Falatozz.hu: az online vásárlók közel fele rendelt már ételt lebomló csomagolásban
A Falatozz.hu országos ételrendelő portálon év eleje óta 40 étterem csatlakozott a Falatozz Zölden! programhoz. A megrendelők az online vásárlás során kiválaszthatják a környezettudatos vendéglátóhelyeket, illetve, hogy milyen csomagolásban kérik az étel kiszállítását.
A Falatozz.hu országos ételrendelő portál Falatozz Zölden! kezdeményezéséhez csatlakozott vendéglátóhelyeknél a megrendelt ételeket környezetbarát, teljesen lebomló és komposztálható csomagolásban is rendelhetik a felhasználók, beleértve a dobozokat, poharakat, evőeszközöket és a zacskót egyaránt.
A programhoz az elmúlt fél évben 40 étterem csatlakozott, és a portál felhasználóinak 45,4%-a már rendelt ételt lebomló csomagolásban. Összességében egyelőre a portálon online vásárolt ételek 20%-át kérik öko-csomagolásban, ennek oka, hogy sok étteremben még nem elérhető az összes ételkategória csomagolása lebomló változatban. A kezdeményezésnek ugyanakkor nem csak környezetvédelmi szempontból vannak előnyei: a résztvevő vendéglátóhelyek forgalma 15-20%-kal nőtt a csatlakozás óta.
A Falatozz Zölden! programban résztvevő éttermek mind ellenőrzött növényi alapanyagokból készült, maradéktalanul lebomló csomagolóanyagokat használnak, amelyek komposztálhatók és újra feldolgozhatók. A papírból vagy hullámkartonból készült – illetve a zsír- és vízálló biopolimer bevonattal bevont – termékek átlagosan 3-12 hónap alatt, a cukornádrost tányérok és dobozok ennél is gyorsabban, legfeljebb fél év alatt, a fa alapú evőeszközök pedig körülbelül 3-36 hónap alatt bomlanak le.
Kapcsolódó cikkek
- Fidelity: Ma még hulladék, holnap erőforrás
- Az ABB-technológia az űrből segít nyomon követni a legfontosabb légköri változásokat
- A Samsung csatlakozik a Föld Órája klímakampányhoz
- Elindult az ország első környezetbarát ételrendelő szolgáltatása
- Itt az eszköz a környezettudatos célok megvalósításához
- Új e-töltőállomások Székesfehérváron az E.ON beruházásában
- Fenntartható anyagok használata mellett döntött a Samsung
- Virtuálisan a szerver is zöldebb, sőt olcsóbb is...
- A Jófogás tavaly 40 Szabadság-szobornyi fémhulladékot spórolt meg
- Úsznak a cégek a műanyagban, mi lehet a megoldás?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.