2019-re nagyobb kereslet mutatkozik majd a phabletek iránt

Czipperer Dia, 2015. február 2. 16:18

A Juniper Research adatai szerint 2019-re sokkal nagyobb kereslet mutatkozik majd a nagykijelzős mobilok iránt. A piaci elemzőcég szerint a készülékek egyötöde a phablet lesz.

Ma már egyre több nagyobb kijelzős mobil jelenik meg a piacon: már az Apple is beállt a sorba új iPhone-jaival. A jövőben ez a trend erősödni fog, legalábbis a Juniper Research becslései erről árulkodnak. Az adatok szerint 2019-re már a készülékek 20%-a esik majd a phablet kategóriába, vagyis az 5,5 és 6,9 hüvelykes tartományba, amely megközelítőleg 400 millió eszközt jelent. Idén nagyjából 138 millióra rúg majd ez a szám.

 

A trend erősödése abban érhető tetten, hogy az emberek egyre többet játszanak és néznek multimédiás tartalmakat mobileszközükön. Felhasználói élmény szempontjából pedig erre a nagyobb képernyő sokkal alkalmasabb.


A Juniper szerint ez a trend a táblagépek csökkenéséhez vezet majd azokban a régiókban – mint például Kínában –, ahol az emberek a legtöbb tevékenységüket az okostelefonokon bonyolítják.

 

A jelentés arra is rávilágít, hogy az érdekgazdák köre és a legtöbb eszközelem a jövőben egyszerüsödni fog. Úgy vélik, hogy hamarosan ugyanaz a chip hajtja majd a mobileszközöket az okostelefonoktól a laptopokig.

 

Forrás: GSMArena.com; Kép: allthingsd.com

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05