Media Hungary 2015: a hagyományos médián csak a technológiai forradalom segíthet

Hatalmas üzleti lehetőségeket nyit az újgenerációs eszközök és a hagyományos médiumok termékeny frigye

forrás: Prím Online, 2015. április 22. 09:17

Friss lendülettel rugaszkodik el a hazai médiapiac a válságot követő nehéz évek után. A fellendülés motorja, hogy a hagyományos média már nem riválisként, hanem a fejlődés első számú zálogaként tekint az internet által fűtött technológiai forradalomra. A közösségi oldalak és az okoseszközök teljesen áthatják a médiafogyasztási szokásainkat. Az idén húszéves Media Hungary konferencia a hazai médiaipar gigarendezvényeként kiemelten foglalkozik a digitális szemlélet térnyerésével a hazai médiapiacon.

Van-e értelme okostelefon nélkül tv-t nézni? Lehet-e újságot csak digitálisan kiadni? Mi a kapcsolat a Facebook és a rádiózás között? Mire kattan rá az Y és a Z generáció? Többek között ilyen és ehhez hasonló húsbavágó kérdésekre keresi a választ a 2015. május 12-13. között megrendezésre kerülő Media Hungary konferencia. Az esemény több mint 200 hazai és külföldi szakértő segítségével világít rá a média- és reklámipar legfontosabb aktualitásaira.

 

A túléléshez fel kell hajtani a digitális sztrádára

 

A magyar médiapiac kezd magához térni a 2008-ban elharapódzó gazdasági válság által okozott sokkból. Az elmúlt néhány évben a digitális forradalom azonban teljesen átírta a játékszabályokat. A reklámbevételek elkezdtek nőni, azonban az internet és az okoseszközök a hirdetések mérhetőségének és hatékonyságának soha nem látott lehetőségeit teremtették meg. A hagyományos televíziók, újságok és rádiók közül így csak azok élhetik túl az átrendeződést, amelyek keblükre ölelik és integráltan használják az újgenerációs eszközöket.

 

Kukába a műsorújsággal

 

A televíziózási szokásokat két nagyon fontos trend határozza meg jelenleg. Egyrészt a klasszikus tévénézést – főleg egyelőre a fiatalok körében – egyre inkább felváltja az „on demand” tartalomfogyasztás, vagyis, hogy az interneten keresztül okostévén, telefonon vagy tableten bárhol és bármikor megnézhetjük kedvenc műsorainkat, sorozatainkat vagy filmjeinket. Nem vagyunk tehát többé a televíziós csatornák előre meghatározott műsorrendjéhez kötve. Ennek a modellnek globális piacvezetője az egyesült államokbeli Netflix,  amelynek üzleti modelljéről Juan Ramon Zarco, a Szilícium-völgyben, high-tech- és média szegmensben működő startupok befektetési tanácsadója tart előadást a rendezvényen.

 

Hódít a második képernyő

 

A másik nagyon fontos irány a „second screen” (második képernyő) terjedése. Ez azt jelenti, hogy tévénézéskor egyre inkább jellemző egy második eszköz – jellemzően okostelefon, vagy tablet párhuzamos használata. A hagyományos televizióknak erre a jelenségre reagálniuk kell. A téma kapcsán a két legnagyobb hazai kereskedelmi televízió az RTL Klub és a TV2 , illetve a több tematikus csatornát üzemeltető (pl. MTV, Comedy Central, VIVA) Viacom is beszámol tapasztalatairól. Megtudhatjuk többek között, hogy mennyire hatnak a nézettségre az olyan formátumok, amik mobilalkalmazással, szavazással, aktív nézői részvétellel működnek, milyen trendek jellemzőek ezen a téren. Arról is szó lesz, hogy egy olyan nagy nézettségű műsor mellé, mint a Rising Star mekkora felhasználói aktivitást lehet generálni egy szavazást lehetővé tevő mobilapp „second screen” megoldás segítségével.

 

A televíziózás hazai trendjei és ezek hatásai kapcsán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakemberei is több átfogó előadás keretében osztják meg tapasztalataikat a rendezvényen.

 

Paparímentes újság?

 

A digitális átalakulás a nyomtatott lapok, magazinok piacát is gyökerestül felforgatja. Ezeknek a médiumoknak is mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy az internet és az okostechnológia nyújtotta lehetőségeket minél hatékonyabban kihasználják a túlélés érdekében. Az online média térnyerése miatt egyre fontosabb, hogy a hagyományos újságok felépítsék digitális lábaikat. A konferencia keretében a legnagyobb hazai lapkiadók beszélnek majd arról, hogy egy kiadvány nyomtatott és online verziója között milyen tartalmi és üzleti konvergenciák építhetők fel. A szekció keretében Deutsch Tamás, az internetről szóló nemzeti konzultációért felelős miniszteri biztos is részt vesz, aki az internetes adócsökkentés hazai lehetőségeiről tart előadást és beszélgetést.

 

Lehet-e szexi a rádiózás a digitális korban?

 

A rádióhallgatási szokásokra is alaposan rányomja a bélyegét az online technológiák és a közösségi média evolúciója. A Media Hungary egy külön szekció keretében vizsgálja a rádiózás jelenét és jövőjét. Az előadók között megtaláljuk a hazai közszolgálati és legnagyobb kereskedelmi rádiók képviselőit. Szó lesz a Facebook és a rádió közötti kapcsolatról, vagy az egyre inkább hódító podcast felhasználási lehetőségeiről. De olyan tapasztalt, sikeres rádiós műsorvezetők is megosztják műhelytitkaikat, illetve gondolataikat a médium jövőjéről, mint Sebestyén Balázs, vagy Bochkor Gábor.

 

A Media Hungary 2015 konferencia a média jelenét és jövőjét meghatározó hazai és nemzetközi trendeken kívül átfogó képet rajzol a reklámozás új lehetőségeiről, a teljesítményalapú hirdetési piacról, a neuromarketingről, a tartalommarketingről, a nők szerepéről a médiában és cégvezetésben, illetve az Y és Z generációk tartalomfogyasztási szokásairól.

 

Kulcsszavak: média Media Hungary

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

A mesterséges intelligencia már érzékelhetően jelentős hatással bír az IT munkaerőpiacra is, így számos változást hozhat magával az idei évben. Bizonyos munkakörök továbbra is keresettek maradnak, összességében azonban csökkenő tendencia figyelhető meg az IT szakemberek foglalkoztatása iránt - a költségcsökkentés és az AI megjelenése átrendeződést hozhat a piacon.

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át. 

2024. február 21. 16:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50