Han Solot valljuk be, de Darth Vadert gyűjtünk
A közelgő Star Wars-nap apropóján a Vatera kutatást végzett a kultuszfilmszériáról, és a filmehez kötődő relikviagyűjtési szokásokról. A felmérésből az is kiderül, melyik a magyarok kedvenc része, illetve ki a kedvenc karaktere.
A magyarok igazi Star Wars fanatikusok: 86 százalékunk szereti a Csillagok háborúját, ezt támasztja alá az is, hogy tavaly több mint 6 600 tranzakció során közel 30 millió forint értékben keltek el relikviák az online piactéren. Han Soloért rajongunk a legtöbben, a vásárlási adatok mégis Darth Vader népszerűségét mutatják – többek között ez is kiderül a Vatera saját, 3 100 felhasználó részvételével készült friss felméréséből és a piactér elmúlt évre vonatkozó forgalmi adataiból. A Star Wars tárgyak közül is legszívesebben játékot helyezünk a virtuális kosarunkba (50%), azon belül is kiemelkedik a Lego és Duplo kategória, továbbá dobogós helyen végeztek a gyűjtemények darabjai (14%) és a SW könyvek (11%) is.
Gyűjtögetünk
A friss kutatás alapján a válaszadók negyedének (27%) otthonában több mint 25 000 Ft értékű Star Wars relikvia található, míg közel harmaduknak 5 és 25 000 Ft közötti összeget ér gyűjteménye. A válaszadók 43 százaléka könyveket és képregényeket őrizget otthon, 38 százalékuk játékokat, 36 százalékuk figurákat és maketteket gyűjtött össze. Csillagok háborújás ruhadarabot a kitöltők negyede hord, ötödének pedig plakátok és képek a féltve őrzött kincsei. Míg 2017 decemberében Az utolsó Jedik megjelenésekor az eladások kimagaslóan megnőttek, a 2018-as spin-off rész (Solo: Egy Star Wars-történet) megjelenése után a vásárlások nem követték a tendenciát, vagyis a kánon részekhez kapcsolódóan inkább bekapcsol a gyűjtögető kedvünk.
Gyereknek lenni jó
A szívünk mélyén örökre gyerekek maradunk – ezt mutatja az is, hogy a Star Warshoz kötődő vásárlások fele a játék kategórián belül történt. Azon belül a Lego és Duplo termékek toronymagasan vezetnek, a játékvásárlások felénél ezt rendeltük – ami nem meglepő, hiszen a Lego folyamatosan a legnépszerűbb öt márka között szerepel az online piactéren. Emellett játékfigurákkal és plüssjátékokkal (38,25%) gazdagítjuk szívesen az otthoni SW készletet. A kutatás azt mutatja, hogy nem csupán kiállítva csodáljuk a kultikus filmsorozat hőseit, de a bőrükbe is örömmel bújunk, mi több, a kiegészítőkre is nagy figyelmet fordítunk, hiszen tavaly az online piactéren több mint 270 jelmez talált gazdára, és 173 fénykard is a kosarakba került.
Még mindig a jókért drukkolunk
A felmérésben részt vevők kiemelkedő többsége a jókkal szimpatizál (85%), harmaduk Han Solot jelölte meg kedvencnek, őt követi Yoda, Csubakka, R2-D2, Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi, majd csupán a 7. helyet foglalja el Darth Vader. Ugyanakkor az online piactér eladási statisztikák alapján Darth Vader a legkeresettebb figura (27%), és csak a második helyet foglalja el Han Solo (10%). Ahogy a kiemelt karakterek is mutatják, a legrégebben megjelent részek népszerűsége mind a mai napig töretlen.
Még mindig a régi a menő
A kutatás rávilágít arra is, hogy különböző korcsoportok eltérő részeket preferálnak. A 46 év felettieknél a legkorábban bemutatott Csillagok háborúja: Egy új remény a nyerő, a 26 és 45 közöttiek a régi trilógia második részét, A birodalom visszavágot jelölték kedvencként, míg a 18 és 25 közöttiek A Sith-ek bosszújára szavaztak. Összességében mégis elmondható, hogy a kitöltők több mint kétharmada az első trilógiát szereti legjobban.
Rekordok az online piactéren
A felmérést végző Vatera történetében a Star Wars rekordnap Az ébredő Erő bemutatója előtt volt pár nappal: 2015.12.15-én nagyjából tízpercenként gazdára talált egy Csillagok háborúja relikvia. A Vatera jelenlegi kínálatában igazi kincsek is fellelhetők, a három legdrágább Star Wars termék többszázezer forintos árkategóriában mozog. Az első és második helyen a Millenium Falcon Lego kiadása áll, amelyeket nem kevesebb mint 301 000 és 210 000 forintért hirdetnek, picit lemaradva a harmadik helyen a Halálcsillag Lego verziója található. A Vaterán a valaha eladott legdrágább és talán legkülönlegesebb SW relikvia 2014 júniusában kelt el, egy 1992-es Data East Star Wars flipper 500 000 forintért.
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- Friss online kiskereskedelmi számok – 2018
- Online vásárlási szokásaink
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
- E-kereskedelmi Körkép 2018: online vásárlás külföldről
- A vevők kétharmada futott már bele minőségi problémába a Vatera friss felmérése szerint
- A karácsonyi készülődés elmaradhatatlan kelléke – az online vásárlás
- Ilyen volt az idei eMAG Black Friday
- Új Black Friday csalási módszerek
- Euronics-GKI Digital: elhúzódik az idei Black Friday
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.