- „Csakeredeti”: játékos informatikai vetélkedő diákoknak
- Kihirdették a Microsoft „Meséltech. Beleszövitech. Nyertech.” pályázat győztesét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.