A cégek kétharmada nem ügyel az adatvédelmi alapelvekre
Elkészült a DLA Piper globális jogi tanácsadó második adatvédelmi jelentése, amelyből kiderül, hogy a cégeknek továbbra is komoly problémát okoz megfelelni az egyre nagyobb kihívást jelentő globális adatvédelmi szabályozásoknak. Különösen igaz ez a 2018. május 25-én hatályba lépő európai uniós adatvédelmi rendelettel (GDPR) kapcsolatban, amelynek előírásait sok cég még mindig nem tudja teljesíteni.
- A DLA Piper Data Privacy Scorebox nevű online felmérésében (https://www.dlapiper.com/en/netherlands/insights/publications/2018/01/global-data-privacy-snapshot-2018) szereplő több mint 200 vállalat mindössze 34,4 százaléka ügyel arra, hogy működése összhangban legyen a legfontosabb nemzetközi adatvédelmi alapelvekkel.
- Az előírások teljesítése során a legnagyobb problémát a személyes adatok kategorizálása jelenti
- A másik nagyon problémás kérdés pedig, hogy a cégek valóban csak számukra releváns adatokat gyűjtsenek
A több mint 200 válaszadó részvételével és a Data Privacy Scorebox online kérdőív segítségével készült online felmérés közzétételének apropóját a 2018. január 28-án tartott Nemzetközi Adatvédelmi Nap adja.
A DLA Piper 2016 januárjában indította el Data Privacy Scorebox-ot azzal a céllal, hogy segítse a vállalatokat a saját és a versenytársak adatvédelmi helyzetének értékelésében. A felmérés során a válaszadók számos kérdést kapnak adattárolási és adatfelhasználási módszereikkel, illetve az ügyfelek jogainak tiszteletben tartásával kapcsolatban. Ezek alapján készül el a jelentés, amely egyrészt százalékos értékeléseket, illetve ajánlásokat is tartalmaz.
"Egy évvel az első jelentésünk elkészülte után még mindig tisztán látszik, hogy sok vállalkozás nem érte el a kellő érettségi szintet az adatvédelem tekintetében. Ez a megállapítás egyaránt igaz valamennyi szektorra, illetve cégméretre. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az előírások teljesítése egyenetlen: bizonyos követelményeknek jellemzően könnyebben, másoknak nehezebben felelnek meg a társaságok. Éppen ezért arra kell törekednie a cégeknek, hogy képesek legyen következetesen teljesíteni az adatvédelmi előírásokat, ha nem akarnak kudarcot vallani a GDPR és más szabályozások alkalmazása során" - fogalmazott Patrick Van Eecke, a DLA Piper adatvédelmi csoportjának globális társelnöke.
Az uniós adatvédelmi rendelet (GDPR) olyan gazdasági társaságok adatkezelési folyamataira vonatkozik, amelyek vagy az EU területén működnek, vagy az EU területén kívül működve nyújtanak szolgáltatásokat EU-s illetőségű magánszemélyek részére.
Kapcsolódó cikkek
- GDPR antológia közösségi szerkesztésben
- Áttörést hozhat az Unió új, de bonyolult adatvédelmi rendelete
- Az ESET jelentése: 2018-as kiberbiztonsági trendek
- GDPR: Üzleti előnyöket is hoz az adatkezelési gyakorlat változása
- Jogszerű-e az autós fedélzeti kamerák használata Magyarországon?
- Hét éve segíti a kommunikációt a Viber
- A pendrive-használat a GDPR-megfelelés gyenge pontja
- Feltörték az Ubert! Veszélyben az adataink?
- A személyes adatok kezelése 20 millió EUR-ba is kerülhet!
- Hírlevél feliratkozás – kötelező-e a kétlépéses hozzájárulás a GDPR alapján?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG
Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.
Új területen erősít az OTP Mobil
Tovább bővültek az OTP Mobil által kínált innovatív fizetési lehetőségek, így már nem csak a Simple alkalmazás és a SimplePay megoldások előnyeit élvezhetik a felhasználók. A fintech vállalat ugyanis felvásárolta a HelloPayt, amely elsősorban vendéglátóhelyek, szórakozóhelyek és fesztiválok fizetési rendszereit üzemelteti.