Rohamtempóban nő az igény az internet alapú információk iránt
Egyre több információt szeretnének elérni okostelefonjukon a városlakók, többek között a forgalmi helyzetről szóló valós idejű adatokat és háztartási energiaköltségeik napi szintű alakulását - mondta Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedést kutató központ vezetője Stockholmban, az Ericsson éves üzleti innovációs fóruma keretében.
A válaszadók 70 százaléka hasonlítaná össze saját háztartási víz-, gáz- és villamosenergia-használatát a szomszédjáéval, hogy optimalizálja a felhasználását. A felmérés azt is kimutatta, hogy az emberek 66 százaléka szeretné valós időben ellenőrizni a csapvíz minőségét összehasonlítva más vízével.
A vizsgált nagyvárosok közül a fent felsorolt három terület jelentősen eltérő súllyal szerepel. Az indiai Delhiben például a válaszadók 92 százaléka szeretné ellenőrizni a vízminőséget, míg Stockholmban csupán 41 százalék ez az arányszám. A napi energiafogyasztás összehasonlítási megoldást a legtöbben szintén Delhiben vennék igénybe - 89 százaléknyian -, a legkevesebben Párizsban, a válaszadók 58 százaléka.
Az Ericsson kutatása szerint a városlakók okostelefonjukat arra is szívesen használnák, hogy folyamatosan ellenőrizzék egészségi állapotukat, például a szívműködésüket. Ezenkívül sokan igénybe vennének különféle alkalmazásokat hivatalos ügyeik intézésekor is, hogy egyszerűbben és gyorsabban tudják lebonyolítani őket. Elvárnák, hogy ehhez a közhivatali szolgáltatások, többek között az önkormányzati vagy adóhivatali ügyek intézésekor egy mindenhol egyformán elfogadott biometrikus azonosítóval használhassák a szolgáltatásokat vagy valós időben értesüljenek az adott hivatalban adott időpontban a sorban állási helyzetről.
Michael Björn a kutatási eredmények ismertetése után kiemelte: azt kell kitalálni, hogyan lehetne együttműködni, hogyan lehetne többek között a közhivatali, egészségügyi szolgáltatásokat összekapcsolni a digitális technológia lehetőségeivel. A következő években az ilyen szolgáltatások iránti kereslet meg fogja haladni a kínálatot - mondta.
Azokat a területeket kell kiemelten kezelni, amelyeken kevésbé elégedettek az emberek - mutatott rá.
A Smart Citizens elnevezésű felmérésben világszerte kilenc nagyvárosból több mint 9000, iPhone-t és Androidos okostelefont használó, 15-69 éves személy vett részt. A minta világszerte 61 millió városlakót reprezentál.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Tovább nőtt az okostelefonok világpiaci forgalma
- Az okos jármű lesz az új sláger
- Magyarország letöltési sebessége már a 20 legjobb között van
- Telenor Okostelefon Akadémia: Internet of things – a gépek lázadása?
- Befellegzett a hagyományos tévézésnek
- Netgeneráció - új lehetőségek, új veszélyek és jogos félelmek
- Az okosotthonnal a biztosítási díj is csökkenthető
- 60 százalékkal nőtt a mobil adatforgalom, megállíthatatlan az LTE
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.