Okos tippek az ünnepekre, műszaki cikk vásárláshoz

forrás: Prím Online, 2015. december 19. 12:34

Már csak néhány nap van hátra az ünnepekig és az üzletközpontokban is kezdetét veszi a vásárlási roham. Érdemes megbízható kereskedőtől vásárolni, így ha esetleg meghibásodik a készülékünk, akkor könnyen és gyorsan tudjuk orvosolni a problémát. Összegyűjtöttünk néhány okos tippet, mellyel elkerülhető a felesleges idegeskedést – a vásárlás alatt és azt követően is.

Műszaki cikkek vásárlása esetén különösen fontos, hogy milyen fajta garancia érvényes az adott termékre, mert ez nagyban befolyásolja egy esetlegesen felmerülő probléma megoldásának lehetőségeit. Ugyanazt a terméket (például egy mosogatógépet, vagy egy TV készüléket, amely nagyobb beruházásnak számít) különböző helyeken vásárolhatjuk meg. Ha csupán ár alapján döntünk, egy nem megfelelő gondossággal megválasztott kereskedő később rengeteg bosszússágot okozhat majd, és összességében sokkal rosszabbul járhatunk. Az üzletek közötti különbséget akkor fogjuk igazán érzékelni, amikor hónapokkal vagy évekkel később az adott termék esetleg meghibásodik, ezért visszavinnénk oda, ahol vásároltuk. Vannak olyan helyek, ahol ezt akár évekkel később is megtehetjük, bizonyos kereskedésekben viszont már a boltajtóban sem fordulhatunk vissza.  Amennyiben a kiválasztott termék karácsonyi ajándék lesz, szintén fontos, hogy ha hibás, akkor visszavihessük javíttatásra, vagy ha nem tetszett a kapott ajándék, akkor kicseréljék nekünk.

Visszavétel és cserelehetőség

Arra is van megoldás, ha az ajándékba vett kávéfőző, TV vagy egyéb eszköz mégsem tetszik annak, akinek szántuk. Alapesetben, ha a készülék vásárlását követően meggondoljuk magunkat, vagy esetleg később derül ki, hogy már van belőle egy hasonló otthon, offline vásárlás esetén a kereskedő nem köteles azt kicserélni. A Media Markt a jogszabályi előírásokon felül mégis biztosítja ennek lehetőségét. „Vásárlóink 2016. január 31.-ig visszahozhatják a karácsony előtt nálunk vásárolt eszközöket, ki is cseréltethetik az adott terméket, valamint le is vásárolhatják annak árát. Ehhez természetesen szükség van a blokkra, valamint arra is, hogy az adott árut karcmentesen, minden tartozékával együtt (csomagolás) szolgáltassák vissza. Ebben az időszakban a garanciális problémával rendelkező termékeket is visszavesszük. Érdemes a vásárlást megelőzően tájékozódni, felmerülő kérdések esetén üzleteink bármelyikében ingyenesen szakértői segítséget kérhetnek a vásárlók. Ezen kívül, amennyiben az év bármely szakaszában online vásárolnának, a termék megvásárlását követően 60 nap áll rendelkezésükre, hogy visszahozzák a készüléket, a fent említett feltételek mellett.” – mondta Szánthó Balázs a Media Markt-Saturn Holding Magyarország Kft. In store menedzsere.  

Egy kényelmes megoldás: online rendelés és személyes átvétel a boltokban


Elkerülhető a sorban állás és a várakozás akkor, ha az adott terméket online rendeljük meg, majd az áruházi átvételi pontok valamelyikén személyesen vesszük kézhez.


Mivel a kiválasztás folyamata már előzetesen, online megtörténik, jelentősen megrövidül az üzletben eltöltött idő is. Ez nagymértékben megkönnyítheti az életünket, így csupán néhány percet kell az üzletben tartózkodnunk az ünnepek előtti tömegben.


Ha pedig nem szeretnénk az üzletközpont közelébe menni ebben az időszakban, akkor lehetőségünk van arra is, hogy az országszerte 240 városban megtalálható Pick Pack pontok valamelyikére kérjük a csomagunk szállítását.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36