Kínában is hódít a jeges vizes kihívás
A jótékonyságról kevésbé ismert kínaiak körében is hódít a jeges vizes kihívás, amelynek túlzott kereskedelmi jellege ellen a polgári ügyek minisztériuma, vízpazarló természetére pedig demonstrációk sora hívta fel a figyelmet.
Az ázsiai országban is népszerű a jeges vizes kihívás. Ahogyan Amerikában, Kínában is a nagy technológiai cégek vezetői, így a "kínai Google-ként" emlegetett Baidu, "a kínai YouTube-ként" számon tartott Youku vezetője is elsők között vállalta a kihívást. Azóta példájukat a legnagyobb vállalatok vezetői, filmsztárok, médiaszemélyiségek ezrei követték.
Az amerikai példával ellentétben a kihívást teljesítőket is adományozásra kéri fel kihívójuk, ezekből összesen több mint 1,4 millió jüan (53,4 millió forint) érkezett be a kampány középpontjában álló amiotrófiás laterális szklerózist (ALS) is kezelő China-Dolls központhoz. Az összeg meglepően magas, az ország ugyanis az elmúlt évek hatalmas összegű visszaéléseit követően adományozási válságban van - jól mutatja ezt, hogy az országszerte jótékonyságra felajánlott összegek tavaly sosem látott alacsony összeget mutattak.
A jeges vizes kihívásban – az országban rendkívülinek számító módon – a minisztériumi rangú nemzeti egészségügyi és családtervezési bizottság is részt vett. Egy másik tárca, a polgári ügyek minisztériuma ugyanakkor a jelek szerint kevésbé nézi jó szemmel a vízborogatást, s a kezdeményezés túlzottan "elkereskedelmiesedett, szórakoztató" voltára hívta fel mikroblog-fiókján a figyelmet.
A vizes videók a rendkívüli aszállyal küszködő Honan tartományban az ott élő aktivisták "üres vödrös kihívását" is életre hívták. A víz nélküli vödrök fejre húzásával az ottani, ivóvízhiánnyal szembe nézni kénytelen lakosok saját helyzetükre próbálták felhívni a figyelmet. Egy másik, szintén üres vödröket használó kezdeményezés az általános ivóvízhiányra hívta fel a figyelmet: a Föld lakossága 20 százalékának otthonául szolgáló ország a teljes vízkészletek alig hét százalékával rendelkezik, ráadásul azok nagy része szennyezett. A probléma olyan jelentős Kínában, hogy Ven Csia-pao korábbi miniszterelnök szerint a "nemzet túlélését" fenyegeti.
Kép: sina.com
Kapcsolódó cikkek
- Saját, Linux-alapú operációs rendszert fejlesztett Kína
- Félmillióra nőtt a magyar Linkedin tagság
- ABB-robotok a Royal Caribbean új Quantum Class hajóinak fedélzetén
- Ingyen wifi: a közösségi oldalak a legnépszerűbbek a vasútállomásokon
- Sci-fibe illő timelapse videó készült a szingapúri reptérről [Videó]
- Csúcstechnológiás Föld-figyelő műholdat küldött az űrbe Kína
- Robin Williams halála sem szent a facebookos csalóknak
- Előadókat keres a YouTube tehetségkutató versenye
- Robotok főznek és szolgálnak fel egy új kelet-kínai étteremben
- Sikeres a videótolmács szolgáltatás tesztelése
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...